Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fænghætter
#1
Jeg havde gennem lang tid anvendt RWS 5341 large rifle til min 9,3x62 med god effekt. På et tidspunkt slap de op og jeg købte nogle CCI 200 og brugte de samme ladninger som tidligere. På skydebanen kunne riflen herefter kun sætte skudgrupper inden for 5-7 cm.
Jeg undersøgte selvfølgelig alt omkring montering af kikkert m.v og rengøring af pibe, men intet hjalp. Jeg drøftede problemet med en kendt bøssemager som spurgte om jeg havde skiftet fænghætte, hvilket jeg kunne bekræfte. Han havde oplevet nøjagtig det samme med CCI 200. Jeg købte igen RWS 5341 og riflen kunn igen skyde godt.
Hermed ikke sagt, at CCI 200 er en dårlig fænghætte, men jeg tror at fænghætten er en overset genstand når vi taler om præsision.
Det vil være interessant at høre andre erfaringer hermed.
AKP
Svar
#2
Hej akp!

Velkommen på VTF!
Jeg tror, at man må starte forfra med at teste ladninger, når man skifter fænghætte. Jeg er meget tilfreds med CCI fænghætterne - både 200 og 400.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Uden selv at være genlader, er det vidst en kendt sag at lige gyldigt hvilken komponent man ændrer skal man teste igen - selv når det er samme vare, men et andet batchnummer kan der være forskelle der er store nok til at man ikke kan være sikke på at få samme egenskaber.

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Når man ændrer på noget så er det vel god latin at gå 5-10% tilbage altså om igen[B)]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)