Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kugler/Ammo til Remington 700 i kal 223r ?
#1
Hejsan,

Har lige fået en Remington 700 SPS i kal 223 in ad dören [Smile]

Er der nogen der har en tilsvarende riffel/kaliber der kan anbefale kugler/ammo den skyder godt med? Norma, Sako, Lapua, S&B, Bernaul(et for mig ukendt märke - men billige) etc...

Jeg både köber ammonition og er startet med genladningens kunst (selvom jeg ärligt må tilstå at jeg ikke er tilfreds med de bönner jeg har ladet indtil videre til min 3006'er[Sad][xx(])

Mvh,
Tore
Svar
#2
Hej... Jeg kan anbefale ...Black Hills .223 ammo med 52 gr Hornady V Max kuglen...men måske kun herhjemme i US til være fundt,ikke i DK...50stk for omkring 26.00 USD..billige også[Wink]

mvh....Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Har prövet med et märke der hedder Magtech (.223Rem 55gr 3,56g)

Men de kan ikke komme under 5 cm spredning...[xx(]
Svar
#4
Hvis ellers piben på sådan en SPS er magen til min LTR, så går den rigtig godt med Remingtons egne patroner ladet med 52gr Sierra Matchking HPBT projektiler.

Mvh
Sten
Mvh
Sten
Svar
#5
barens tsx 53 grains, de kører super godt. og til træning og ræv, bruger jeg hornady 40 grains v-max moly
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Jeps, lige har fundet en forretning her i Helsinki området der sälger Remington patroner, så tror lige jeg skal ned og have et par kasser[Smile]

Er der nogen der har erfaringer med Norma Oryx til .223[?] Har läst (incl her på forummet) at den skulle väre i forretningerne[?]
Svar
#7
...jeg har rigtig gode erfaringer med Remington 55 grains Core-Lokt/Express Rifle. De er billige, meget præcise i min Sauer 202 og i den Remington 700 LTR jeg havde før. Derudover har en test af kuglen vist at den holder utroligt flot sammen på kerne og kappe. Dette blev underbygget af en buk jeg skød i foråret med denne kugle i .223R...flot gennemskud - udgangshul på størrelse med en 1-krone selvom kuglen var gået diagonalt igennem dyret!!! Mht træningsamm har jeg rigtig gode erfaringer med S&B 55gr FMJ! J
Svar
#8
...iøvrigt er piberne på SPS og LTR ikke ens...LTR er en fluted 20" matchpibe med 1:9" stigning. SPS er længere - har alm. pibe med jagtprofil (med mindre der er tale om SPS Varmint el. Tactical) og så har den 1:12" stigning...med mindre det er tale om SPS Tactical...Smile /Jamo
Svar
#9
Nope, det er en "almindelig" SPS med plast skäfte. Ja faktisk er hele riflen sort, incl bundstykke.

Jamo, bruger du S&B hylstrene til genladning også?

RKN og Stoned lader i selv? Nogle data i kan dele ? [Smile]
Svar
#10
Hej! Nej S&B hylstrene er for sprøde i halsen. Flere af dem jeg prøvede med knækkede da jeg skulle size dem - fandens til arbejde at få den knækkede hals af ekspanderen! Jeg bruger Remington-hylstre hvilkej fungerer rigtig godt. De er langt billigere end Lapua og jeg kan ikke se nogen som helst forskel på præcisionen ved identiske ladninger! Selvom du har 1:12" stigning synes jeg at du skal prøve Sierra Game King 65 grains. Hvis den fungerer i din riffel skal du ikke søge mere efter en kugle til råvildt!
Svar
#11
Ok, tänkte nok det var sådan. Kiggede på hylstrene för köb, og S&B hylstret er mere buttet i formerne - hvis man kan sige sådan[:o)]

Stadig ikke nogen der har prövet Norma Oryx[?]
Svar
#12
Jeg tror Oryx er så ny på markedet at man knapt kan have nået at lade dem...tror den kom på markedet igår!Smile Den er meget interessant for dem der ikke kan skyde med de tungere kugler, men for mig er Sierra GK 65gr KUGLEN! Derudover skal det siges at jeg ikke ville give 5-6 kroner for en kugle i 55gr efter at have set hvad en Remington 55gr Core-Lokt til 80 øre pr. stk. kan gøre... Remington laver iøvrigt også en UltraBonded PSP som færdig amm. Senere vil den formentlig komme som komponent til genladning:-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)