Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektroniske høreværn
#1
Jeg købte en gang for længe siden et par peltor sound-trap høreværn og syntes at de er meget behagelige at bruge, bortset fra at de ikke virker, hvilket de faktisk aldrig rigtigt har gjort.

Er der nogen der kan anbefale et par elektroniske høreværn der er gode, de må meget gerne være sammenklappelige, som de peltor jeg har, de kan nemlig lige presses i lommen, hvilket er meget rart.
Og hvor kan jeg købe dem.

Mvh Glock
Svar
#2
Hej. Tag et kik på http://www.skytten.dk "Skyttebutikken".De fører et par rigtig gode høreværn- Bilsom Targo ell. Bilsom Targo Trap. Bruger selv Bilsom Targo i forb. med bl.a pistolskydning.

Med venlig hilsen
Laur
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Glock

Jeg købte en gang for længe siden et par peltor sound-trap høreværn og syntes at de er meget behagelige at bruge, bortset fra at de ikke virker, hvilket de faktisk aldrig rigtigt har gjort.

Er der nogen der kan anbefale et par elektroniske høreværn der er gode, de må meget gerne være sammenklappelige, som de peltor jeg har, de kan nemlig lige presses i lommen, hvilket er meget rart.
Og hvor kan jeg købe dem.

Mvh Glock


Har du prøvet at skifte batterier ?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
[/quote]
Har du prøvet at skifte batterier ?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
[/quote]
Mange gange, men de er ædt i løbet af to timer.

Mvh Glock
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Glock


Har du prøvet at skifte batterier ?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
[/quote]
Mange gange, men de er ædt i løbet af to timer.

Mvh Glock
[/quote]
Så må der være noget galt med elektronikken - eller også køber du meget billige flade batterier. Mine høreværn af samme type/fabrikat har lige fået nye batterier, da dem der fulgte med høreværnene brændte ud - faktisk i sidste uge....og de har holdt i 1½ år...til skydning mindst 1 gang ugentligt!...og jeg harda også glemt at slukke dem et par gange, hvor de har ligget i 8 timer, inden de slukker af sig selv....

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Jeg er da også tilfreds med mine Peltor, men mine batterier holder altså ikke halvandet år!

Da jeg har vammel tinitus er det fedt at kunne have værn på hele tiden, men samtidig høre hvad andre siger. Der er altid en eller anden forbandet klaphat, der starter med at skyde uden at advare andre. Hvor svært er det at skrige "høreværn" eller "der skydes" med sin mest spinkle barnestemme.
Svar
#7
Bruger Peltor (nogen grønne nogen, ka ikke huske navnet, men de virker fortrinligt, jeg har haft dem i mindst 4-5 år)
De kan også klappes sammen og fylder ikke meget

De bruger ikke meget batteri hvis man ellers husker at slukke for dem.[xx(]

Normalt holder et 4 stk AAA alkaline i nogen måneder til mit brug.
(i tærrænskydningssæsonen bruger jeg genopladelige NIMH batterier)

Jeg er mest utilfreds med "skumfiduserne" på mikrofonerne og dem inde i ørerne, de er gået til et par gange siden jeg fik høreværnene.
Heldigvis kan man få dem løse til ca. 130,- for ørepuderne og skum-indlægget.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Dravis, det lyder da mærkeligt med de skumfiduser, du plejer da at være god til at passe på dine ting; det er aldrig sket for mig og mine værn er de samme som dine og oldgamle.

Jeg har de originale indlæg efter at have råbrugt dem i årevis, men spørgsmålet er, om du skal være ked af at skifte dem; De bliver lidt lodne med tiden og jeg mener producenten anbefaler at man skifter dem med intervaller af samme grund (uanset om de går i stykker).

Mine batteri9er holder ligeledes et par måneder.

Nu kigger jeg lige på de indlæg og jeg tror jeg skal ud og handle!
Svar
#9
Jeg har selv haft winchester høreværn og de var totalt umulige, holdt måske en måned og så var det slut. Nu bruger jeg Peltor Trap, dog ikke uden problemer. Tror jeg har fået byttet 4 par fordi de begyndte at skratte (også med nyt batteri i), men det sidste par har holdt i 2 år nu og jeg håber på et par år mere. Dog passer jeg på at de ikke får for meget regn, hvorfor jeg altid har et par almindelige ørepropper med på jagt, da jeg også har en tinnitus som ikke skal have forstærkning. Oprindeligt købte jeg et par for 3 år siden i 10-4 byggemarked for 800 kr. såvidt jeg husker, hvilket er billigere end man ofte ser det i jagtannoncerne. Så tyggede jeg mig igennem 3 par på én jagtsæson (blev dækket af garantien), men det sidste par har holdt i 2 år nu. Så alt i alt kan man vel sige at 800 kr. ikke er meget for at passe på sin hørelse igennem indtil videre 3 jagtsæsoner...
Svar
#10
Jeg har faktisk også fået byttet mine i 2 omgange pga skratten, men nu kører de glimrende.
Det eneste problem jeg har er at jeg kommer til at tænde for dem når jeg tager far jagt/skydebanen og så er batterierne flade næste gang man skal bruge dem.
MEN husk hørelse er det billigste du har. Den koster kun 2 øre®.
Så brug høreværn!!

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#11
Mine "Peltor" er nu stået af på højre øre eller også er jeg bare blevet døv.... nej skidtet virker ikke og det er squ for ringe - har aldrig tabt dem i en bæk eller lignende ....

Mine er nok 4 år gamle - kan man få dem byttet hvis man er lidt ihærdig - kan jeg evt låne en faktura af en som har et par under 2 år [8D]
Det er et par Peltor Sound Trap....

Og ja - jeg HAR skiftet batterier....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#12
Mine fungerer stadig problemfrit.....
Har I tænkt på, at I skal lægge dem til tøøre med den ene "lyttelap" drejet omvendt, så fugten/sveden efter brug ikke lukkes inde i høreværnet med "rust"/oxidering af lodninger og elektroniske komponenter til følge?

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
prøv et par sordin elektroniske høreværn,har selv haft mulighed for at prøve dem en del gange på skydebanen,personligt syntes jeg de virker bedre end peltor og de slukker automatisk...

min fjende´s fjende,er min ven [Wink]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Mine "Peltor" er nu stået af på højre øre eller også er jeg bare blevet døv.... nej skidtet virker ikke og det er squ for ringe - har aldrig tabt dem i en bæk eller lignende ....

Mine er nok 4 år gamle - kan man få dem byttet hvis man er lidt ihærdig - kan jeg evt låne en faktura af en som har et par under 2 år [8D]
Det er et par Peltor Sound Trap....

Og ja - jeg HAR skiftet batterier....

[Image: kongsberg393-t.jpg]



????? Det var sa...., mine er et par år gamle og de er også stået af i højre side. Vi må ha' fat i fabrikken - det lyder som en reklamation.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#15
Nemlig ja...[}Smile]

Jeg har skrevet til Fru Maria Rask-Nilsson [Maria.Rask-Nilsson@peltor.se] - men damen er på ferie til den 12. august - så nærmere herom senere.

Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Mine "Peltor" er nu stået af på højre øre eller også er jeg bare blevet døv.... nej skidtet virker ikke og det er squ for ringe - har aldrig tabt dem i en bæk eller lignende ....

Mine er nok 4 år gamle - kan man få dem byttet hvis man er lidt ihærdig - kan jeg evt låne en faktura af en som har et par under 2 år [8D]
Det er et par Peltor Sound Trap....

Og ja - jeg HAR skiftet batterier....

[Image: kongsberg393-t.jpg]



????? Det var sa...., mine er et par år gamle og de er også stået af i højre side. Vi må ha' fat i fabrikken - det lyder som en reklamation.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#16
Jeg så ved den lokale "Landmandshandel" at man kunne købe elektroniske høreværn, der lukker ved 85db.

Prisen var kr. 495,00

Gad vide om de er noget værd [?]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
Biltema har nogle til 250kr., de ser godt nok billige ud, men de virker. Jeg bruger nu også de før omtalte Peltor, og de har bare altid fungeret godt.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#18
Hej forum.[Smile]
Tråden er gammel, det ved jeg godt, men jeg har også et par soundtrap, hvor der kun kan høres noget på det ene øre.[}Smile][}Smile][}Smile]Selv med friske batterier.[}Smile] Jeg har næsten ikke brugt dem, fordi allerede ved første batteriskift blev jeg "døv" på det ene øre.[xx(][xx(]
Jeg har siden brugt dem uden batteri, men det er ikke optimalt.Da de virkede var jeg noget skuffet over retningbestemmelsen i dem og på andejagt i blæsevejr var der en svær spetakel i dem.[V][V]
Jeg er træt af dem og vil nu høre forummets mening: jeg har kik på peltor tactical xp eller sordin pro ,men er i tvivl om det skal være en af dem eller en helt anden.[8D][8D]
Jeg hælder selv med til sordin pga de dårlige erfaringer jeg har med sound trap.Det skal være ørekopper, da jeg ikke rigtig syntes om de øreprop/høreapperat lignende tingester som også fås.
Svar
#19
Hej. http://www.egun.de/market/item.php?id=1912571 Jeg har købt her , og synes de er meget gode.
Svar
#20
Med Peltor høreværn skal man huske at de efter brug ikke må ligges væk klappede sammen, den fugt som man afgiver under brug kan ikke slippe væk og kan i værste tilfælde ødelægge elektronikken!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)