Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fejl i slagstiften på Schultz & Larsen rifler
#1
Schultz & Larsen har mistanke om en svaghed i slagstiften i op mod 9.000 rifler og opfordrer nu ejerne til at få slagstiften skiftet.

I løbet af de kommende dage går der besked ud til såvel danske som internationale jagtbutikker om, at Schultz & Larsen opfordrer ejerne af Classic rifler og M97-DL med serienummer højere end 50600 til at få udskiftet slagstiften.
Baggrunden er et uheld i Norge for omkring seks uger siden, hvor en jæger oplevede, at der gik et utilsigtet skud af, da han repeterede efter sit første skud. Slagstiften viste sig at være knækket, og da den melding nåede frem til Schultz & Larsen, gik man i gang med at finde frem til baggrunden for fejlen.

artikkel fra http://www.huntersmagazine.com/

læs hele artiklen på http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=2836
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Emnet har været ganske grundigt behandlet i en tidligere tråd. Her findes der også forklaringer og analyser af problemet.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=12144

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#3
Betaler S&L hele gildet eller er det "kun" stumperne, så man stadigvæk skal betale for arbejdslønnen (ikke fordi det sikkert tager mange minutter at skifte den)????

________________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
En af mine jagtkammerater kørte selv derud, efter jeg havde fortalt ham om emnet herinde.
Han fik skiftet slagstiften uden beregning.

Sådan!

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Det er sq 110% erkendelse og respekt fra et firma hvis man tænker på hvordan Sauer 202 har været diskuteret med utilsigtede skudafgang.

Kunne være man skulle overveje en S&L engang... De tar i det mindste alvorligt når der blir sagt noget.

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56
Parker Hale 270win m. Fontaine 3-9x40
savage 11F M. korn-kærv

Remington 597 ½ tomat. 22LR m. 4x32 no name

Jaguar White Diamond 12/76
Miruko O/U 12/70 årgang 30 år før min tid.
Frankonia Pumpgun 12/76

Et snart for lille skab.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)