Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.458 win mag
#1
Hej
Er der nogen der har erfaringer med at bruge lette revolver projektiler i Jeres .458 win mag? Hvis ja hvilke?

Hilsen
Lrs2
Svar
#2
Hej LSR2.

Jeg har ikke nogen erfaring med at skyde revolverprojektiler af i en .458 Winchester...

Jeg skød kun med riffelkugler i den.

Revolverkugler har typisk en diameter på.451-.454 og vil deraf ligge i undermål af riffelpiben, så jeg så ikke engang nogen grund til at prøve.

Men spørger du af hensyn til om at man kan mindske rekylen, så kan man godt det, som genlader.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hej

Nej det er ikke pga. rekylen, men af nysgerrighed.

LRS2
Svar
#4
Det virker ihvertfald ikke i 458lott[xx(] med købe-projektiler, hverken kappede eller bly...

Men: Hjemmestøbte blykugler Sizet .459 DET virker...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hornady lavet et 300 gr. HP projektil. Er der nogen der har erfaringer med denne på svin?

Hilsen
LRS2
Svar
#6
Hej LRS2. Jeg har ingen praktisk erfaring , men kan lige fortælle hvad jeg har læst mig til[Smile]. Der er lige blevet testet en række kugler i Vapen Tidningen , og på http://www.Levergunlovers.com er der også noget . I 300gr er der nok kun ; Speer unicor , Barnes og Nosler Partition der duer til jagt...(men i 458wm hastigheder [?][?][?]) Hilsen A-bolt
Svar
#7
Hej A-bolt

I hvilket nummer af Vapen Tidning var det? Eller kan du oplyse hvilket projektil der havde de bedste egenskaber?

Hilsen
Lrs2
Svar
#8
Vapen Tidning nr.3 .Bedst i test ; Swift A-frame 350gr FN , Woodleigh 405gr FN , Woodleigh 350gr .Det er ved 450 marlin hastigheder.
Svar
#9
Tak for oplysningen

Lrs2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)