Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt i Sverige.
#1
Min Ræveriffel har i den forløbne uge haft et fritidsjob som ”Bukkebasker” i Sverige! [Smile]

[Image: Sverige17.jpg]

[Image: Sverige22.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#2
Hej,

Uha, fine bukke....!!! Tillykke....!!!!!

Jeg kan allerede smage de kølige "bukkebajere"...[Big Grin][Big Grin]

Ses om ikke så længe, skal lige hjem og smide en autostol af.

Mvh.
Søren
Svar
#3
Fin gammel [}Smile] den øverste! [Big Grin]

Tillykke med dem - de ligner ved første øjekast hinanden helt urtroligt meget.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hej swift

Tillykke med de fine bukke.

Vi er jo mange der ved, at du har "tastaturet i din magt", så vil du ikke nok berette om de nærmere omstændigheder [:p][:p][:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
jeg synes det samme som Claxel[Big Grin]
Svar
#6
Tillykke, Swift - du lever jo op til nedenstående[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej swift
vil du ikke nok berette om de nærmere omstændigheder



OK! [Smile] – Den 15. aug. - om aftenen, var vi lige ude for at inspektionere et par områder, inden vi skulle på bukkejagt den efterfølgende morgen.

Et af områderne var en uhøstet bygmark, som grænsede op til nogle store jordbærmarker.
Ejeren af jordbærrene var meget plaget af råvildt, som havde fået en forkærlighed for hans jordbærplanter.

Da vi ankom til stedet, stod der en buk ude i byggen, og sikrede i retning af os. Den fortrak imidlertid hurtigt ind i en tilgrænsende skov.

Om aftenen sad vi i hytten, og diskuterede hvor vi hver især skulle sidde den næste morgen.

Jeg valgte bygmarken ved jordbærrene.

Da jeg ankom om morgenen ved 5 tiden var vinden i vest, så jeg fulgte skovkanten i den østlige side af marken. Jeg placerede mig i skovkanten, således at jeg kunne ”dække” hele bygmarken.

Det var lidt tåget, men ved halv 6 tiden lettede tågen, og jeg fik øje på en rå og et lam som gik og essede ca. 80 meter ret ude for hvor jeg sad.

Kl. ca. 6 så jeg endnu et dyr lidt længere ude i marken. Da jeg fik kikkerten på det, kunne jeg se at det var bukken fra i aftes. Den stod stille, og skuede ud over marken. Byggen dækkede bukken op til midt på bladet, således at jeg ikke havde frit skud.

Afstanden var ca. 175 meter, og siddende på min jagtstol, med anlæg i min skydestok syntes jeg at det var lidt for stor en afstand til et halsskud. Bukken fortsatte og forsvandt til sidst ind i skoven ude i markens sydlige hjørne.

Satans også! – havde jeg nu forspildt den chance? ....? Men nej – kort efter kom der en rå til syne ude fra hvor bukken forsvandt, og bukken fulgte lige i rø… - øh! undskyld – ”hælene” på hende.

Det var helt tydeligt at råen havde en duft, som bukken ikke kunne stå for. Hele tiden fulgte han hende, men da han endelig kom fri af kornet, var kuglefanget - præstegården, som lå lige i skudretningen, omkring 500 meter bagved bukken.
Således gik der en hel time, hvor rå og buk krydsede over til skoven, og igen ud på marken, uden at der var mulighed for blot en enkelt forsvarlig skudchance.

Jeg plejer eller altid at joke med, at der ikke bør gå mere end højst 5 sek. fra det øjeblik man ser en buk, til at skuddet falder, men i dette tilfælde var det bare ikke muligt.

Kl. ca. 7, (på det tidspunkt havde jeg haft riflen afsikret omkring 20 gange) trak råen pludselig så langt til venstre, at hun kom fri af præstegården.
Kom nu tænkte jeg! – ja sådan! - Han fulgte efter. Endelig var kuglefanget ok, så nu manglede jeg bare at ham kom fri af kornet.
Han trådte ind i et område hvor byggen var lidt lavere, og nu var bladet frit. Jeg holdt trådkorset på bladet af bukken, og første gang han gjorde et ophold, lod jeg kuglen gå. Han gik ned i knaldet.

Det var overstået – en times koncentreret spænding afsluttedes med en perfekt kugle! – py-ha, det var sku´ hårdt, men det havde været en ”fed” oplevelse. [:p]

Buk nr. 2 skød jeg om aftenen på et andet område. Jeg havde placeret mig i en skydestige, hvorfra jeg kunne overskue en stor græsmark, som grænsede op til et større skovområde. Efter ca. en times venten kom bukken ud fra skoven omkring 180 meter fra mig.

Mvh.
Swift
Svar
#8
Nu mangler du saa bare at komme paa ground hog safari herovre og skrive en tilsvarende smore.
Flotte bukke
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Nu mangler du saa bare at komme paa ground hog safari herovre og skrive en tilsvarende smore.
Flotte bukke
Hogmeister


Ja det kunne være spændende. [:p]

I øvrigt aftalte jeg med min Svenske jagtvært at komme op og hjælpe ham lidt med rævene her til vinter! [}Smile]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)