Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brug af 155 mhz i Danmark
#1
Hejsa...

Kan forstå at man ikke må bruge 155 mhz til jagtbrug i Danmark, men hvad sker der hvis man gør det alligevel? Kan man blive sporet eller hvordan og hvorledes?`
Svar
#2
Hej
Jeg vil da,uden at vide det, tro at du ville kunne spores.
Nu skriver du jo selv at det er ulovligt, derfor er der sikkert ikke mange der bruger den og jeg tvivler meget på at du får nogen til at indrømme det.

ps. Venligst tjek at du får dine indlæg postet i det rigtige forum.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#3
155 mhz bruges i Danmark til VHF radioer, bl.a. til skibe, mener de kræver en bestået VHF prøve. Ved dog ikke hvor nøje dette bliver håndhævet.
For anvendte frekvenser, Se https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=116905 afsnit 1.3.1

Da de er i VHF båndet, så er der nok en del udstyr der kan spore positionen, da man kan bruge denne type udstyr, for at spore sejlere der er i nød.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
den må ikke bruges da det ligger i det lukkede frekvens område til skibsfart/brand/politi mm men hvis man melder sin ind i nordisk safari klub (tror jeg nok det er ) har de en tilladelse til deres medlemmer som man bliver underlagt.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Mikeman dk

den må ikke bruges da det ligger i det lukkede frekvens område til skibsfart/brand/politi mm men hvis man melder sin ind i nordisk safari klub (tror jeg nok det er ) har de en tilladelse til deres medlemmer som man bliver underlagt.



NOPE! Har aldrig hørt om det eller læst om det i vedtægterne.

mvh M@X - medlem af NSK
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Mikeman dk

den må ikke bruges da det ligger i det lukkede frekvens område til skibsfart/brand/politi mm men hvis man melder sin ind i nordisk safari klub (tror jeg nok det er ) har de en tilladelse til deres medlemmer som man bliver underlagt.



NAARRJ
Brug af VHF radio i Danmark kræver at man enten har et certifikat eller der en person med certifikat tilstede, Hvis NSK skulle have tilladelse til VHF tvivler jeg lidt på at de umiddelbart giver tilladelse til at enhver må bruge den, da misligholdelse kan koste licens og certifikat.
155-156 Mhz er forbeholdt private rederier, i yderste konsekvens vil man vel kunne straffes efter loven om at man ikke må aflytte andre, straffen er bøde, hæfte eller op til 6 mdrs. fængsel.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
sorry det var ikke NSK men medlem af Danish Hunting Club har man mulighed for at anvende klubbens landsdækkende tilladelse, som dækker en enkelt frekvens: 154.6625
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Mikeman dk

sorry det var ikke NSK men medlem af Danish Hunting Club har man mulighed for at anvende klubbens landsdækkende tilladelse, som dækker en enkelt frekvens: 154.6625



Du har ret[:I]
Citat:quote:

Jagtradio
Som medlem af Danish Hunting Club har man mulighed for at anvende klubbens landsdækkende tilladelse, som dækker en enkelt frekvens: 154.6625.
Radioerne er normalt udstyret med denne som kanal 01 og derudover er der fra kanal 02 til kanal 39 indlagt samme frekvens med hver sin CTCSS-tone.
På kanal 40 til kanal 47 findes de svenske jagtkanaler, som ikke må bruges i Danmark.


http://www.dkscan.dk/wrap.php?6

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)