Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svinende patroner
#1
Jeg fik en kasse kent patroner i fødseldagsgave, og de sviner helt vildt i løbene. Efter førte skud sad der krudtrester hele vejen ned i gennem løbet. Min bror skød med de samme patroner, men fra en anden pakke, og de svinede lige så meget. Er det normalt at nogle patroner sviner mere end andre, eller er det fordi der en fejl ved patronerne?
Svar
#2
jeg har også brugt kent. de sviner sku godt nok helt vildt. jeg har ellers kun brugt dem de sidste 4 år. og der svinede de ikke. jeg tror at de nye sendinger har fået fugt.[xx(]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
De kan også have stået koldt i længere tid.

Stil dem tempereret i et stykke tid, det kan hjælpe.

Det er for ringe et krudt/fænghætteforhold, der giver det svineri.

Hvis du har mulighed, så prøv at chronografere dem ved 1.5 meter. Måske de har været "ude for noget", der går ud over hastigheden. Her skal den ligge over 400 meter, for at overholde lovens kommende krav.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Claxel



Hvis du har mulighed, så prøv at chronografere dem ved 1.5 meter. Måske de har været "ude for noget", der går ud over hastigheden. Her skal den ligge over 400 meter, for at overholde lovens kommende krav.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]





Man kan også kronografere dem på 30M, hvis man altså har råd til en ny kronograf for hvert skud ;-)

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Siden jeg har fået dem har de stået ved stue temperatur, og det hjælper ikke rigtig, så hvad gør jeg nu? Og nej, jeg ejer ikke en kronograf [Wink]
Svar
#6
smid dem i havet[Big Grin] og køb nogle andre.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Tja, det kan godt være at de skal svine så meget, og at det bare er mig der ikke kan ramme [:p]
Svar
#8
Jamen det er der da råd for.
Du køber blot en æske patroner af anden herkomst, og ser om træfprocenten forbedres.

Derudover er Kent kendt for at holde den hastighed de har lovet på æsken, hvilket ikke altid er tilfældet for konkurerende mærker.

JPL
JPL
Svar
#9
Ja, og herren jeg købte dem af, sagde også at det var dem han solgte flest af. Men nu prøver jeg dem igen på jagt, og så kan jeg samtidig samligne dem med nogle mirage bønner, jeg allerede har.
Svar
#10
Prøv at sammenligne med Miragen ved at skyde på en telefonbog. Et skrald fra hver, på samme afstand et forfra og et andet bagpå, så kan du sammenligne gennemslagskraft med et skydelære.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Jeg gør det så snart jeg får tid [8D]
Svar
#12
Hvilken afstand ville egentlig være passende? Sådan 10-15 meter?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)