Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
andejagten 2008
#1
nu vare det sku ikke længe, inden hagl kanonerne skal brøle....[Big Grin] er i andre også klar til at den "lille" jagtsæson starter...[?]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Det kan du tro, så kan krikænderne bare komme an på Rømø, det bliver herligt at komme igang igen.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Miroku MK70
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#3
Det ka du nive dig selv i den lange på jeg er[Big Grin][Big Grin]

Knæk og Bræk til alle[:p]

Jimmy
Svar
#4
Jep,nu kan det kun gå for langsomt.Jeg kører til vestjylland (værnet) til premiære-morgenen.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Tar til ballum mandag morgen. Alle marker ved åen er oversvømmet[8D]Så kan gæssene bare

komme på besøg[^]Knæk og bræk, allesammen

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#6
Jeg går ned i baghaven. Som ejer af et lille stykke mark hvor der kommer gæs og ænder er man lidt rørt over alle de mennesker man pludselig kender den sidste uge i august. Og som høfligt lige ringer for at høre hvordan det går. Det skal nu blive rart at dele lidt løgnhistorier igen
Svar
#7
Ja, hvem der bare var så heldig at have lidt godt andejagt....[:o)]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
ja så kom den jo den søde jagt tid. hvad så i? hvad fik i? kom så med alle løgnehistorierne!!!!!

kan jo starte med min morgen
en kammerat og jeg var ude ved vores lille vandhul som der slet ikke står nok vand i endnu. og så på alle ænderne lande ved naboen. Men der var da 2 da kom forbi der hvor vi sad lige pludselig fløj de for bi undertegnede på under 2m afstand så der var masser af tid til at vente på de kom lidt væk inden de fik et 2ere stål det virker.

ikke det vilde resultat men sikke en morgen i det vejr !!!
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Jeg blev inviteret på andejagt af en god ven, der ikke selv kunne komme, da han havde sin søn til morgen.

Vi aftalte at jeg kunne køre ud på gården, hvor jeg kunne støde til de andre der er med i jagten. Jeg kender dem og de havde fået besked.

Stod op kl. 03.15 og kørte de 50 km til jagten

Jeg var på stedet til aftalt tid, men ingen af de andre dukkede op.

Da det efterhånden blev lysere så jeg kunne orientere mig, gik jeg ned ved vandhullet for at se om der var nogen der.

Der svømmede et par gråænder og en flok krikker rundt, men ingen af de andre jægere var at se.

Stod og nød morgenens mørke og så da også ænder der trak forbi. Krikkerne lettede og skruede sig op i modvinden.

Stille listede jeg af, for ikke at forstyrre naturen.

Kørte op til Peter, og fik morgenkaffe, hvor han ringede til de to andre og fik at vide at de da var på det aftalte stykke.

De havde blot ikke hørt efter, havde heller intet set, så det var en anderledes premiere[8D]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Jeg var traditionen tro inviteret ud til en god kollega der har en fortrinlig fuglejagt så jeg væltede ud af køjen kl 3.30[|)]
Vi så masser af ænder og grågæs.... men det var som om de ikke havde lyst til at flyve lavere end 100 meter så da klokken blev henad 7 var vi ved at være småtrætte af at stå og glo uden reelle skudchancer...
Vi var så småt ved at begynde at overveje at besøge bageren da der lige pludselig kom en flok gæs ud af det blå.. I lav højde over rørskoven og uden at sige en lyd kom de lige imod os.. Det skulle de ikke have gjort[Wink]
Så nu hænger der et par fine grågæs uden for døren... dem kigger jeg på når jeg lige har fået en lur.....[:o)]

Jimmy

P.S.
Hvis ikke der var en person der for et par år siden havde givet køb på duejagten havde dagens udbytte været meget anderledes......[xx(]
Der var duer overalt..........

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#11
Denne 1. september vil for mit vedkommende blive husket som ”den premieremorgen hvor ænderne svigtede”.
De ænder jeg så kunne tælles på to hænder. Derimod var der mange gæs.

De fleste holdt sig uden for skudhold i forhold til hvor jeg sad, men ved 7 tiden kom der en flok på 10 – 15 grågæs ind over mig. Jeg holdt til en i udkanten af flokken, og den pakkede i skuddet. Det blev det eneste skud jeg afgav denne morgen.

[Image: 1sept2008002.jpg]

Sandersen skulle på arbejd` så jeg havde lånt hans hund CUBA! – mange tak for lån! [Smile]

mvh.
Swift
Svar
#12
Hej

Jeg var også ude til morgen, flot vejr.
Masser af ænder og gæs [:p]
vi fik 4 gæs 3 ænder med mange "næsten" oplevelser..
Store fugle og ingen anskydninger [Smile]
såé mon ikke vi lige skal en tur ud i aften [:p]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#13
Olsen har vist sin styrke.

En særlig hilsen til Krengel

Kom for sent op og var først nede ved søen kl. 0600
Ænderne var fløjet ( skræmt væk af naboen der havde skudt den siste time)
Naboen fortalte de havde skudt en krikand som deres hund ikke ville hente.
Den lå midt ude i søen og drev med vinden.
Jeg kikkede på Olsen så pegede jeg på en lille plet 50 meter ude i søen "Olsen det er en krikker kan du hente den" Jeg ved ikke hvor meget hunde forstår men dette fes ind, et hovedspring der er olympiaden værdig og Olsen gik næsten på vandet ud til den, og i løbet af no time var han tilbage med den.

Det er skønt når det fungere.

Skød et par gråænder om aftenen.

Et par billeder af Olsen

[Image: PIC00001-5.jpg]

[Image: PIC00005-6.jpg]

Nu er jeg træt og gider ikke mere

[Image: PIC00007-5.jpg]

Hilsen til jer alle der har været ude.

KAnker
Svar
#14
Her hos mig er det blevet til 6 grågæs og en enkelt krikand. Ikke specielt imponerende hvis det ikke var fordi min retriver for første gang opsporede og apporterede en let vingeskudt gås i 2 meter høje siv. Han er lige fyldt 2 år og vi har trænet og trænet her i sommer men han bryder sig ikke om de tunge apporterings bukke så jeg var lidt i tvivl om han ville slæbe en 4-5 kg's gås med hjem. Men vægten er tilsyneladende ligemeget når bare der er fjer på.
Generelt har der været mange gæs og specielt mange krikænder her ved ulvedybet i nordjylland. Og da jagten er startet på en hverdag har det ikke været så meget "skydetelt" som man indimellem oplever.
Svar
#15
Tog med min kammerat Rene´ til Ballum mandag morgen kl.alt for tidligt[xx(]Da vi havde parkeret bilen og var ved at gøre klar, viste de første gråænder sig allerede. Humøret var højt, på vej ned på de oversvømmede græsmarker. Der kom så desværre ikke flere ænder, men da solen kom over horisonten kom der liv i bekkasinerne. Har aldrig oplevet noget lignende. Uden at overdrive vil jeg mene at have set omkring 200 den morgen. Vi skød 11 stk og så heller ingen gæs i nærheden af os. Vi aftalte at mødes aften igen. Vi ville have slået græsset, så vi kunne få noget blankt vand på marken. Jeg sagde at nu manglede det bare, at gæssene landede på hovedet af os, mens vi slog græs. Der gik nok kun 15 min før rene´ råbte! kig op. Og der hang de så. 9 grågæs hang lige over hovedet på mig. Så blev buskrydderen smidt i bilen, og berettaen pakket ud. Efter nogen tid, kom der 7 stk, lige over os begge. Vi skød begge første skud på den samme, og fik en hver i det andet. Det blev yderligere til 1 bekkasin og 3 krikænder. En virkelig herlig dag, og med et hav af div. vadefugle som man bare kunne sidde og nyde synet af.[Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#16
I morges var jeg på fjorden for anden gang i denne sæson, det var en lidt speciel tur[^], junior er hjemme fra efterskolen for første gang siden sæsonen er startet, så det var hans første jagt med våben, begge ungerne har været med fra små, men det er nok noget andet når man selv må have skyder med.
Vi kom ud ved 6 tiden og der skete ikke så meget i starten, men efter en times tid kom der både gæs og ænder, dog ikke på skudhold.
Vi var enige om at stoppe kl.9, ved 0830 tiden opdager han 3 ænder på vandet små 150 meter fra lokkerne, så var han tændt, det var ligefør at han forsvandt under vandet, de kom nu ikke på skudhold og vi pakkede som aftalt.
På vejen hjem nævnte han at han skulle i byen i aften, men hvis han nu kun drak sodavand og kom tidligt hjem, kunne vi så ikke godt tage afsted igen i morgen og det gør vi så[^].
Det er godt at han kun er hjemme hveranden weekend, ellers ville jeg slet ikke komme ud med riflen[Big Grin][:o)]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#17
var på andejagt i går aftes. fik en brunnak. der kom kun 2 hele aftenen, men så gik terrieren pludselig amok ved et lille træ, og der var sku en mink. så nu skal den udstoppes og stå på skrivebordet. (altså minken[Big Grin])
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#18
fin morgen, med en del ænder, fik en pibeand og en bekkasin. hva med i andre, har i fået noget på tasken[Smile]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)