Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss
#1
Jeg står og skal have ny sigtekikkert, men jeg ved ikke om jeg skal købe en Diavari VM 3-12X56 sigte 40 med lys, eller Varipoint 3-12X56 sigte 0 med lys.

Der stod i j**** December 04 at Varipoint´en ikke føltes helt så skarp som diavari´en. Men da jeg ringede over til Zeiss sagde de at de ikke kunne måle nogen forskel i skarpheden.

Hvad syntes i[?]

Vh
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#2
Hej P226
Jeg har WM + mange andre kvalitets kikkerter & har været mit valg 95 % af gangene, den er utrolig alsidig, jeg vil dog sende min ned til Zeiss Tyskland for ombygning til det nye lystårn der selv slukker, da min er af ældre dato & jeg altid glemmer at slukke den![^]
Varipoint skulle være bedre til drivjagt & det skal nok passe men WM er bare mere alsidig!
Et er helt sikkert Zeiss er dyrt men forbannet godt, prøvede forskellige andre før & har nok spildt "lidt" penge på at prøve mig frem, jeg er en af dem der skal prøve tingene på egen krop & ikke kan/vil tage ved lære af andes erfaring[Big Grin]
Svar
#3
Jeg tror sku jeg bestiller en Zeiss Varipoint 3-12*56 med lys og sigte 0 og skinne i morgen[Smile] Så må jeg lige bløde 11.000 DKR [xx(][B)]

vh
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#4
Hej P226
Prøv lige at sigte med 12 x forstørrelse på, syntes selv det er svært, døm selv, jeg ved jo heller ikke hvad du skal bruge den til?
Held & lykke [Smile]
PS hvor køber du?[:0]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)