Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haster: Jagt i tyskland, hjælp til papirarbejdet.
#1
Hej !

Jeg har lige fået tilbud om at komme med på jagt i Tyskland, på et afbud [8D][:p].
Vi skal køre fra Danmark på næste onsdag, og jeg skal have lavet våbenpas og tysk jagttegn.

Jeg opholder mig i øjeblikket og indtil fredag i Tyskland,i Wahlstedt nær Bad Segeberg. Så umiddelbart burde jeg være i nærheden af et sted hvor de udsteder jagttegn. Politiet i Wahlstedt(Ein Dorf) kunne ikke selv hjælpe, men lovede at ringe efter at have undersøgt sagen. Det har de bare ikke gjort endnu[V]

Plejer man at kunne få lavet jagttegnet mens man venter? (Som nogen skriver man kan i Flensborg).
Er der særlige krav til billedkvalitet?( farve - sort/hvid - format - "hjemmeprintet" foto)

Mht Våbenpas så har jeg talt med en flink og hjælpsom person på våbenkontoret i Silkeborg. Hun mente nok vi kan nå det, blot hun får et foto i denne uge (som bestemmeren nu har sendt hjemmefra).
Jeg skal så maile oplysningerne til formularene og give underskrift ved afhentning af passet.

Spørgsmål: Hvad er totallængden på min S&L M97-DL med en 650 mm pibe kaliber 6,5 x 55 ?

Og så de dumme spørgsmål: Hvad er totallængden på min 650 mm pibe + kammer, kaliber 6,5 x 55?[:o)]

Hvad er totallængden på min 650 mm pibe + kammer, kaliber .338Win?[:o)]

Venlig hilsen
Karsten
Svar
#2
Tysk jagttegn fås som regel på rådhuset. Medbring dansk jagttegn og samme billede som til dit pas. Det koster ca. 20€ for en 14 dages gyldighedsperiode og ca. 70€ for et år. Prisen svinger lidt fra rådhus til rådhus.

Længden på en S&L er ca. 115cm afhængig af bagkappetykkelse og pibelængde.

En 650mm pibe er 65cm.[Wink]

Knæk og bræk.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Bukker og takker ![Smile]
Svar
#4
Så er jagttegnet klaret.

Jeg endte med at køre til Flensborg rådhus i morges.

Pasfotoautomat ved indgangen, 7. etage, kontor nr. 713, 10 minutter og 25 euro til hr. Schmidt.

Nemt og smertefrit[^]
Svar
#5
Ja, hvis alle Tyskere var som hr. Schmidt. Så ville det hele køre meget bedre for Tyskland[Wink][Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)