Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildt 2008
#1
Er folket ved at være klar til hjortene anno 2008?

Jeg har lige skudt riflen ind - 3 grupper á 3, der alle sad oven i hinanden på 100 m. Så bliver det vist ikke meget bedre [Smile]

Jeg har været ude og kigge et par gange i denne uge, og der er mange spor efter dem i lucernerne og i græsset [:p]

Nu må vi bare håbe at veret er med os - det ser ikke alt for lovende ud, i følge DMI [Sad]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig

Er folket ved at være klar til hjortene anno 2008?

Jeg har lige skudt riflen ind - 3 grupper á 3, der alle sad oven i hinanden på 100 m. Så bliver det vist ikke meget bedre [Smile]

Jeg har været ude og kigge et par gange i denne uge, og der er mange spor efter dem i lucernerne og i græsset [:p]

Nu må vi bare håbe at veret er med os - det ser ikke alt for lovende ud, i følge DMI [Sad]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm


Hvad det er dårligt hvor dem der vil på hjortejagt, er godt for os der tar på gåsejagt[8D][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
True! Det er aldrig så skidt, det ikke er godt for noget!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#4
Jeg er klar[:p]
i fredags var jeg oppe for at kigge, så frisk fod efter 3 dyr omkring 6m. fra hochsitzen[:p][Big Grin].
Vejrudsigten siger let til frisk vind fra syd og ca. 5mm regn.

Knæk og bræk til jer der skal afsted, hvadenten det er med riffel eller hagl

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#5
Knæk og bræk!

Herovre går kronvildtjagten ikke ind før den 8. oktober - hjortene (også dåhjortene og elgene) er frede i deres respektive brunstperioder.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Hov!.. et stort ..knæk og bræk til alle...om jer bukkejagt i morgen.

aim small and miss small[Big Grin] and don,t forget your rifles[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

I,ll drink the beer for you,while your out hunting,I don,t want it to spoil..ha ha..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh........Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Jeg er klar[:p]
i fredags var jeg oppe for at kigge, så frisk fod efter 3 dyr omkring 6m. fra hochsitzen[:p][Big Grin].
Vejrudsigten siger let til frisk vind fra syd og ca. 5mm regn.

Knæk og bræk til jer der skal afsted, hvadenten det er med riffel eller hagl

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.


Tja så tror jeg at selv du har en chance for at få lidt kød i fryseren, og lidt knogler

på væggen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig

Er folket ved at være klar til hjortene anno 2008?

Jeg har lige skudt riflen ind - 3 grupper á 3, der alle sad oven i hinanden på 100 m. Så bliver det vist ikke meget bedre [Smile]

Jeg har været ude og kigge et par gange i denne uge, og der er mange spor efter dem i lucernerne og i græsset [:p]

Nu må vi bare håbe at veret er med os - det ser ikke alt for lovende ud, i følge DMI [Sad]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm



Nu er vi desværre ikke alle der er så heldige at have adgang til kronvildtjagt [V][V][V][V][V]

Men knæk og bræk til jer der har [Smile]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Lidt om min morgen.
Jeg sov længe[^], vækkeuret ringede først 0445[Big Grin].
Kørte hjemmefra ved 0600 tiden (solopgang 0630), de sidste 8 kilometer kørte jeg bag traktor med et såsæt som fyldte det meste af vejen[xx(], så jeg havde lidt travlt da jeg nåede derop.
Nå, støvler på, ud med 9,3eren og afsted, efter 200 m. opdagede jeg at jeg havde glemt noget at sidde på, tilbage til bilen[:I], kl 0630 stod jeg i kanten af marken, fik ladt riflen og op til hochsitzen.
Kl 0735 lød der et dobbeltskud et stykke mod øst og jeg blev lidt mere vågen, ca. 10 min senere lød et enkelt skud mere derovre og lidt senere endnu et dobbeltskud, ialt hørte jeg 7 skud derovre inden kl 0830, så der har været hjorte.
Kl. 0845 forlod jeg hochsitzen, gik ind i skoven og satte mig, 5 minutter senere dukkede en hind op, kl. 0930 gik jeg ned mod bilen og kørte hjem.
Det var en dejlig lun morgen med lidt frisk vind, så iøvrigt en hare på vej ned til bilen, så selvom det ikke gav vildt var det dejligt at være afsted igen[^][Big Grin].

Citat:quote:

Tja så tror jeg at selv du har en chance for at få lidt kød i fryseren, og lidt knogler på væggen
mvh Don Bums



Min fryser er fuld, konen har åbenbart ikke den store tiltro til mig[Sad!]og hun siger at hvis jeg skyder en stor hjort ryger opsatsen i garagen[Sad!][V][:o)]
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#10
kima. Hvor i verden finder du dog så meget kronvildt???

misundelse er en grím ting. jeg er misundelig
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

kima. Hvor i verden finder du dog så meget kronvildt???

misundelse er en grím ting. jeg er misundelig



Tænker du på min fryser[?]Det er nu mest okse og gris[:I], men der er da lidt endnu fra sidste sæsons hjorte[^]

Mht. misundelse, man kan jo være misundelig på den gode måde[Wink][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#12
Hej Kim

Bedre købe et 2nd fryser for hjortkød...[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Kima
[fra sidste sæsons hjorte[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



[?]Hvad er nu det - er der noget du ikke har fortalt[:p]

mvh
Korthår
Svar
#14
[/quote]
[?]Hvad er nu det - er der noget du ikke har fortalt[:p]

mvh
Korthår
[/quote]
Shit, jeg troede at jeg var ved at have fod på det vestjydske sprog[:I]
Nej, jeg har fortalt dig/jer alt(næsten), men på min exarbejdsplads gjorde jagtlejeren for lidt ved kronvildtet og det blev derfor aftalt at jeg skulle hjælpe[Big Grin], jeg fik besked på at jeg måtte skyde en hjort, nu er jeg jo tilflytter så for mig er/var en hjort altså en med antenner[:I], jeg så en del hind og kalv, men ingen hjorte, en af gangene mødte jeg jagtlejeren, han spurgte om jeg havde set noget, jeg svarede at jeg havde set 18-20 stk hind og kalv på ret tæt hold, han kiggede på mig og spurgte : hvorfor f.en skød du ikke?, jamen, jeg har fået at vide at jeg må skyde en hjort og der var jo altså kun hind og kalv[^], ja,svarede han, men herude kalder vi altså ALT kronvildt for hjort.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#15
Min morgen [Smile]

Jeg stod op kl. 5.00, skynte mig af få noget tøj på, kysse konen farvel (hun var ikke vågen), ud i den, i forvejen pakkede bil og afsted. 20 min. senere stod jeg ude ved gården, hvor jeg parkerede bilen fik støvler og jakke på. Jeg fik riflen frem og gjort klar til at gå. Bag gården vurderede jeg lige, hvilken hochsitz, der lå bedst i forhold til vinden og gik afsted mod den valgte. Jeg kom igennem en nysået lucerne mark, hvor der var flere spor af både store og små krondyr - Dejligt, så er de her i hvert fald [Big Grin]

Da jeg kom frem til hochsitzen (ca. 5.45) fik jeg gjort klar, dvs. puden frem til at sidde på og kikkerten inden for rækkevidde. Jeg havde ikke siddet der 30 min. da jeg ude på 175 - 200 m, ser "noget"! [:p] Så var jeg tændt, frem med kikkerten - Jeps, HJORT! Dog var det en mindre hjort og ung. Jeg vurderede den til at være fra sidste år (måske forig år?). Jeg så på uret? 6.20, stadig 10 min. til at "butikken" åbnede. Herefter sad jeg og nød hjorten i kikkerten og besluttede mig til, at den ikke var "moden" endnu. Det var som om, den mærkede det/mig, for pludselig tog fanden ved den, og væk var den. Mindste afstand til mig, har været ca. 125 m. Dog var den ikke rolig i mange sek. af gangen. Men nok, til at den kunne have været skudt! [^]

Da klokken nærmede sig 7.10 og der var kommet en del fugle i luften og solen, var kommet fri af horisonten, besluttede jeg mig for, at gårdens ejer gav en kop kaffe. Jeg valgte at gå en anden vej hjem, og kom igennem en kløvermark, hvor der var 15 - 20 friske spor efter lejer [Smile]

Ganske rigtig, der var skam frisk kaffe på kanden, da jeg kom tilbage til gården.

Hvilken dejlig morgen! Og solopgangen var rigtig flot i morges [8D]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)