Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En meget kedelig nyhed.
#1
Læs sidste nye opslag, på min nyhedstavle. [V]

http://shop.gunsandpowder.dk/Product-promo.asp?id=3

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Ak ja, alting i Danmark der ikke er udtrykkeligt tilladt, er strengt forbudt!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Grundløse stramninger og regeltyranni er der åbenbart ingen ende på. Den grundløse paranoia der efterhånden er opstået omkring våben og våbendele, kan vist bedst sammenlignes med at flygte fra sin egen skygge!

Hilsen JM
Svar
#4
Hold kæft hvor bliver man snart træt af at være blandt de lovlydige våbenindehavere - det er os der har alt besværet.

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Hvad gør vi sjællændere så[Sad!][xx(][V][xx(][Sad!][V][|)]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Hvad gør vi sjællændere så[Sad!][xx(][V][xx(][Sad!][V][|)]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



I har da stadig et par enkelte steder hvor I kan købe.
Men mig bekendt, så er der ingen på Bornholm, der sælger
projektiler, hylstre o.l. [xx(]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Hvad gør vi sjællændere så[Sad!][xx(][V][xx(][Sad!][V][|)]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Vi må samle os i en bil og dele udgifterne til turen.

Problemet er dog at man ofte får købt endnu mere, når man står ved grejet, end når man blot plukker fra et katalog [:I][:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Behøver man at fremvise sit fjæs på tryk hver gang man handler?? Som jeg læser det må det vel kunne gøre det, at man en gang bekræfter id på kunden og der efter kan sende sagerne eller hur?
Ellers må man bare handle syd for grænsen der er såvidt mig bekendt ikke noget krav om noget sålænge at man handler projektiler og hylstre og import tilladelser er gratis.
Måske du skulle åbne en fjernafdeling Rex?
Hvad vil Midway egentlig gøre???
Svar
#9
Jeg har fået af vide at de skal møde op hver gang ... og der SKAL skrives på tilladelsen HVER gang [xx(]

Det uddrag jeg skrev er en lille del af en to sider lang skrivelse om våben handel m.m. over internettet.

Hvad Midway gør, ved jeg ikke, men de får vel samme meddelese.
Jeg har hørt den skulle være sendt ud til alle politikredse.

Og du har ret ... det er noget forskruet at man kan hjemtage fra udlandet, men ikke fra en dansk butik.[Sad!]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Caxel,

Den er jeg med på, det kunne være rigtig sjovt! Min 375'er er næsten færdig og det kræver matrise, kugler og messing, så hvis Rex ikke skal gå glip af årets handel og tvinges til at bruge af hovedstolen, må vi hellere tage en tur[Big Grin]

Rex: Hvor er de par steder? evt et forslag!

Mvh.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Rex: Hvor er de par steder? evt et forslag!



Har Hubertus Huset og Hunters House ikke noget ??

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Det er Rigspolitiets tolkninger. Forhandlere af krudt og kugler bør tage en snak med Rigspolitiet...........principielt skal man jo også personligt anvende sit betalingskort for at anvende det, men det gør man jo ikke ved internethandel.
Nogen bør byde Rigspolitiet velkommen til det 21. århundrede!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#13
Hvordan vil du så i fremtiden kunne modtage varer, Rex ? For det betyder vel at du også skal til at hente selv eller hvordan forholder det sig for forhandlere ?
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ID

Det er Rigspolitiets tolkninger. Forhandlere af krudt og kugler bør tage en snak med Rigspolitiet...........principielt skal man jo også personligt anvende sit betalingskort for at anvende det, men det gør man jo ikke ved internethandel.
Nogen bør byde Rigspolitiet velkommen til det 21. århundrede!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Jeg tror vi har indført fusionsenergi i Danmark inden det sker [Wink]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by M03

Hvordan vil du så i fremtiden kunne modtage varer, Rex ? For det betyder vel at du også skal til at hente selv eller hvordan forholder det sig for forhandlere ?



For forhandlere er der andre regler.
Vi har heller ikke en seddel, der skal skrives på hver gang vi køber.
Vi er jo også oprettet som forhandlere hos distributørerne, der alle kender vores adresser, hvortil varerne skal sendes.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Det er meget godt Rex, men jeg kan sagtens forestille mig at man lige pludselig laver analoge regler til andre ting.......f.eks. så kan man ikke sende en riffel til en kunde blot fordi denne har sendt et kopi af våbentilladelsen på den pågældende riffel o.s.v.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Rex: Hvor er de par steder? evt et forslag!



Har Hubertus Huset og Hunters House ikke noget ??

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"



Hubertushuset har ingenting, og i Hunters House, der er det Kjøwenhauner-priser.

Måske der er en tredie mulighed, den tjekker jeg i morgen [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Claxel
[brHubertushuset har ingenting, og i Hunters House, der er det Kjøwenhauner-priser.

Måske der er en tredie mulighed, den tjekker jeg i morgen [Wink]



Jeg ved godt at I teknologisk set er lidt bagude, derovre på djævleøen.
Meeen jeg troede da, at der var et par "moderne" jagtbutikker derovre [Wink]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Jeg tror ikke på, den holder i retten. Det er ikke Rigspoltiets behov for at vise handlekraft overfor lovlydige våbenejere der bestemmer hvad der er ret her i landet.

Det kunne være interessant at udfordre deres tolkning ad rettens vej. Altså som OKJ skriver: Sikre sig kundens identitet, og notere alt ned så ånd og bogstav i våbenloven er overholdt. Derefter sende kunden et parti varer ved næste "Kundekontakt", anmelde dette til politiet, og så nægte at betale bøden når den kommer. Så skal politiet stille i retten og retfærdiggøre bøden, og hvis kunde og forhandler har alt i orden, burde politiet gå slukørede ud efter der er faldet dom.

Prøv f.eks. at sammenligne med hvor nemt det er at få svensk jagttegn og tolddeklarere våben ind i og ud af Sverige. Noget så gammeldags som personlig kontakt med myndighederne er forlængst afskaffet, og hvorfor også spilde alle involveredes tid med det bare der er orden på tilladelserne?

Politiets fremfærd i denne sag nærmer sig chikane.

Problemet er nok, at ingen våbenhandler vil risikere sin tilladelse, og ingen hjemmelader ønsker at stikke næsen for langt frem, og så får politiet altså lov til at overskride deres beføjelser sådan som de gør.

...og det er meget kedeligt, sådan som Rex skriver.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
I en del andre henseender kan man sikre sig kundernes identitet med digitale signaturer. Det tror jeg at politiet vil have svært ved ikke at (skulle) accepterer. Altså hvis Rex implementerer den officielle digitale signatur som identifikation af kunder der skal handle krudt og kugler.

Rex...> Måske kan din bank hjælpe med en løsning a la den man har til e-boks
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)