Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optrækning af netskæring med donerede jern
#1
Jeg er faktisk i besiddelse af flere V-edge cuttere og flere Pointer long fine, som kan bruges til at opfriske netskæringer med. Jeg vil gerne sætte et sæt i omløb, så man kan prøve, ifald man skulle have fået appetit på aktiviteten. Man bedes venligst selv undersøge om ens egne netskæringer falder indenfor "normaltområdet", så jeg ikke får sagsmål på halsen! Man prøver forsigtigt, for at finde ud af om man har 90 graders vinkel. Jeg forestiller mig, at jeg sætter det hele i gang med en lille pakke til Halvautomat, hvis han stadig har lyst. Han forpligter sig så til at videresende, når han er færdig, og der bliver spurgt på jernene.Han forpligter sig ligeledes til at sætte mit navn på skæfterne[Big Grin].Denne Topic kan bruges til at berette om resultaterne af anstrengelserne og til at spørge på, hvor de to stk. værktøj befinder sig.Det kan på et tidspunkt blive nødvendigt at udskifte hovederne på jernene[:I], men det må vi finde en løsning på senere.God fornøjelse[Smile]
PS Fungerer konceptet godt, kan vi senere forsøge med skydere og koner[Wink]
Walnut
Svar
#2
Citat:quote:

PS Fungerer konceptet godt, kan vi senere forsøge med skydere og koner
Walnut

Det med konerne er ok med mig[8D][:o)], men mine elskede skydere forlader ikke mine små svedige hænder[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#3
Hej Walnut
mange tak - jeg sender lige en pm med adressen[Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Hej netskærere i svøb.
Jeg sender netskærejernene til Halvautomat i dag. Jeg har skrevet en kort indføring i "optrækning af netskæring" i min Topic om Sakoen.
God fornøjelse til de, der hopper med på vognen. Stil spørgsmål i denne Topic, hvis der er noget, som kræver yderligere forklaring.
Mvh Walnut
Svar
#5
Er der noget med i omløb, der kan bruges til at skære nyt med?

Jeg har tænkt mig at fjerne noget materiale bagest på pistolskæftet på min gamle "traptøs", så håndstillingen bliver mere lodret.

Har fjernet noget, det har hjulpet, men det ligger ikke helt godt i hånden, endnu.

Så hvis det kan, så vil jeg gerne stille mig i køen

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Er der noget med i omløb, der kan bruges til at skære nyt med?

Jeg har tænkt mig at fjerne noget materiale bagest på pistolskæftet på min gamle "traptøs", så håndstillingen bliver mere lodret.

Har fjernet noget, det har hjulpet, men det ligger ikke helt godt i hånden, endnu.

Så hvis det kan, så vil jeg gerne stille mig i køen

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Hej Claxel
Der er ingen 2 Edge Spacer med ( den man lægger sporene ud med). Det, jeg sender i omløb, kan kun bruges til opfriskning, med mindre man vil lægge de nye spor ud med fri hånd, hvilket næppe bliver godt. Inden du evt. går i gang med en Spacer, skal du have opmålt lpi. på det eksisterende. Jeg lægger en lpi. lineal ved de to jern. Det hele kan, som formodentlig bekendt, købes hos Midway. Økonomisk er det en stor fordel at gå flere sammen.
Det kunne blive din opgave[Wink] sammen med andre at få tilføjet en Spacer eller to i f.eks lpi. 16 og 18.
Mvh Walnut
Svar
#7
[Image: DSC01528.jpg]
[Image: DSC01529.jpg]
Hermed lige et par billeder af de vigtigste netskærejern. Ud over de viste findes der en række specialjern. Ligeledes findes et lille V jern til at gøre færdig med i trange hjørner og på andre problematiske steder.
[Image: DSC01531.jpg]
Medsendte lineal kan bruges til at måle, hvor mange lpi. man har/ eller vil have i sin netskæring.
Walnut
Svar
#8
Kom lige i tanke om, at det er en god idé at gøre opmærksom på lyskilden under netskæringsarbejdet. For mig virker det bedst med glødelys, der som bekendt, kan skabe fine skygger. Jeg bruger en ganske almindelig arkitektlampe, der yderligere har den fordel, at den kan flyttes rundt om arbejdet efter behag. Utroligt som netskæringen ændrer karakter, når lyset bevæges i forskellige vinkler.
Walnut
Svar
#9
[Image: DSC01536.jpg]
Hej
Jeg har forsøgt at tage et billede, der viser forskellige stadier, af en opfriskning af netskæringen. Jeg kan ikke lade være med at arbejde helt ude ved kanten, hvor den forrige netskærer sparede tid.
Mvh Walnut
Svar
#10
Hej Walnut

Har lige midlertidigt spamet min side med 2 billeder af S&L
Øverst pistolgrebet
Nederst forskæftet
synes at det er lidt svært at måle men jeg får det til at de er skåret med 16 linier inches
Som du kan se er der en hel del tørret skæfteolie/trueoil

Ved at klikke på billederne ændrer de format [Wink]

http://axel.christophersen.dk/

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej Walnut

Har lige midlertidigt spamet min side med 2 billeder af S&L
Øverst pistolgrebet
Nederst forskæftet
synes at det er lidt svært at måle men jeg får det til at de er skåret med 16 linier inches
Som du kan se er der en hel del tørret skæfteolie/trueoil

Ved at klikke på billederne ændrer de format [Wink]

http://axel.christophersen.dk/

Hej Halvautomat.
Jeg har været inde for at kigge billeder på din hjemmeside. Det klør i fingrene, når jeg ser billederne. Netskæringen er pakket med olie. Jeg bruger, i begrænset omfang, kun tynd olie på mine netskæringer. 16 lpi er en udbredt størrelse.Den,jeg arbejder på pt. på min Vixen, er 18 lpi. Har du alm. 90 grader på din netskæring, kan jeg ikke se, at der skulle være noget i vejen for at klø på.
Mvh Walnut

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]


Svar
#12
ok - jeg fortsætter[Big Grin]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#13
Halvautomat: MELDING[}Smile]
Skal lige på faldrebet inden køreturen til det østlige Sverige høre, om lærlingen har tilbragt for meget tid på sofaen.........
[Wink]Walnut
Svar
#14
@Walnut
Der er mange gøremål i min tilværelse men jeg har da snittet i forskæftet på min S&L
Pistolgrebet vakler jeg på om jeg tør gå i gang med for her kan jeg se at man skal være meget skarp på håndelaget....
Jeg tager også til Sverige i morgen tidlig .... bukkejagten kalder [:p] (2 x varmint pakkes i aften) - så der går nogle dage inden jeg snitter det sidste færdigt... er der en ny kandidat til at overtage grejet?

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#15
Halvautomat.
Godt at høre[Smile]
Lad dig ikke skræmme af de dejlige kurver på pistolgrebet. Fikser skæftet evt. i noget ala A-Bolt og Swift holdere. Begynd på et lige stykke. I takt med at du rammer de kurvede stykker vil dine hænder kunne føle forandringerne og rette ind. De mest kurvede områder tager jeg udefra og ind mod midten,indtil de har nået stadiet, hvor jeg finder Pointer Long Fine frem. Så kører jeg forsigtigt igennem fra den ene side. Hvis du venter med at køre til i morgen kl. 600 skulle du kunne nå den ene inden det bliver mørkt[Wink]
Mvh Walnut ( der kun mangler at pakke 1 stk. Sauer + Ammo)
Svar
#16
Hej Walnut

Nu tror jeg ikke jeg kommer længere med mine netskæringer. Jeg har nu efter bedste evne været dem igennem og riflen fremtræder nu med et klarere billede på netskæringerne og man kan også mærke dem i "grebet"

Netskæringerne har fået rødfarvet linoile - og jeg skyndte mig at tørre dem igen [Wink]

Billedet er måske ikke så godt - men sådan blev det.

Så dine jern er nu klar til en tur med postvæsenet (jeg tager til Spanien mandag morgen)

[Image: IMG_3144.jpg]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#17
Hej Halvautomat.
De lyder som om det har haft den ønskede virkning at arbejde med netskærejernene. Jeg kan godt se på billederne, at du har fået fjernet , hvad der var i sporene. De er mere markerede nu. Skulle der være andre, der har lyst til at fortsætte, er det nu, der skal meldes. Ellers kan der selvfølgelig spørges senere. Er lige vendt tilbage fra Sverige, hvor jeg havde den store og dybfølte ære at spotte og snøre en kraftig groftperlet returbuk. Det er min første svenske buk[Smile][Smile][Smile]
Mvh Walnut
Svar
#18
Hej.
Handcraft vil gerne låne netskærejernene. Kan I selv finde ud af at sende/modtage?
Mvh Walnut
Svar
#19
Hej

Handcraft sender bare en PM med adressen [^]
Tak i øvrigt for lån Walnut[Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#20
Hej til alle, der følger denne topic. Mit håb er selvfølgelig, at der er flere, der har lyst til at prøve opfriskning af netskæring. Det vil også være fint, hvis jernene er i pit hos den sidste bruger, indtil der bliver spurgt på dem igen.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)