Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rem til jagtfeltskydning i mesterklasse ?
#1
Jeg vil godt lige høre hvad det er for remtyper folk bruger i mesterklassen i jagtfeltskydning. Kom med jeres svar, evt med billeder ;-)Har selv været ved at kigge på en såkaldt "Norsk splitrem" (den ser lidt indviklet ud [Big Grin] )

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#2
Har lige købt en Norsk rem og den virker for så vidt - men at samle den kræver den store ledvogtereksamen [Wink]

Men billederne viser hvordan... spændet der følger med er noget skidt - man skal passe meget på ikke at overspænde ... så går gevindet...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by tooms

Jeg vil godt lige høre hvad det er for remtyper folk bruger i mesterklassen i jagtfeltskydning. Kom med jeres svar, evt med billeder ;-)Har selv været ved at kigge på en såkaldt "Norsk splitrem" (den ser lidt indviklet ud [Big Grin] )

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"



Jeg skyder i "Mesterklassen" og jeg bruger bare en alm. rem til at bære riflen over skulderen med. Det er nok derfor jeg aldrig kommer i finalen....[Wink]

PS: Jeg bruger osse bare en tynd jagtpibe i et alm. jagtskæfte. Kikkerten er en 4,5-14 uden kliktårne, så jeg holder bare lidt over når skiven er langt væk. Handsker er noget børn bruger om vinteren, når de laver snebolde.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
@Max har du solgt din Leupolle 6,5-20x40? [Wink]

Tror sgu ikke remmen hjælper mig heller ... det er jordforbindelsen det er galt med [Big Grin]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

@Max har du solgt din Leupolle 6,5-20x40? [Wink]

Tror sgu ikke remmen hjælper mig heller ... det er jordforbindelsen det er galt med [Big Grin]



Nej, nej den er ikke solgt. Den er blevet forfremmet til varmint jagt på min .204 Ruger rugerriffel.

Nu bruger jeg bare Dakotaen til feltskydning.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Du plejer da at bruge din S/L ikke ?

LANI
Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Du plejer da at bruge din S/L ikke ?

LANI
Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Joh det gjorde jeg, men den har ingen kikkert nu, så hele året har jeg skudt med Dakotaen. Og den skyder sgu lige så godt - osse på 600 meter[^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
For lige at vende tilbage til tråden, jeg har haft nogenlunde samme spørgsmål oppe og vende, er der nogen som synes at rem er et must og som mener at det har forbedret deres skydning markant. Jeg bruger min normale rem p.t men har skelet til det norske vidunder. Jeg ender nok med at fremstille en selv.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Ja jeg vil egentlig osse gerne se billeder af omtalte rem - spændt på en person f.eks ½auto

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Det er ikke sikkert at ledvogter eksamen slog til[Big Grin][Wink]. Men et billed ville være rart evt. rem alene og monteret.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
http://skyttebutik.dk/Graphics/Products/1467g.gif

Her er et billede [Big Grin] resten kan ses her:

http://skyttebutik.dk/product.asp?product=1467&page=1

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#12
Det ligner jo et eller andet som Marquis de Sade kunne have fundet på og bruge. Nå tak for linket, så må vil vel bare se om halvauto stiger til skamlen i år.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#13
Gider ikke tage billeder - I kan se den til DM...[Wink]
Jeg har farvet den med mørkebrun navsværte - så nu er den til at holde ud at se på...

Lad være med at tage den med på jagt - Jeg havde en ræv 15 meter fra mig i Sverige den kunne høre al det metal da jeg drejede mig langsom rundt - dumt at side med rem på i en tårn...[:o)]
@Tonny - jeg stiger ingen steder hen [Wink]
Noget helt andet der var Tikka Varminten som jeg havde med - desværre ingen skud med den - havde ellers en elgtyr 4 METER fra mig - jeg kunne have skudt den 367 gange[8D] - så den første gang ude på på 300 meter ...

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Ja jeg vil egentlig osse gerne se billeder af omtalte rem - spændt på en person f.eks ½auto

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Gider ikke tage billeder - I kan se den til DM...[Wink]
Jeg har farvet den med mørkebrun navsværte - så nu er den til at holde ud at se på...

Lad være med at tage den med på jagt - Jeg havde en ræv 15 meter fra mig i Sverige den kunne høre al det metal da jeg drejede mig langsom rundt - dumt at side med rem på i en tårn...[:o)]
@Tonny - jeg stiger ingen steder hen [Wink]
Noget helt andet der var Tikka Varminten som jeg havde med - desværre ingen skud med den - havde ellers en elgtyr 4 METER fra mig - jeg kunne have skudt den 367 gange[8D]Plejer du at slæbe så meget ammu med ud i tårnet? det tyder på et umanerligt godt terræn[Smile] - så den første gang ude på på 300 meter ...

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Ja jeg vil egentlig osse gerne se billeder af omtalte rem - spændt på en person f.eks ½auto

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#15
@Mugge - du ved godt det værste der kan ske er at man løber tør for ammunition [8D]
Nå men så er jeg klar til DM - men om det var en fordel med den norske rem er svært at sige (den slap fæstet på skulderen da jeg skulle til at skyde - fik 2 krydser - men dem havde jeg nok fået alligvel....
Så var der også en minihare med meget lille skive sådan noget skidt at mede på fritstående..

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#16
Nu har jeg fundet den rem, jeg vil prøve [Smile]

[Image: M1907-NM-AWS-2-500_50.jpg]

Billedet er jo ikke just af en jagtriffel, men det går vel. Det er en Turner sling: http://www.turnersling.com/miva/merchant...re_Code=TS

Her er brugsanvisningen:

http://www.turnersling.com/slinguse.htm

Nu må vi se om den virker, når jeg får øvet mig i praktisk brug [Big Grin]

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#17
Har set lidt på remme på det seneste. tror det bliver en Ching sling eler en variant. Det kan googles, hvis man søger på ching sling. Der er 2-3 forskellige varianter.
De er jo kun en hjælp, hvis man har støtte for albuen - som jeg forstår det.

Tror ikke nogen af dem er så behagelige at bære som en elastisk neoprænrem, men man kan jo ikke få alt.

jes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)