Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Break in
#1
Break in; det der med, at man med en ny riffel skal skyde f.eks 5 skud og derefter rengøre den - derefter samme procedure nogle gange.
Hvor vigtigt er det, og hvorfor er det det, og hvor meget for vi for det [8D]
Det stod i min bruganvisning til min riffel, og jeg gjorde det, men hvad var der sket hvis jeg ikke havde gjort det?

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#2
Nogle mener det er nødvendigt, for at piben sætter sig. Og små mikrograter forsvinder, men jeg er overbevist om at der ikke sker noget. Husk på at fra fabrikken er piben afprøvet. Men i tilfælde af at du får drejet en råpibe, ville det nok være en fin ide, at varme blidt op og rense hver gang du har skudt 5 skud. Men det er kun ganske få gange du behøver at gentage den procedure.

G.D.
Great Dane

Svar
#3
Ifølge "guru'erne" i USA, altså de der Bench-restere der er utilfredse med 100 m spredninger over 5 mm, så er det der med "break in" mest rensningen af piben SENERE i pibens liv der påvirkes, en præcis pibe bliver ikke mere præcis af "Break in", men den bliver meget lettere at gøre ren, og sætter mindre kappe-materiale.
Min erfaring med det er at hvis man laver "break-in" så er piben efterfølgende nemmere at rense og selv "kobber-gysere" som f. eks Barnes-x kuglerne er mindre slemme til at "forkobre" piben indvendig...

Hilsner
Dravis aka FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Jeg har til dato aldrig set noget der minder om dokumentation for at tilskydning - med rensning for hvert eller hvert femte skud - har nogen som helst påviselig effekt. Jeg har heller aldrig erfaret det - eller haft det på fornemmeren....[}Smile]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)