Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svensk jagttegn
#1
Er der nogen i dette forum der kan for tælle mig om hvordan der indløses svensk jagttegn hjemmefra. Jeg har hørt lidt om at man kan gøre det via sin bank, er det rigtigt.....??

Hilsen
Jørn Riis
Svar
#2
Search[Wink][8D]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=11713&SearchTerms=svensk

Citat:quote:

Svensk jagttegn.
Alle, som går på jagt i Sverige, skal betale en årlig afgift på 300 SEK.
Derved får man et særligt jagttegn, som skal medbringes på jagt.
Jagttegnsblanketter kan fås på postkontorerne, og Länsstyrelsen behandler sager om tilladelse til jagt.

Kan betales via bank eller Via netbank.
Dit navn og adresse skal oplyses, personnummer er ikke er nødvendigt.
Husk at påføre BIC og IBAN-kode.
Husk at printe en kvittering ud som dokumentation for indbetalingen.
Afgiften er pt. SEK 300 + omkostninger ved overførsel.

Betales til:

Kammarkollegiet
Jaktvårdsfonden
Box 2218 103 15 Stockholm.
Post giro konto nr.:1014-0
SWIFT/BIC kode: NDEASESS
IBAN kode: SE2895000099603400010140



[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#3
Prøv at skrive "Svensk jagttegn" i søgefunktionen. Så finder du vist hvad du skal bruge. På http://www.jagtportaldanmark.dk er der links til det svenske jagttegn og våbendeklaration.

@Kima! Sidder du bare og venter med svaret indtil der er nogen der er i gang med at skrive.....[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
... men svaret på dit spørgsmål er ja, du kan betale det i din bank. Jeg tror det kostede mig 25 kroner ekstra, så det kan være attraktivt, fremfor at risikere at posthuset i Sverige er lukket.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Leo

... men svaret på dit spørgsmål er ja, du kan betale det i din bank. Jeg tror det kostede mig 25 kroner ekstra, så det kan være attraktivt, fremfor at risikere at posthuset i Sverige er lukket.



Man kan ikke betale på posthuset i Sverige. Det foregår hos Svensk Kassaservice.http://www.svenskkassaservice.se/index.html

Nå det bliver åbenbart Nordea der overtager firmaet...[:o)]
--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Tak for hjælpen gutter. Det er sgu rart med et forum som dette hvor hjælpen bare er der lige med det samme....

Hilsen
Jørn Riis
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Leo

... men svaret på dit spørgsmål er ja, du kan betale det i din bank. Jeg tror det kostede mig 25 kroner ekstra, så det kan være attraktivt, fremfor at risikere at posthuset i Sverige er lukket.



Det er ikke 25 kroner ekstra da det koster KASSEN at betale hos kasseservice [:0] jeg tror at det er deraf navnet kommer [V]
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Bruger betalingsoplysningerne og knalder et cpr. ind i betalingsfeltet og printer kvitteringen efterfølgende. Alt på webbank og det koster ikke en bjælde i gebyr....
Benytter den gamle scandibank som nu hedder Eikbanken - men det virker :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Ja, og man skal huske at betale i Dansk bank i god tid, idet at man kun kan modtage en kvittering på beløbet via e-post, og der kan godt gå nogen tid før de har registreret betalingen[xx(]

Per T Nielsen

"7mm SAUM--one shot-one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#10
Øhh - når beløbet er trukket på din konto og modtageren har modtaget beløbet så bruger jeg betalingsoplysningerne som dokumentation - det tager 2 - 3 dage[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Jae, når jeg skriver nogen tid, så er det også noget ævl, jeg mente selvfølgelig nogle dage.

Til premiereren i år, havde jeg glemt at betale, og kom i tanke om det om torsdagen (16 aug var jo om lørdagen)og da jeg jo skulle med færgen torsdag aften kunne jeg ikke nå at få kviterringen med til Sverige idet der ville gå et par dage med at få den med e-post.
Så jeg valgte at døje med at finde en "Svensk kasseservice" så tingene var i orden til premieren

Per T Nielsen

"7mm SAUM--one shot-one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)