Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
British Midland - god service for jægere
#1
Jeg har netop haft den gode oplevelse, at kommunikere med British Midland flyselskabet i forbindelse med min Skotlandstur.

Når jægere rejser med dem, er det kotume, at geværkufferten med riffel ikke tæller med i bagagevægten.

Alstå: Riffel i kuffert (indenfor rimelighedens grænser - ikke 13-15-20 kg - men en alm. riffelkuffert med en riffel) + 20 kg kuffert/rejsetaske + 5 kilo håndbaggage ingen ekstra regning for de ekstra 8-10 kg. som riffelkuffert m riffel vejer. De skal bare kende målene og vægten på geværkufferten i forvejen - sammen med våbendata for det våben, der ligger deri.

Ulempe - de flyver vist kun til UK....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Enig! De er rigtig gode til jægere ( - og vist også til golfspillere )
Vi har i en efterhånden lang årerække taget til Skotland en gang årligt. Britisch Midtland er det foretrukne flyselskab. Jeg vil dog sige, at det er vanskeligt at generalisere - der er altid en ny procedure for et eller andet.
Svar
#3
rigtig flot!!
hvor flyver de fra / til?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
København Glasgow t/r

var ude ig skyde riffel ind til hjorteammo i går...

165 grains interbond

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by STROM

rigtig flot!!
hvor flyver de fra / til?

mvh
Strom



De flyver også fra Esbjerg og Ålborg.

Se selv:
http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/index.aspx
Svar
#6
super

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
BMI - fin service
SAS Check-in desk i Kastrup - uvidende om andre selskabers gode service.

Vi kunne dokumentere fra mailkorrespondencer med BMI at riffel i alm. riffelkuffert var gratis ekstravægt på BMI. SAS forlangte 15 Pund pr. kg overvægt ud over kuffertens 20 kg.

Det tog en halv times parlamenteren med checkin damen og hendes overordnede før end de gav sig - selv om vi kunne dokumentere pr. mail-udskrift.

Efterfølgende kontakt til BMI gjorde det helt klart, at SAS gav os de forkerte oplysninger.

BMI har bagefter indskærpet hvilke konditioner de tilbyder deres kunder, som SAS checkin skal efterleve: Gratis riffel i riffelkuffert ud over de 20 kg kuffert + max 5 kg håndbaggage... overvægt ud over det: 10,50 Pund/kg. SÅDAN! [^][^][^]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Uups - så var det mig, som ikke havde gjort forarbejdet godt nok.
Vi kom til at betale 70 kr/kg, eller ialt 1750,- ekstra for vores rifler i år. Gad vide om de kan refunderes?
Svar
#9
Jeg ville da kontakte SAS Checkin Service og forsøge mig med en refusion... det ligner ikke noget, at emsige lufthavnsfunktionærer opkræve uretmæssig betaling!!!

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Mig og Min far har lige været i skotland. Vi bestilte vores billetter igennem SAS men routen blev befløjet af cimber.

Vi betalte intet fra kastrup til aberdeen, og fra aberdeen lufthavn kun våbengebyr(240kr). Tilgengææld skulle vi udfylde nogle rimeligt omstændelige papirer. Vi havde 17kgs overvægt med hver vej. Vi er ganske tilfredse med hvad vi kom til at betale[^]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#11
[quote][i]Originally posted by ran

Jeg ville da kontakte SAS Checkin Service og forsøge mig med en refusion... det ligner ikke noget, at emsige lufthavnsfunktionærer opkræve uretmæssig betaling!!![/i]

Det er allerede kørende - jeg vender tilbage med resultatet.
Svar
#12
Citat:quote:


Det er allerede kørende - jeg vender tilbage med resultatet.



Hvis du har behov for en kopi af min mailkorrespondence med BMI, så send en PM med din mailadresse i....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Så ser det endelig ud til at sagen nærmer sig en afslutning.
Vi har godtnok ikke set pengene endnu, men er lovet dem refunderet efter længere tovtrækkerier. Den var nok ikke kommet i land uden en kopi af Rex's korrespondance om samme emne.
Tak for hjælp Rex!
Det hjælper at gøre sit forarbejde og kæmpe for sin ret!

Så budskabet herfra er klart - BMI kan varmt anbefales og oven i købet får man riffelkufferten med gratis, men hav det med på skrift, når du rejser, for det er ikke nødvendigvis hos BMI du tjekker ind og de andre selskaber kender måske ikke BMI's regler.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)