Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trimning af hylster længde
#1
Hvor meget betyder hylster længden når man ganlader, jeg ønsker at få den bedste præcision ud at det jeg har, men jeg har ingen hylstertrimmer, så jeg kan ikke rigtigt få afkortet de hylstre jeg har der er for lange, men jeg kan da sortere dem fra.

Hvis et hylster er, til min 6.5x55, 54.7mm langt eller 55.0 langt, tror i så at det betyder det helt vilde? Det er godtnok til noget test ammo, så jeg ville selvføldelig gerne kunne trimme hylstrene så de var præcist lige lange.

Mvh Glock
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Glock

Hvis et hylster er, til min 6.5x55, 54.7mm langt eller 55.0 langt, tror i så at det betyder det helt vilde? Det er godtnok til noget test ammo, så jeg ville selvføldelig gerne kunne trimme hylstrene så de var præcist lige lange.

Mvh Glock



Hej Glock.

Længden er "kun" et sikkerhedsproblem når den vel og mærke overstiger 55 mm. For præcisionen betyder det intet.
Dvs. i det øjeblik du har trimmet dine hylstre som Bench rest skytterne gør, så ville jeg også holde samme længde, men hvis du mangler at trimme dine fænghættelommer til nøjagtig samme dybde, at rejfe ildkanalen indvendig i hylstret og dreje godset i hylsterhalsen til samme tykkelse, så vinder du ikke noget.

Lad som ingentig

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#3
Hej GLock,
jeg tror det kan være forskelligt fra kaliber til kaliber. Jeg har dog ikke observeret særlig stor forskel når der er 0,3 mm forskel i hylsterlængde i 6,5x55.

Benchrest-skytterne er som regel helt fundamentalisk med hylsterlængde. Men det er de jo også med alt.

Men du bliver nød til at købe dig en hylster trimmer[Big Grin]

mvh. Johannnes
Svar
#4
hej glock...

trimlængden kan betyde alt... eller intet...

jeg har kun været ude for at hylsterlængden har betydning til min 17 rem... men den er generelt lidt mere kritisk end andre kalibre...

det vigtigste når man laver demo-tests, er ensartethed...
har du hylstre med forskellig længde, så sorter dem, så de er nogenlunde lige lange...

bare de ikke overstiger max! længde! for så er der ikke plads til at de kan strække sig i kammeret...

som du er ved at lure af, er det næste jeg vil sige: get a trimmer!
RCBS modellen med pedal, tror den hedder trim pro, den er genial...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Ja man burde nok købe en, men jeg syntes de er dyre, men det er alt jo inden for vores verden jo. Jeg var faktisk lige ved at lave en trimmer på arbejde, men jeg nåede ikke at blive færdig her inden påske.

Mvh Glock
Svar
#6
hej glock
nu ved jeg ikke hvad du laver men en granlund og en søjleboremaskie
kan klare jobbet der er også den fra lee den er billig og god
ellers ring til REX http://www.gunsandpowder.dk
hilsen hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Jeg er total glad for min RCBS Trim Pro - og er blevet endnu gladere, nu hvor jeg har fået en 3-way cutter på - så ska der heller ikke reifes...KANON!

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Hej
Ran kan se du er glad for din 3-way cutter, men hvor længe har du haft den & hvad er dens force? (ud over det kun er en arbejdsgang) kan skæret holde & ender den ikke ret hurtigt med af lægge lidt matriale ud over kanten?
Har selv Trim pro, men synes det går for langsomt, især monteringaf hylstre, selv om jeg har med pedal!!!!
Har tænkt på noget med søjleboremaskine + luftskruestik med matricer til at holde 10-20 stk. af gangen...!
Er der andre der har eksperimenteret & har erfaringer hører jeg meeeget gerne![^]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Clausen

Hej
Ran kan se du er glad for din 3-way cutter, men hvor længe har du haft den & hvad er dens force? (ud over det kun er en arbejdsgang) kan skæret holde & ender den ikke ret hurtigt med af lægge lidt matriale ud over kanten?
Har selv Trim pro, men synes det går for langsomt, især monteringaf hylstre, selv om jeg har med pedal!!!!
Har tænkt på noget med søjleboremaskine + luftskruestik med matricer til at holde 10-20 stk. af gangen...!
Er der andre der har eksperimenteret & har erfaringer hører jeg meeeget gerne![^]



Jeg har indtil videre trimmet godt 500 hylstre i den...der har ingen problemer været....indtilvidere skærer den som sen skal...
Det er selvfølgelig det med de manglende arbejdsgange, der er det væsentlige..[Big Grin]

Der er jo nok at lave med at kontrolere og håndtere hylstre,inden krudtet kan hældes i...

Jeg kunne også godt tænke mig, hvis der fandtes en anordning, der kunne målefænghættehul, rense fænghættehul og ildkanal og isætte fænghætte i en og samme arbejdsgang...er der nogen georg gearlø derude, der har en genial løsning[:p][:p]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)