Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gum.støvel.. gode råd....MuckBoots???
#1
Da jeg skal have et par gummistøvler, ville jeg høre om der var nogen herinde der har erfaringer med støvler i neopren, eller bare nogle gode råd til hvad man som jæger har "brug for"..

________________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Det skriver jeg en artikel om - til foråret.

I mellemtiden tar du kontakt til Guntex på 96 80 20 00 og får at vide, hvor du kan købe en Arxus Primo Nord støvle - det er en neoprenforet gummistøvle udviklet af Woodline. Jeg ved ikke hvad den koster, men det er en af de absolut mest tillidsvækkende jagtgummistøvler jeg til dato har set.

Jeg skal selv teste et par over efteråret og vinteren og hører meget gerne om andres erfaringer med både denne og andre støvler på markedet.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg bruger Hevea Purofort, de er billige og efter min mening udmærkede, de er lette og behagelige at gå/stå i, mine er 6 år gamle og fejler stadig ikke noget, skal dog sige at de sidste par år er de kun brugt 8-10 gange, da jeg er begyndt at bruge membranstøvler, medmindre det er meget vådt.
Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#4
Purofort støvlen er faktisk 1/2 - 1 kg. lettere end flere andre støvler (PR.STK.)På en god (jagt)dag løfter man fødderne 10-20.000 gange - så det kan godt blive mange kilo man sparer.
Purofort er fremstillet af cellegummi - indeholder milioner af indstøbte små luftrum.
Neoprenstøvler er sikkert meget behagelige, men noget af det tungeste der findes.

Mvh.
CP
P.s. Sælger ikke Purofort eller andre støvler længere.
P.s.s Er det ikke kun Purofort sikkerheds modellen der importeres til DK idag?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jeg havde et par Arxus Primo Nord i hænderne i fredags.
Det er ret lækre støvler.
Men personligt så foretrækker jeg MuckBoots.
De er simpelthen suveræne, og så koster de kun små 700,00 kr.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Er der nogen som har gode erfaringer med Neopren[?]
Jeg synes at mine fødder sveder hver gang de er lukket inde i noget neopren.
Jeg har jagtstøvler foret med filt - det virker bedre[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Hej

Jeg har brugt et par neopren støvler det sidste år til div. ture i skoven, men ikke heldags brug. De kunne ikke lide en gang rusten pigtråd, men det tror jeg heller ikke par gummistøvler ville kunne klare. De er lette at lappe hvis man smutter forbi en dykkebutik, så har de sagerne til lapning af neopren.

Jeg syntes at de er meget behagelige at have på - Mere fleksible end traditionelle gummistøvler. Hvis jeg vil have mere støtte så vælger jeg læderstøvlerne....

Jeg kan være lidt i tvivl om hvordan de klarer en gang brombærkrat, men det må tiden vise....

Mvh.

Jørgen
Svar
#8
Hej

Jeg købte for 10-11 år siden et par Le Chamerau gummistøvler med neopren, det har jeg ikke fortrudt, de har været brugt i al slags vejr, har været brugt hver dag når jeg har luftet hunde, i regnvejr, vådt græs og snestorm. Jeg har aldrig haft behov for at bruge tykke stømper på noget tidspunkt.

Man kan selvfølgelig få nogle billige støvler af plast med neopren, men de er ikke så varme som dem af ægte gummi.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Nu har jeg læst lidt i den her tråd, men der noget jeg lige skal forstå; Hvad er det er der neopren/muckboots og hvad gør dem bedre end alm. filtstøvler?
Svar
#10
Gummistovler nok det mest modbydelige fodtoj jeg har gaaet i. Siden jeg resjste til Canada for 40 aar siden har jeg kun gaaet i laderstovler (Hverdag i de sidste 33 aar) og de siger spar 2 til gummistovler til enhver tid medmindre man da staar i 20 cm vand hele tiden. Saa hvis det ikke er tilfaldet ville jeg kun kigge paa laderstovler. Dem vi brugte hedder Kodiak eller Terra. De er lette, aander og er vandtatte med mindre man staar i vand hele tiden, men vaadt gras eller gaa gennem et vandlob er ingen problem.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Nå men det blev et par Muckboots jeg nu prøver.. Gav 599,- for jeg er sørme for nærrig til at bruge over 1k på noget jeg ikke haft brug for de sidste 15-20 år. Men de er edderdejlige at have på og glæder mig til at "teste" dem..

________________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)