Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40% mangler at indberette
#1
Har udsendt rykker

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Det kunne være at de skulle til at gøre som en kendt person sagde i 40erne

Dann haben wir andere metoden[^]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Hmm. Selvfølgelig er det en alvorlig ting at der er så mange der ikke indberetter, Men alligevel.
Jeg synes nu alligevel det er et lidt tyndt grundlag for, at starte en ny verdenskrig, samt udrydde flere millioner jøder [:o)]

Mvh Per
Svar
#4
Mindre kan også gøre det.

I Grønland får man ganske enkelt ikke det nye jagtbevis tilsendt før man har indberettet udbyttet fra året før.

enkelt, billigt og effektivt.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg syntes kraftedme det er ok,ingen indberetning.....ingen jagttegn

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by H.C
[br]Jeg syntes kraftedme det er ok,ingen indberetning.....ingen jagttegn

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.



Det var også det jeg mente med det hele[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Hvad fanden skal det indberetnings pjat til. Det forer ikke til noget som helst andet end holde nogle natur fjoger der ikke ved bedre i arbejde.
Vi provede det engang her, paa et mere lokalt plan, og jagerene indsendte enten ingenting eller ogsaa rene lognhistorier som ikke kunne bruges til noget som helst.
Og det af flere grunde. De ville F.eks ikke have at en eller anden nord sad med en regnemaskine og beregnede hvor meget man havde skudt i et hvis tidsrum, for det kunne jo gaa hen og vise sig at man havde skudt for meget F.eks mere end 6 ander om dagen.
For det andet saa ville indberetningen vise hvor de gode jagtomraader var, og man ville jo nodig have flere jagere rendene for saa blev der jo trangsel om truget.
Der er mange andre maader at maale en vildt bestands velgorende paa end at bede jagerne om det.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Ingen indberetning = Ingen Jagttegn. Og hele skabet tømt for våben, der naturligvis skæres over både på langs og tværs!

Ellers hav en god dag! Thorlak[Big Grin]

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Ingen indberetning = tvungen sexferie til Anholt med Gammeltoft OG Kampdværgen. Så ka' de kr***edemig lære det ka' de!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hvad kan man ellers jage på Anholt?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Hvad er formaalet med det indberetnings vasen?? Jeg sporger sgu i al alvor. Det forer ikke til noget som helst, og kom da ikke og fortal mig at pga indberetninger, saa andres jagt tider og tilladt jagtbytte hvert aar. Det er da umuligt at have med at gore. Begynder dyrejagten ikke den 16/8 hvert aar og har gjort det i mange aar? Har der varet nogen andringer som folge af indberetninger??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#12
Her er jagttiderne i danmark.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...x?id=13106

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#13
Hej Hogmeister

Vildtudbyttet er faktisk en meget vigtig indikator for, hvordan de enkelte bestande har det.
Det er ikke et helt så vigtigt redskab når vi taler landvildt og specielt de større pattedyr, men f.eks. for de store træk af vandfugle (ænder, gæs og visse vadefugle) som udnyttes jagtligt over store områder (flere lande) og i frijagtsområder, er det bl.a. vigtigt at kunne se en tendens i bestandenes udvikling.
Det kan man, hvis man igennem en lang årrække har fået indberetninger om årlige jagtudbytter på nogenlunde lige vilkår - altså med nogenlunde samme jagttid og områder (her Dk.).

Det kan bruges positivt - som en dokumentation for at en given bestand kan tåle det jagttryk som den er underlagt (hvis afskydningstallene er konstante eller evt. stigende) og omvendt på et tidligt tidspunkt råbe "vagt i gevær", hvis nogle afskydningstal pludselig falder for én eller flere arter.

Husk på, at hverken i Danmark eller i andre andre europæiske lande har "bag limits" (er det ikke sådan det hedder) som i USA. Der er derfor kun generelle jagttider som kan bruges som regulator på for lille eller stort jagttryk.
Derfor kan det kun være i alles interesse, at de bestande som jages er robuste og med en sådan populationsdynamik, at jagt kan forsvares.[Smile] - og hvis ikke må man forsøge at agere derefter.

Jeg har dog tidligere hørt visse grynt fra jægerside om, at tallene kunne bruges imod jægerne, og at man derfor ikke ville indberette - eller indberettede forkerte tal[Sad!]

Uanset hvad - vil det på sigt blive til skade for jagten, hvis denne holdning ikke ændres.

mvh
Korthår
Svar
#14
Mange tak. Ja, det hedder bag limits her, og de andres af og til som F.eks gas (en gaas), men vi har ikke indberetnings pligt her, og heller ikke saa mange andre lande at tage hensyn til.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Hvad kan man ellers jage på Anholt?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



LOL - Jeg har hørt der skulle være en del "bagbords-indianer" på øen. Var det noget? [Wink]

Men ingen indberetning skulle medføre at jagttegnet blev konfiskeret og en ny prøve skulle foretages. At destruere våbene er måske lige voldsomt nok [Wink]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#16
det ender jo bare med at tvungen indberetning før udstedelse af næste års jagttegn,det er kun et spørgsmål om tid.
det skal nok få de sidste 40% med.
vi jægere har en masse love og paragraffer at vi skal følge,for at opretholde vores jagttegn,våbentilladdelser,ladetilladdelser,
men lige så snart noget er frivilligt,er der nogle der ikke magter det. kom nu med i kampen ,så svært er det jo heller ikke.[Wink]

switchback
Svar
#17
Hejsa....

Har lige opdaget, at jeg er en af de 40%!!!
Indberettede via SNS hjemmeside i foråret, samme dag
som jeg modtog skemaet og regnede så med at alt var i orden,
men har i dag fået en rykker fra Miljøministeriet om manglende
indberetning...[:0]

Hvis andre har været ude for det samme, kan der jo være en grund til
de manglende indberetninger....

Mvh Ricco
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ricco

Hejsa....

Har lige opdaget, at jeg er en af de 40%!!!
Indberettede via SNS hjemmeside i foråret, samme dag
som jeg modtog skemaet og regnede så med at alt var i orden,
men har i dag fået en rykker fra Miljøministeriet om manglende
indberetning...[:0]

Hvis andre har været ude for det samme, kan der jo være en grund til
de manglende indberetninger....

Mvh Ricco


Gjorde det samme. Men har ikke modtaget brev. Så min må være gået igennem. Fik iøvrigt også en kvittering på indberetningen, hvis jeg husker korrekt.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ricco

Hejsa....

Har lige opdaget, at jeg er en af de 40%!!!
Indberettede via SNS hjemmeside i foråret, samme dag
som jeg modtog skemaet og regnede så med at alt var i orden,
men har i dag fået en rykker fra Miljøministeriet om manglende
indberetning...[:0]

Hvis andre har været ude for det samme, kan der jo være en grund til
de manglende indberetninger....

Mvh Ricco



Det samme er sket hos os!!
Jeg skal nu nok udfylde papirene, men har dog ikke tænkt at overgive mig uden sværdslag.
Men det er nu et lille irritations moment at man går og tror at det er udfyldt online og så har man det åbenbart ikke alligevel [V]
Svar
#20
Hej igen....

Skrev en mail til SNS ang indberetningen og fik hurtigt følgende svar
tilbage...respekt..

Kære Per

Det har vist sig at rigtig mange, der har indberette et "nul", har gjort det forkert, så oplysningen ikke er blevet gemt korrekt. Desværre har de efterfølgende på skærmen kunne se en "kvittering" med en ordlyd, der klart kunne misforstået, som at indberetningen var gået igennem. Vi vil naturligvis få dette ændret til næste års indberetninger.

Hvis den kvittering du har indeholder ordlyden "Ingen indberetning for jagtåret .... ". er indberetningen ikke gået igennem, hvorimod de indberetninger der gik rigtigt i gennem fik en kvittering hvor der stod "Indberettet intet bytte for jagtåret... ".

Jeg vil opfordre dig og din kammerat til at indberette igen.
Indberetningen kan nu kun ske via skemaet - der underskrives, frankeres og sendes tilbage senest den 31. august 2008. Dog er du også velkommen at scanne skemaet ind og maile det til os på jagttegn@sns.dk eller faxe det ind på 39 27 39 29.

Med venlig hilsen

Inge Winckelmann
Skov- og Naturstyrelsen
Jagttegnsekspeditionen

Mvh Ricco
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)