Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uhyret fra Laurbjerg
#1
Jeg hørte igår en historie fra en 'normalt' pålidelig kilde, omhandlende udryddelse af stikkende væsener med tilhold i boldlignende genstande. Historien går på, udover at sprede skræk og rædsel i nabolaget (han bor i noget der minder om en spøgelsesby...Nu er det i hvert fald [xx(]) hvordan man fjerner et hvepsebo når man er en kylling - Manden havde iført sig to par cowboybukser og waders over benene, to tykke vinter jagtjakker, motorcykelhandsker af modellen der går op til albuerne - en latex wargame maske samt en stor hat over. Udryddelsen af de små bæster gik fint og det forlyder at da uhyret nærmede sig boet, faldt hvepsene døde om af grin [Big Grin] (økologisk krig)

Desværre eksisterer der ikke billeder af uhyret, men hvis vi her på VTF, presser lidt på, kan det jo være at vi kan fremtvinge et billede [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#2
Ja rygterne går hurtigt [Smile]
Meen påklædningen er ikke helt sand.

Må hellere fortælle historien som den er.

Vi kunne ikke forstå at hestene ikke ville benytte læskuret nede på marken.
Men da vi kom der ned, så vi årsagen. Et kæmpe hvepsebo, og det summede med hvepse overalt.
Hvad gør man så ???
Først undersøger hvem, der kan fjerne sådan et hvepsebo.
Finder et par stykker på nettet. Men konstaterer at sådan et besøg koster mere godt 1.000,00 kr.
Se det har en stakkels våbenhandler, hvor kunder altid vil prutte om prisen altså ikke råd til at ofre.
Så jeg valgte selv at fjerne det.
Fik af vide at det var bedst at gøre det når det begyndte at blive mørkt, for så var hvepsene gået til ro.
Fik også af vide at det bedste var at tage en sæk rundt om boet og så rive det ned, for derefter at brænde det.
(Jeg foreslog ellers at skyde det ned med min haglspreder og så bruge nier hagl. .... men det ville konen ikke gå med til [Sad!][Sad!][Sad!] ).
Nå men så måtte jeg vel gøre brug af sækkemetoden.

Men stikkes ville jeg altså ikke.

Så jeg trak mine vaders ud over mine cowboybukser. Og så igen et par tykke jagtbukser ud over mine vaders.
Så en undertrøje, træningsjakke og to jagtjakker, der begge havde hætter
( Medalist jakker naturligvis [^] ).
Hænderne skulle jo også beskyttes, så de fik et par lange tykke neoprenhandsker på, der er beregnet til at isætte lokkefugle med.
Så var der ansigtet. De blev beskyttet bag et myggenet.
Men jeg var lidt nervøs for at myggenettet blev trykket in på ansigtet, for så var der jo frit spil for de fan.... hvepse.[B)]
Op på loftet og se hvad jeg kunne bruge.
Og der fandt jeg løsningen ... en horror latex-maske jeg havde haft på til en horror fest en gang.[}Smile][}Smile]
Den dækkede hele ansigtet, og der var kun to små huller til øjne og et lille hul til munden.

Nå på med det hele, og så tætne efter med gaffatape.

Nu ved jeg hvorfor astronauter går så underligt stift.[:o)]

For det var lidt af en prøvelse at gå i alt det tøj. Specielt når der var ca. 250 meter ned til skuret.
Men jeg stavrede der ned, og konen fulgte efter på behørig afstand, udstyret med masser af tørt hø,
2 liter benzin og en lighter.

Så purche ind i skuret, uden hvepsene så mig "Michelin manden" ..
hurtigt sækken om hvepseboet, og ned kom boet.
Så spurtede (så godt jeg nu kunne i alt det tøj) ud af skuret.
Ud på marken, hø og benzin på sækken... ild til .... whooooosss og der var ild i det.

Konen fandt samtidig ud af at det var en effektiv metode til at fjerne hår med.
Alle hendes små hår på højre arm var svitset væk [Big Grin]

Men hvepseboet var også væk ... og min debut som hvepse exterminator var en succes [^]

Men jeg må jo nok indrømme at jeg så lidt sjov ud [:I][:I]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
[Big Grin][Big Grin]

Der må da forelægge et billede af denne seance!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#4
Tja for 2 uger siden fjernede min far to hvepseboer på ødegården i Sverige. Det skete ved kemisk krigsførsel ved brug af en spray med "Knock down effekt". Den fik hvepsene til at falde til jorden når de blev ramt eller ellers kom i berøring med de områder der var blevet oversprøjtet. Angrebene blev udført i skjorteærmer og uden anden backup end mig bevæbnet med en elektrisk fluesmækker.

Jeg kan da i øvrigt nævne at han fordi den gamle sprayflaske var løbet tør første forsøgte med hårlak, men selvom hvepsen får en ordentlig omgang så kan bæstet flyve videre...
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)