Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
halvautomat rifler - Skotland
#1
Er der nogen der ved, hvor mange patroner der må være i en halvautomat i skotland?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Hej Ran

Jeg synes semi auto rifler er måske ulovlig i UK,men ikke sikker om den..

vh..Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
You might be right.
I haven´t made any deeper research yet - I always start asking in here - allmost always somebody in here knows the answer.
Thanks

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Ran...

Jeg synes i dage posten i Våben-grejnyt sektion ,nye post om Krieghoff ,Kima har postet,skal svar dine spørgsmål ved repeating rifler i UK.[V]

VH..Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Alle halvautomatiske rifler er "banned" i UK og Skotland.
Vel at bemærke "centerfire" Rimfire halvauto er såvidt jeg ved stadig tilladt.

Halvauto'er har været forbudt i UK siden "The Hungerford massacre" hvor en galning gik amok med en AK47. Det var i 1987... året efter i 88 blev alle halvautomater forbudt i UK, undtaget var Rimfire og pistoler[:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Og senere er så pistolerne forbudt, også dem i .22LR. Mener det var i 1998. Visse typer Sortkrudtsvåben er dog undtaget.

Der er dog givet dispensation til OL Deltagere i 2012, så OL kan gennemføres med normalt skydeprogram.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Og senere er så pistolerne forbudt, også dem i .22LR.

Der er dog givet dispensation til OL Deltagere i 2012, så OL kan gennemføres med normalt skydeprogram.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Forstår jeg det rigtigt at all (halvautomatiske) pistoler er ulovlige i UK ???

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Ja, det er korrekt. Der findes dog enkelte der har en PDW tilladelse.
(Personal Deffence Weapon)

Selv det engelske landsholds OL Pistolskytter skal til Frankrig eller Nordirland for at træne

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Alle halvautomatiske rifler er "banned" i UK og Skotland.
Vel at bemærke "centerfire" Rimfire halvauto er såvidt jeg ved stadig tilladt.

Halvauto'er har været forbudt i UK siden "The Hungerford massacre" hvor en galning gik amok med en AK47. Det var i 1987... året efter i 88 blev alle halvautomater forbudt i UK, undtaget var Rimfire og pistoler[:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Jeg synes ellers du var så forelsket i den engelske våbenlovgivning, i en tidligere debat[Wink][Wink][8D][8D]
Er der noget med at den danske på trods af sine mangler og urimeligheder, måske alligevel er meget lettere at omgåes[Wink][Wink]

jbn
Svar
#10
ups. Forbudet kom i 1997.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politic...ed_Kingdom

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Den engelske lov tillader lyddæmpere... også til jagt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

ups. Forbudet kom i 1997.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politic...ed_Kingdom


It,s a good thing we have the National Rifle Association in the USA...WE,D BE FUCKED WITHOUT IT...Especially with more and more non hunters and a new generation of CITIOTS- big city yippy idiots- trying to control Rural and outdoor lifestyles in the US.[Sad!][Sad!][Sad!][V]
...Lots of real Dickhead thinkers in the US nowdays.

vh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)