Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Jægere protesterer mod større Elgkvote
#1
Jämtland

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Med det jeg har set de seneste år på elgjagten virker det helt hen i vejret - bestanden er faldende. Det er lige sådan noget der kan få et "kød-jaktlag" til at gå grassat.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
I Skåne uddelte man sidste år flere licenser end der er levende elge at nedlægge : Totaludrydning tilladt - og alle får alligevel ikke deres elg. Det er en TOTAL falliterklæring for forvaltningen af Sveriges vildtstammer - og spild af skatteborgernes penge!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Det er Skovejerne der styrer elgjagten i sverige og ikke hvad der burde være tilfældet - vildtforvaltningshensyn.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Ja - og skovejerne (her tænker jeg på de store skovselskaber) ser gerne elgen udryddet.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Det er trist, jeg troede ellers lige at det var på vej i den rigtige retning. I mange år har vi haft en kvote på 22 elge og har skudt 12-15. Nu er kvoten så faldet til 12 men vi kunne sidste år ikke skyde mere end 9 (dog aflyste vi novemberjagten så det er ikke helt sammenligenligt med de tidligere år). Vi har netop fået det andet jaktlag der indgår i vores viltvådsområde til at indse at der skal skydes mindre, men mon ikke de med henvisning til de større kvoter også i år plaffer løs som de plejer...
Mvh.

Yeti
Svar
#7
I øvrigt så skød vi bare en kalv på det lag jeg er med i i skåne. Her må vi ellers skyde en kalv og en tyr, men der blev altså ikke set nogle jagtbare tyre...
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Västjämtska jægere kræver øjeblikkelig handling

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#9
Måske svar idag

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#10
Kvoten ligger fast

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)