Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyre svenske bukke ...
#1
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside....04%2c5%2c3

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
FOR DUMT!...[xx(]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Jeg har ikke medlidenhed med dem der både vil have den billige bil på gule plader, men så samtidig ikke vil acceptere de begrænsninger det medfører. Hvis de havde haft en smule omløb i hovedet, så havde de inviteret en kunde med, og kaldt det repræsentation [Wink]

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Jeg ville ønske det var mig der var blevet stoppet - så kunne jeg nyde deres ansigtsudtryk når jeg proklamerede at bukkejagt skam er erhversmæssig kørsel

[Big Grin]

Men jeg kører jo i svenske biler og de fås kun med plader i en farve.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Ja, det ser ud til, at det går ligesom med holdningen til spritkørsel; Det er blevet uacceptabelt.

Har man ikke råd, skal man sgu' lade være. Det er lidt ligesom at købe et Rolex til 400 kroner i Bangkok. Det holder bare ikke. En afgiftsfri Cayenne på gule plader på bukkejagt eller ved børnehaven er i min optik et udtryk for dårlig stil.
Svar
#6
Upåagtet de moralske implikationer, så gør ham skattechefen fra Hjørring sit til at tegne et uskønt billede af de dumme, rige sverigesjægere i store, dyre momsfrie øser:

En gulplade erhv.bil til 1 mio. kr.?? Så er vi oppe i Cayenne 4,8 mit alles-klassen - og dem holder der altså ikke ret mange af på kajen i Fr.havn den 15. august. Iøvrigt er momsreduktionen på en efhv.bil til 1 mio. "kun" 200 tkr. og ikke 250 tkr. som skattebossen er citeret for at udtale.

/bundgaard
Svar
#7
Citat:quote:

Dagsbeviser

For at smidiggøre reglerne for anvendelse af gulpladebiler, som ikke er specialindrettede, er det aftalt at indføre dagsbeviser, som kan købes over internettet. Med et dagsbevis kan man købe sig til privat anvendelse af en gulpladebil i et bestemt tidsrum.



Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Upåagtet de moralske implikationer, så gør ham skattechefen fra Hjørring sit til at tegne et uskønt billede af de dumme, rige sverigesjægere i store, dyre momsfrie øser:

En gulplade erhv.bil til 1 mio. kr.?? Så er vi oppe i Cayenne 4,8 mit alles-klassen - og dem holder der altså ikke ret mange af på kajen i Fr.havn den 15. august. Iøvrigt er momsreduktionen på en efhv.bil til 1 mio. "kun" 200 tkr. og ikke 250 tkr. som skattebossen er citeret for at udtale.

/bundgaard



Spendere lidt påsketid på at læse lidt gamle indlæg og fandt denne sjove og helt rigtige beregning af Bundgaard.
Lidt skidt at en Told & Skat chef ikke kan regne ud hvor meget momsen udgør af en ti-krone

@Carlos
En afgiftsfri Cayenne på gule plader på bukkejagt eller ved børnehaven er i min optik et udtryk for dårlig stil.

En Cayenne på gule plader skulle slet ikke kunne kæbes i danmark. Men den er ikke afgiftsfri. På gule plade er den kun momsfri. Der betales stadig 20% afgift på den.

Jeg har selv et job med en firmabil tilrådighed og henter og bringer da mine børn til og fra børnehave. Det kaldes i min optik "at få en hverdag til at hænge sammen". Der er sku da nok danskere der gør alt hva de kan for at slippe for at arbejde. Så er det da ikke iorden at dem der rent faktisk gider tage på job skal generes unødvendigt.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
[/quote]
Jeg har selv et job med en firmabil tilrådighed og henter og bringer da mine børn til og fra børnehave. Det kaldes i min optik "at få en hverdag til at hænge sammen". Der er sku da nok danskere der gør alt hva de kan for at slippe for at arbejde. Så er det da ikke iorden at dem der rent faktisk gider tage på job skal generes unødvendigt.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[/quote]
Håber så, at det er en du bliver beskattet af, ellers må vi håbe at både du og din arbejdsgiver har nok penge til fortsat at have dig ansat, hvis det går galt.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#10
Hej Santo

Har sakset lidt til dig fra Skats hjemmeside:

Specialindrettede gulpladebiler er biler, hvor bilerne er specielt indrettet til kørsel i arbejdsgiverens tjeneste, f.eks. værkstedsvogne som elektrikere, vvs-branchen og byggebranchen anvender, dvs. biler, der som udgangspunkt ikke kan erstatte en privatbil. I disse biler vil kørsel mellem hjem og arbejde blive anset for arbejdsgiverbetalt befordring, og medarbejderen må gerne standse på vejen og handle eller hente børn, når bare det sker uden at afvige fra den erhvervsbetingede kørselsrute. Der er ingen skattemæssige konsekvenser af denne kørsel. Praksis på momsområdet afskærer kørsel mellem hjem og arbejde samt ethvert svinkeærinde, når der ved anskaffelsen er taget momsfradrag.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Hej Santo

Har sakset lidt til dig fra Skats hjemmeside:

Specialindrettede gulpladebiler er biler, hvor bilerne er specielt indrettet til kørsel i arbejdsgiverens tjeneste, f.eks. værkstedsvogne som elektrikere, vvs-branchen og byggebranchen anvender, dvs. biler, der som udgangspunkt ikke kan erstatte en privatbil. I disse biler vil kørsel mellem hjem og arbejde blive anset for arbejdsgiverbetalt befordring, og medarbejderen må gerne standse på vejen og handle eller hente børn, når bare det sker uden at afvige fra den erhvervsbetingede kørselsrute. Der er ingen skattemæssige konsekvenser af denne kørsel. Praksis på momsområdet afskærer kørsel mellem hjem og arbejde samt ethvert svinkeærinde, når der ved anskaffelsen er taget momsfradrag.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde



når bare det sker uden at afvige fra den erhvervsbetingede kørselsrute. Der er ingen skattemæssige konsekvenser af denne kørsel.

Hvilket betyder, at du må ikke afvige den korteste eller den normale rute mellem hjem og arbejdsplads, altså ikke noget med at dreje til højre og køre 2 km ud af en vej, for at hente børn og handle.

Så det er den vej Skats ruteplanner viser.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Rigtigt nok men personligt har jeg en ansættelseskontrakt der siger at jeg møder på min egen adr når jeg sætter mig ud i "min" bil.
Så er det jo bare om mit første arbejdsmæssige stop på dagen ligger på linie med børnehaven og det kan man sjovt nok altid få det til at gøre.

Men min point var som jeg skrev at det er "lidt" bedrøvende at manden der står for jagten på gulpladesyndere ikke ved at vi endnu ikke betaler moms af momsen herhjemme. Helt simpel matematik er åbenbart for meget for den gode SKAT mand.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#13
Kunne det tænkes at når gulpladebiler omtales til en pris så er det vanligvis altid uden moms hvorfor momsen af en bil til 1 million er 250000 præcis som den skattekyndige siger??
Er det slet ikke faldet nogen ind i deres grænseløse bedrevid??
Hvor er det træls folk kævler op uden at sætte sig ind i tingene[Sad][xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
@Gammeltoft

Jeg går ud fra, at de "folk der kævler op i grænseløst bedrevid uden at sætte sig ind i tingene", som du sigter efter, er undertegnede.

Der er ikke så meget andet at sige til det, end at det citat, jeg kommenterer på den 24.08.08 lyder:

"En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel".

Det er muligt, at skattechefen mente noget andet og er citeret forkert/upræcist. Men det kræver en del fortolkning at læse citatet anderledes end at en erhvervsvogn til en mio. giver fradrag for moms på 250.000 kr. - og det gør den altså ikke.

Med grænseløst bedrevidende hilsen

/bundgaard
Svar
#15
Sjovt nok så handles "erhvervsbiler" til en pris PLUS moms!

Altså en handelspris på f.eks 1.000.000kr giver et momsbeløb på 250000, Lig med en pris på 1.250.000.-

En hvidpladebil omtales prismæssigt altid til en pris INCL moms.

Deraf forskellen.

Da jeg selv købte en af de "fæle" varebiler var prisen éen dertil kom momsen. Jeg tror ikke det skulle være lavet om. Jeg har ihvertfald ikke modtaget noget herom fra SKAT. Hverken som "borger" eller som "erhverv".

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Det fremgår af artiklen, at en bil til 1 mio. kr. giver et momsfradrag på 250 tkr. Man kan ligesom kun fradrage moms én gang, og derfor er logikken i det, der står i artiklen, at den omtalte mio. er incl. moms. Hvis der menes ex moms, giver det ikke mening at tale om yderligere momsfradrag.

Det er ord- og talkløveri så det klodser, og det er da meget muligt, at skattechefen kan have tænkt regnestykket, som du skitserer - men det ændrer ikke ved, at det ikke er det, der fremgår af citatet.

Citatet indgår i en artikel, der - uanset om det er tilsigtet eller ej - medvirker til at tegne et billede af, at det er udbredt at danske jæger drager udenlands i ikke-momsede firhjulstrækkere til 1 mio. kr.

I det lys er det vel indenfor anstændighedens grænse at kløve lidt ord og påpege et muligt teknisk fejltrin i beregningen af de svimlende momsbeløb, som vi jægere snyder skattevæsnet for.

/bundgaard
Svar
#17
Der helt rigtigt et forbandet ordkløveri når nu virkeligheden vitterligt er at gulpladebiler handles OG annonceres med priser PLUS moms.
Manden har da helt ret i at hvis du køber en gulpladebil til en million, til ehvervsmæssig anvendelse, så får du et momsfradrag på de 250000 da bilen ellers faktuelt ville have kostet dig 1250000,-

EKS. En bil købes til erhvervsmæssig anvendelse og der fradrages 250000 for momsen, så bilen til en million kostet de 1250000kr og firmaet har fysisk betalt en million for bilen.

Så er det da fuldstændigt korrekt i situationen at firmaet har betalt en milion for bilen og fået "forkert" fuldt momsfradrag.

Derfor vil det koste 250000+bøde at have kørt privat i bilen til en million.

Det kan da for f**** ikke skabe så meget panik at en skattechef udtaler sig, for nogle uforståeligt, om emnet[B)][xx(]
Det kan man da ikke klantre manden for.....[Big Grin]

At så fjolserne svindler og bliver taget i snyd med systemet kan da ikke overraske dem. Det må antages at de kender reglerne.

På østfyn for et par år siden var der en jagt på Juelsberg gods hvor SKAT dukkede op. Det kostede lidt mønt for dem der fuskede.
Jeg kan egentlig ikke se det forfærdelige i at vi skal overholde de regler der nu er uanset hvor trælse de måtte være.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Jeg synes ikke ligefrem skattechefens udtalelser har skabt "meget panik" - men det er jo et spøgsmål om temperament.

Jeg synes heller ikke, at mit forbandede ordkløveri er urimeligt overfor skattechefen, selvom han muligvis har ment noget andet end det, der står.

Og jeg synes absolut heller ikke, der er synd for folk, der snyder, at de bliver knaldet og straffet for det - heller ikke jægere.

Men jeg synes, det er tendentiøst at vi jægere udstilles i dårligt lys i medierne og at der nævnes en bil til 1 mio. kr. er - uanset om det er incl. eller ex moms - en mild overdrivelse i forhold til hvad der befinder sig på havnen i Fr.havn den 15. aug. Jeg fik selv ikke mindre end tre links fra grinende ikke-jagende bekendte, der henviste til artiklen.

Nu vil jeg sætte mig ud i min momsede og privatbeskattede firmabil.

Punktum herfra

/bundgaard
Svar
#19
Go' tråd - den kaster også lidt lys over begrebet "misundelsesafgift" [xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#20
@GT ... Bundgaard har fuldstændig ret og det ville du osse vide hvis du selv havde givet dig til at læse artiklen og sætte dig ind i sagen inden du råber op om "grænseløst bedrevid". Så tag at hids dig ned og spar lidt på dine "[xx(][xx(]"

Tager ligeså meget anstød af dit indlæg som Bundgaard.

Derudover kan man jo dreje den rundt og sige ok man KAN faktisk godt købe en gulplade Cayenne TDI s til 1,25 mio men set i lyset af at der nok er solgt 3 af dem de sidste 2 år så er det nok ikke en af dem der holder på kajen.
Så for husfredens skyld er jeg da villig til at dementer at SKATchefen ikke er dårlig til matematik. Men en infam idiot til sansynlighedes regning.

Har lige hørt i P3 at sygeplejesker og plejepersonale slipper for multimedia beskatning af deres laptops, PDAér, arbejdstelefoner og hva de ellers har stllet til rådighed. Men det går alle vi andre ikke. 3000,- for at ha en laptop med hjem[Sad] og sikkert det samme for en tlf og en PDA. Det næste blir GPS afgift. Og så har jeg snart ikke råd til at tage på job længere.
Det er fame fedt at bo i gode gamle dk[}Smile][}Smile]

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)