Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dillon ladeudstyr
#1
Er der nogen her der har erfaringer med dillon ladeudstyr, jeg overvejer at købe en dillon 550 ladepresse, måske en 650, for at få en progressiv presse.
Jeg kan ikke rigtigt finde et sted hvor man kan købe det i dk, jeg ville gerne lige vide hvad det koster.

Mvh Glock
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Glock

Er der nogen her der har erfaringer med dillon ladeudstyr, jeg overvejer at købe en dillon 550 ladepresse, måske en 650, for at få en progressiv presse.
Jeg kan ikke rigtigt finde et sted hvor man kan købe det i dk, jeg ville gerne lige vide hvad det koster.

Mvh Glock



Hej Glock

Jeg er ikke helt sikker, men mener på et tidspunkt at have hørt, at et af de amerikanske mærker har anderledes gevind i pressen, så udvalget af dies er noget indskrænket....[V].
Jeg kan dog ikke huske om det er Dillon, men du bør nok under alle omstændigheder lige checke det, inden du lader dollarne rulle.. :-)

Hvad siger I andre?

vh ran

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Her er et link til en auktion.http://www.egun.de/market/item.php?id=412820
650 ligger vist generelt til 500 euro.
Min oplevelse er at alt genladnings udstyr er udstyret med gevind hvor stigningen er udmålt i polske tommer. (Eller amerikanske)
Svar
#4
Dillon er godt udstyr, har selv en Dillon RL 550.
Min kammerat som har en progressiv ammomaster RCBS har lavet en sammenligning og test, han græder idag snot over at han ikke også købte Dillon.

Vedr. gevind, så har Dillon`s mindste presse Squar deal, et eller andet mystisk gevind, alle andre presser er udstyret med standart gevind.
Svar
#5
Blandt de "Hjemmerullende" pistolskytter regnes Dillon 650 som noget af det ultimative i progressiv ladepresse.

Dillon'en bruger et udskifteligt "Turret" med 5 eller 6 stationer hvor ens Dieset skrues i med det vanlige 7/8 " gevind.

Dillon er absolut kram!

Der er et par svenske forhandlere der har/haft 650'eren på bud til meget fornuftige priser (omkring 5-6000 Dkr med dieset og elektrisk hylsterføder.)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)