Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fik kniv og bøde af staten
#21
Stop press stop press....

Jeg giver mig ubetinget jf. våbenlovens § 8

LANI
Mvh.LANI



Svar
#22
Sakset fra retsinfo.

§ 8. § 1, § 2, stk. 1, §§ 3-5 og § 7 gælder ikke for militære myndigheder

Her er det §4 der er interssant.
§ 4. På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære eller besidde kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.

1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals

Som jeg læser det falder det ind under §4 såfremt han er i tjeneste under rejsen. Også må det betyde at han ikke skal straffes.
Hvis han derimod var i civil hænger han på den.

Med lov skal land bygges eller hva?
Svar
#23
Sat... der kom jeg for sent
Svar
#24
Soldaten rejser i dette tilfælde på baggrund af en personelbefaling fra Forsvarets Personeltjeneste, der iværksætter en rejsordre. Jf. tjenesterejseaftalen (udstedt af Personalestyrelsen) er rejsetid i den forbindelse at betragte som arbejdstid = i tjenste. Helt fra det tidspunkt han sætter sig i taxaen til han går over falderebet på sit skib.

Det skal lige bemærkes, at når våben medtages på tjenesterejser til udlandet, er dette afmærket på rejseordren med et kryds.

Håber det hjælper på sagen.
Svar
#25
Nu er vi så der ude hvor jeg gætter, men jeg vover det nu alligevel. Mit gæt vil være at han slipper for bøden, men det indenfor det militære indskærpes at værktøjet ikke må medbringes hvis man ikke er i uniform, og aldrig i forbindelse med flyvninger i civile fly - men det er som sagt blot et gæt...
Mvh.

Yeti
Svar
#26
Så sker der lidt

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/09/001550.htm
I didn't come this far to miss!
Svar
#27
Det er da glædeligt at der stadig findes en person i snapstinget, der har lidt fornuft mellem ørerne[^]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#28
Jeg troede ellers at det parti gik ind for at man bare skulle ignorerer de love man ikke kunne lide. Men det er da godt at se at de penge Staten har brugt på Peters uddannelse ikke er helt spildte.
Mvh.

Yeti
Svar
#29
http://www.tv2east.dk/article?id=30648

Nu skal de unge lære det ...[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#30
Er kniv hysteriet virkelig kommet så vidt! - Snart skal vi vel til at indtage vores måltider med plastikbestik.

Hilsen JM
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)