Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
44mag data søges
#1
Jeg har nu nosset mig sammen til at få fat i genladningstilladelsen fra politiet Rex har lovet at fremskaffe noget udstyr.
Nu mangler jeg sådan set bare at få lidt opskrifter.
Jeg har fundet et par stykker på Vv's side men findes der virkelig ikke noget man kan bruge Norma til i den retning? (det er på tilbud!)
jeg havde noget med Norma 200 i tankerne for det kunne også bruges til 45-70 når den kommer i næste måned[:p]
Jeg vil gerne lade til projektiler på 180 gr. Remminton SJHP til at plinke lidt i baghaven. (min baghave er stor)
Fede fiduser og gode råd efterlyses.
Svar
#2
Med Norma pulver kan du roligt bruge R123... med de tungere kugler er det muligt du vil kunne bruge N200...

R123 og vitavov's 110 er rimelig identisk.. så begge dele er brugbare...

bare et lille fif... hvis du har i tankerne at speede ladningen op, så brug rifle primers...

ved lavt tryk er pistol primers ok...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Ok så blev jeg lidt klogere i dag.
Remmington JHP duer ikke til en Winchester model 94. hvis man skal sætte kuglen midt i krymperillen bliver den for lang og kan ikke repetere i riflen. sættes den så den sidder i den øverste kant af krymperillen kan man repetere men der bliver col for kort og der komme tryktegn i fænghætter allerede ved 20 gr. vv-N105.
Max er iflg. vv 21,6 gr.
start er 19,2 gr. og de virker fint selv om man sætter dem en mm dybere.
Der er ingen andre tegn end en svag opsvulmen omkring slagmærket i fænghætten intet der går stramt eller virker mistænkeligt.
Hvis jeg skiftede fænghætten til large rifel istedet for large pistol som jeg bruger nu er jeg da på vej ud i noget snavs? hvis det viser sig at der ingen mærker er....
Jeg er godt klar over at COL ikke må blive kortere end 40,7 med Hornady TXP men remminton JHP er 0,7 mm længere og de 0,7mm sidder under krympe rillen for at skulle have det samme volumen i hylsteret skal kuglen sidde meget yderlig i krymperillen.
Skal COL da være 41,4 for Remmington ?
Begge kugler vejer 180 grains.

Hvis jeg bruger N110 som foreslået er der tale om komprimeret ladning allerede som start ladning.
Svar
#4
Angående Large Rifle Primers i 44 Magnum

Man skal altså liiiige være opmærksom på at Large Rifle og Large pistol gænghætter IKKE er ens i dimensionerne!!!!!

Large Rifle "hætter" er en en anelse længere end Large Pistol, og kan derfor ikke sættes ordentligt i almindelige 44Mag hylstre.

Hvis man anskaffer sig en "primer-pocket-uniformer" til Large Rifle, så kan man gøre "gænghætte-hullet" den lille smule dybere og få LRP til at "sætte sig" rigtigt. Men så skal man altså huske at bruge Large Rifle i de hylstre for fremtiden!!!

Der kommer hurtigt tryktegn i Large Pistol da de er noget blødere i "koppen" Det du ser som "tryktegn" kan også være den bløde fænghætte der "arbejder" meget i hullet.

Jeg ville se at få checkket V(nul) på dine ladninger inden jeg eksperimenterede videre med at putte mere krudt i!
Du kan jo være "velsignet" med en skyder der sparer mere på pulveret end andre, så måske er hastigheden god nok???

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har en del 44.Mag en gang affyrede hylstre rensede og pæne er der nogen som har brug for dem ????
Leif R.
The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
Ja jeg skal have målt hastighed osv. men indtil videre fungere de fint til papskiver og Mink afliver skød et stk. i aftes effekten var dramatisk for at sige det mildt. (er der en der mangler en hvid lap til en mink jakke?)
The Shootist! Jeg troede jeg havde købt hvad du havde af hylstre men et par stykker mere kan vel altid bruges hvad skal du have for dem?

Ole
Svar
#7
Hej OKJ
Jeg har stadig 400 .44Mag tomme, rensede og lige til at gå til, samme pris som de sidste, var det noget??
Leif The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Hej Shootist.

Jamen hvis det er samme pris må dem jeg fik sidst være klart overbetalt... Har du en ide om det er godt nok med 450.- inkl. fragt?

Jeg har lige modtaget en r#vfuld Hornady 240 grains 44 mag. soft point er der en der evt. vil bytte med nogle ren bly fedtede sizet osv. (GD???)
en 50 stk eller deromkring
Svar
#9
OKJ
Send mig mail med adr.
så går de ud mandag
The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by okj

Hej Shootist.

Jamen hvis det er samme pris må dem jeg fik sidst være klart overbetalt... Har du en ide om det er godt nok med 450.- inkl. fragt?

Jeg har lige modtaget en r#vfuld Hornady 240 grains 44 mag. soft point er der en der evt. vil bytte med nogle ren bly fedtede sizet osv. (GD???)
en 50 stk eller deromkring



Kom med dem....Hit [:p]

Post nummer 1000[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)