Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kalibrering af hylster med uafskudt fænghætte??
#1
Jeg har en del hylstere som jeg har taget kuglerne og krudtet af. Men kan jeg kalibrere dem med en uafskudt fænghætte ellet er jeg nødtil at have dem alle i riflen for at skyde fænghætten af?

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by vejle jægeren

Jeg har en del hylstere som jeg har taget kuglerne og krudtet af. Men kan jeg kalibrere dem med en uafskudt fænghætte ellet er jeg nødtil at have dem alle i riflen for at skyde fænghætten af?

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.



Jeg har før kalibreret hylstre hvor fænghætten sad i og jeg er da levende endnu[Big Grin] hvilket der måske er nogle der forbander[^]

Husk lige at tage nålen til fænghætte udstøderen ud af dit Diesæt, ellers siger det garanteret kaboooouum[B)]

Tjek lige en ekstra gang om nu alt krudtet er kommet ud, der kan sommetider være noget der har "klistret" sig fast i hylsteret, med risiko for stort overtryk når du skyder hjemmerullerne af.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Bare rolig.

Jeg har udstødt mange "friske" hætter under kalibrering. Der er aldrig sket noget, men gør det i en rolig bevægelse og brug sikkerhedsbriller for en god ordens skyld.. Hvis du kender fænghætten og vil genbruge denne, da gør som ovenfor beskrevet, så hætten bevares mens hylsteret sizes..
Svar
#4
Jeg har samme oplevelse som Ulrik..

Der sker intet ved forsigtigt at skubbe en ubrugt gænghætte ud under sizingen..

Briller har man jo altid på når man genlader ikk??

Kender man ikke fænghætten, så UD med Den!!! du kan ikke bruge ladningen til test, og ballistikken vil ikke nødvendigvis være den "normale" for den givne ladning.

Vil man beholde fænghætten, kan man bare afmontere udstøder-pinden.
behold Expander-pluggen i, ellers risikerer man at hylsterhalsen bliver for snæver.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Problemet er nemlig at jeg ikke kender fænghætten, så jeg presser den bare forsigtigt ud. Tak for svarene.

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)