Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken montage
#1
Jeg har lige fået neglene i Victory Diavari 6-24x72 til min Sako 85, men hvilken montage passer til den. Den er 80 mm yderst.

Nyland
Svar
#2
En 56mm kan sidde i en "low" Optilock på en 85 Varmint med tung pibe.
Der er ca. 1,5mm frigang.
Kig på Sako's hjemmeside for højder på ringene.
Svar
#3
Det er 34mm montage du skal bruge i stedet for 30mm så vidt jeg husker(til forskel fra 56 mm). Vær' opnærksom på det når du køber din montage hjem.

[edit] Checkede lige Zeiss danske hjemmeside: http://www.zeiss.dk/Sportsoptik/Produkto...24x72.aspx Det er 34mm montage

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#4
Sako´s 34 mm går kun til 77 mm og jeg har brug for 80 mm.
Svar
#5
Så er der fundet en perfekt løsning[Smile]. Sako baser med EAW ringe......ja de passer sammen.
Svar
#6
Det er et rigtigt godt valg, ihvertfald til at få lavet nogle gode mærker i sin kikkert.
Med en så forholdsvis tung kikkert og kombineret med rekylen fra f.eks en 338win, så vil der før eller siden komme firmamærker eller knomærkerne om man vil fra ringene[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Øv, det var hurtigt jeg fik armene ned igen[V]
Svar
#8
Hmmm, optilock i 34mm laver den ikke mærker???
Svar
#9
Slet ikke i samme grad da skillefladen i montagen ligger i centeret af ringen så at sige.
Ved snittet i EAW ringen opnår man en vægtstang med trykpunktet liggende ind mod kikkertrøret.
Jeg har nu i et års tid haft et sæt originale Sako ringe til min PMII og der er ikke antydningen af spor.

man kunne også bruge badger, men de er for det første så forbandet klodsede at se på på en jagtriffel og for det andet koster de en jetjagter......

Har du prøvet som jeg sagde til dig i telefonen, fysisk at holde kikkerten i et sæt 34mm Optiloc og se om der er plads?
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Mangler 4 mm for at ringene passer.
Svar
#11
Tjek Warne!!! De er laver montager til Sako og Tikka. Uden at vide skal du nok have fat i deres tactical udgave for at komme op i 34 mm! Ellers skal du tjekke Weaver Tactical. Jeg ved at Rex bestilte nogen hjem til en bekendt - og nøj hvor var de fede!!!

Se her:

http://www.warnescopemounts.com/tactical_rings.html

og

http://www.weaver-mounts.com/products/productHome.aspx

Jeg kan dog umiddelbart ikke lige se, at Weaver skulle lave ringe i 34mm...men hør Rex!

Jamo
Svar
#12
HMMM. har lige bestilt en sako varmint 85 [Smile]

Har en drøm om en s/b pm11.
hvilken montage passer hvis man ikke skal bruge en skinne.

Nogen som har et godt bud på montage sa det ser fornuftigt ud?

MVH PC
Svar
#13
OPTILOCK

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#14
optilock i 34mm. den er jeg m på men er der plads til lysenheden på pm11 eren . og passer den i højden .

MVH PC
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)