Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RWS Kegelspitz 16 gram
#1
Er der nogen der har praktisk erfaring med 16 gram RWS Kegelspitz i 9,3x62 eller 9,3x74 til brug på råvildt og større vildt.
Jeg tænker her såvel på kødødelæggelse og flugtdistance.

AKP
Svar
#2
råvildt: katastrofe
gris og krondyr : ikke så ringe

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hej.
prøvede dem sidste sæson(2007) på henholdsvis råvildt og kronvildt,fungere fint, råvildt død i knaldet lunger sprængt lignede havergryn spredt i hele brysthullen,men ikke voldsom kødødelæggelse på udgangsside ingen flugt.
kronvildt,gennemskud med 40 mm udgangs hul meget kort flugt fint arbejde i kroppen ikke noget griseri, lungeskud/blad.

Vil også bruge dem i år. (9,3 x 62) ladet dem med Norma 201. 56,0 grains og cci 200 fænghætte og meget fint skudbilled fart 740 m/s.

Mvh. sniper2
Svar
#4
Jeg bruger dem i 9,3x62. Har kun haft piben i en sæson , og har skudt kun gris med den.

Den går knap 800m/s i min pibe.

De 8 gris jeg skød var alle store gris, og kuglen virkede perfekt.

Ved ikke hvordan den virker på mindre gris og råvildt.

Jeg overvajer dog DK når jeg har brugt KS-erne op. Bare for at øge chancen for gennemskud(ikkke at der manglede gennemskud på de grise jeg skød med KS).

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Har skudt råvildt og svin med kuglen i .30-06. Kraftige ødelæggelser i maskinrummet. Moderate kødædelæggelse. Statistik underlag: Spinkelt (2 svin, 2 bukke, 1 ræv)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Bruger den også i 9,3x62.
3 svin, 2 stk. råvildt, 2 ræve.
Gennemskud i alle grise - alle gået ned i knaldet. Begge rådyr gik ca. 50 m. Absolut ingen kødødelæggelse. Rævene - de døde bare.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)