Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politikere vil stoppe DKs største dyrehave
#1
Klelund Plantage

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Et skridt nærmere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Et skridt nærmere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



Det skal såmænd nok lykkes for fruetimmeret at få Klelund indhegnet.
Politikerne her i Vejen kommune er ved at falde over hinanden i benovelse over at have fået sådan en mægtig kendis til egnen og så må man jo vise sig fra den forstående side. Så skide være med kronvildets urgamle trækruter/veksler, når bare man kan sætte en naturpark i kommunebrochuren[Sad][Sad]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Et skridt nærmere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



Det skal såmænd nok lykkes for fruetimmeret at få Klelund indhegnet.
Politikerne her i Vejen kommune er ved at falde over hinanden i benovelse over at have fået sådan en mægtig kendis til egnen og så må man jo vise sig fra den forstående side. Så skide være med kronvildets urgamle trækruter/veksler, når bare man kan sætte en naturpark i kommunebrochuren[Sad][Sad]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!



Kronvildtets urgamle trækruter til Klelund blev for ca 15 år brat stoppet da jægerne i Klelund skød kraftigt til en stor rudel, der brugte nævnte rute. Der blev holdt godt til gamle hinder. Dette medførte at der i de næste 5-7 år næsten ikke blev set kronvildt i Klelund. På grund af en eksplosiv bestandsudvikling nord for Klelund indenfor de sidste 15år, er der nu atter begyndt at komme en god bestand i Klelund. Dette hjulpet godt på vej af de nuværende jagtudøveres mådeholdne afskydning.

Vedr begrebet urgamle, skal vel lige siges at for 50 år siden, var der næsten intet kronvildt i dette område

jbn
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Et skridt nærmere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



Det skal såmænd nok lykkes for fruetimmeret at få Klelund indhegnet.
Politikerne her i Vejen kommune er ved at falde over hinanden i benovelse over at have fået sådan en mægtig kendis til egnen og så må man jo vise sig fra den forstående side. Så skide være med kronvildets urgamle trækruter/veksler, når bare man kan sætte en naturpark i kommunebrochuren[Sad][Sad]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!



Kronvildtets urgamle trækruter til Klelund blev for ca 15 år brat stoppet da jægerne i Klelund skød kraftigt til en stor rudel, der brugte nævnte rute. Der blev holdt godt til gamle hinder. Dette medførte at der i de næste 5-7 år næsten ikke blev set kronvildt i Klelund. På grund af en eksplosiv bestandsudvikling nord for Klelund indenfor de sidste 15år, er der nu atter begyndt at komme en god bestand i Klelund. Dette hjulpet godt på vej af de nuværende jagtudøveres mådeholdne afskydning.

Vedr begrebet urgamle, skal vel lige siges at for 50 år siden, var der næsten intet kronvildt i dette område

jbn



Nu kender jeg ikke lige som dig kronvildt bestandens tæthed her på egnen for 50 år siden [:o)]. Men de sidste 20 år har jeg haft min gang i plantagerne her omkring og har da hørt et og andet om kronvildtet og afskydningen i området. jeg kan ved den søde grød ikke se fordelen for vildtet ved at hegne klelund ind. Men det kan da være der er en der kan forklare en sådan for mig, man kan jo lære så længe man lever.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#6
Hej Hog
Kortsigtet kan det være et problem, dog ikke af de store, da bestanden i Klelund i en del år har været begrænset, på grund af den tidligere nævnte afskydning.
På sigt vil det medføre en voldsom bestandstilvækst i de nære naboområder, da hegnet ikke vil være evigt, og en del dyr vil springe ud jævnligt. Samtidigt har et hegn tendens til at tiltrække fritlevende hjorte, som ikke ville komme til området med den nuværende bestand af faststående hundyr i klelund.

Ups det var vel egentligt ikke så godt for os der har lidt jagt lidt nordpå i forhold til Klelund, da det måske var nogle af "vores" hjorte der pludselig ville ud og se på damer.
Nu tror jeg egentligt også jeg bliver modstander[xx(][Wink]

jbn
Svar
#7
Citat:quote:

Ups det var vel egentligt ikke så godt for os der har lidt jagt lidt nordpå i forhold til Klelund, da det måske var nogle af "vores" hjorte der pludselig ville ud og se på damer.


Det er nok den misforståelse at der eksisterer et begreb i nogle menneskers hoveder at vildet er vores, næ det er sku det`s eget..
Derfor vil de gerne beskytte det fra afskydning fra andre jægere end dem selv. Hvilken nobel og ædel tanke.

Det er jo bare en videreførelse af den gamle snak om at hvis jeg ikke skyder så gør naboen, og her har man så åbenbart midlerne til at løse det problem.

Hegning af ens jagtterræn burde forbydes uanset hvor stort eller lille ens areal er.

p.s jeg så godt dine " tegn så den er ikke møntet på dig igno. Begrebet, vores hjorte, fik mig bare lige til tasterne.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Hej Tony
Her er nogle personer der har købt et stort område, de har en ejndomsret til området.
De har definitivt ikke købt området, fordi der stod en stor og velforvaltet kronvildtbestand. Reelt var der pt for området en ynkelig lille bestand.
Det ville være helt OK at leje jagten ud til en flok, der kunne finde ud at afholde 6 drivjagter om året, og afskyde kraftigt af både hinder, kalve og hjorte.
Dette ville ihvertfald også gå ud over naboerne.

Når området er så stort, har jeg lidt svært ved at se problematikken i et hegn, når man ikke lukker en væsentlig nuværende bestand inde.
De personer der har jagt i nærhede, kan jo bare få fingeren ud, og sørge for en fornuftig forvaltnind, og nogle fornuftige forhold for kronvildtet, så skal de nok få rigelig mulighed for jagt.
Klelund har som sagt ikke haft en væsentlig betydning for bestanden i mange år.
De væsentlige vintertilholdsområder, har været lidt længere nordpå i de seneste år, og sommeropholdsområdet er sjældent i nær så stor grad koncentreret i de store sammenhængende plantageområder. Derimod meget mere småskove i området med stor randområdet ud til dyrkerd marker

jbn
Svar
#9
Lego arving får tilsyneladende sin dyrehave

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#10
Smagsløst at kommunen udnytter loven på denne måde.

Det minder mig om dengang en kommune opførte en vindmølle ulovligt i forhold til lokalplanen. Borgmesterens arrogante svar var "det er ikke en vindmølle, det er en test-vindmølle", og derfor mente man den var undtaget fra lokalplanen...suk...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Ja det er underligt at der udvikles den i befolkningen så smittende "politikerlede"[Sad!]. Når man her siddet for længe så glemmer man, at man sidder der for at hjælpe andre, og ikke sig selv.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Ked af kritikken

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#13
DJ indsender klage

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#14
Fælles linie i klagerne

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#15
Der er begyndt at gå en mængde rygter om en intensiv fodring af kronvildtet i klelund.

Hvis man har planlagt at hegne et område, til dyrehave, med planer om jagt.
Hvordan forholder det sig så hvis man umiddelbart op til en planlagt hegning påbegynder intenssiv fodring.

Er det så på kant med god etik.
Eller er det en overtrædelse af jagtlovens bestemmelser vedrørende "udfodring med nedskydning for øje".Dette ud fra en hypotetisk plan, med følgende elementer.
1: Kraftig fodring for at tiltrække et stort antal dyr.
2: hurtig opsætning af hegn, hvorved man indhegner de dyr man lige har lokket ind med den kraftige fodring.
3: Herefter begynder man jagt

jbn
Svar
#16
Citat:quote:

Der er begyndt at gå en mængde rygter om en intensiv fodring af kronvildtet i klelund.

Hvis man har planlagt at hegne et område, til dyrehave, med planer om jagt.
Hvordan forholder det sig så hvis man umiddelbart op til en planlagt hegning påbegynder intenssiv fodring.

Er det så på kant med god etik.
Eller er det en overtrædelse af jagtlovens bestemmelser vedrørende "udfodring med nedskydning for øje".Dette ud fra en hypotetisk plan, med følgende elementer.
1: Kraftig fodring for at tiltrække et stort antal dyr.
2: hurtig opsætning af hegn, hvorved man indhegner de dyr man lige har lokket ind med den kraftige fodring.
3: Herefter begynder man jagt

jbn


hvis det er sandt, hvilket ikke skulle undre mig, så er det smart, hvis det lykkes, men også et tegn på grådighed og dårlig etik[}Smile]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Der er begyndt at gå en mængde rygter om en intensiv fodring af kronvildtet i klelund.

Hvis man har planlagt at hegne et område, til dyrehave, med planer om jagt.
Hvordan forholder det sig så hvis man umiddelbart op til en planlagt hegning påbegynder intenssiv fodring.

Er det så på kant med god etik.
Eller er det en overtrædelse af jagtlovens bestemmelser vedrørende "udfodring med nedskydning for øje".Dette ud fra en hypotetisk plan, med følgende elementer.
1: Kraftig fodring for at tiltrække et stort antal dyr.
2: hurtig opsætning af hegn, hvorved man indhegner de dyr man lige har lokket ind med den kraftige fodring.
3: Herefter begynder man jagt

jbn



Kunne det ikke tænkes at Projektet klelund plantage har været planlagt igennem en årrække, og derfor kunne der ligge en køreplan for for hvorledes det optimale forløb gerne skulle være.

Nu er hegnet forsinket på grund af indsigelser, så de fortsætter blot med de tiltag, de nu kan uden en hegning.

Er det ikke sådan det skal gøres, eller ville du tage til Gran Canaria for pengene..
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by alan

Kunne det ikke tænkes at Projektet klelund plantage har været planlagt igennem en årrække, og derfor kunne der ligge en køreplan for for hvorledes det optimale forløb gerne skulle være.

Nu er hegnet forsinket på grund af indsigelser, så de fortsætter blot med de tiltag, de nu kan uden en hegning.

Er det ikke sådan det skal gøres, eller ville du tage til Gran Canaria for pengene..



Jeg kan ikke se noget problem i fodringen, hvis ikke det er en del af en strategi for en planlagt hegning.

Hvis det derimod er en del af en hegningsstrategi, er det så ikke i strid med jagtloven[?](uanset om hegningen bliver lovlig iht plan, natur og skovlov)
Som tidligere spurgt, hvordan kan man tolke jagtlovens bestemmelser om udfodring, med nedskydning for øje i en sådan sag, hvis der ligger en køreplan[?]

jbn
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Som tidligere spurgt, hvordan kan man tolke jagtlovens bestemmelser om udfodring, med nedskydning for øje i en sådan sag, hvis der ligger en køreplan[?]
jbn



Jeg vil ikke kloge mig i jagt loven, men lade andre finde de juridiske spidsfindigheder der kan være i dette, og blot kommenterer din udtalelse om at udfodring sker med nedskydning for øje, dette er angiveligt en påstand grebet ud af et ønske om forargelse.

Dette projekt har angiveligt så bred en økonomisk ramme, at det er alt for snæversynet at tro at udfodring med jagt for øje kan opveje dette, De midler der lægges i dette projekt kan formentlig opfylde alle dine plus et par jagt kollegaers drømme, om jagt i hele verden resten af jeres dage.

Som jeg ser projektet skal der gennem en årrække opbygges en bestand af hjortevildt ( hvem der blot kunne være med til dette), denne bestand vil angiveligt bestå af lokale dyr samt nyt blod indkøbt udefra, her har vi jo enkelte helt oplagte leverandører i Danmark, og derefter vil der foretages en nødvendig selektion i bestanden.

(ps: den seneste jeg har hørt om som udfodrede aggressivt, fik Naturprisen af Danmarks Jægerforbund)
Svar
#20
Må ikke ske igen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)