Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bigbore-skydning?
#21
Hvad med at leje 1 eller 2 af de korte tærrænbaner i Ulfborg....

Det kræver vistnok ikke afspærrings gebyr så det er vist noget med 450,- pr . bane.

Jeg skal da gerne se om jeg kan finde Peders nummer. Så er det bare med at finde en dato....[8D]

Hvis man kan finde en 8-10 stykker dr vil være med, så er det jo ikke en økonomisk belastning.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvad med at leje 1 eller 2 af de korte tærrænbaner i Ulfborg....

Det kræver vistnok ikke afspærrings gebyr så det er vist noget med 450,- pr . bane.

Jeg skal da gerne se om jeg kan finde Peders nummer. Så er det bare med at finde en dato....[8D]

Hvis man kan finde en 8-10 stykker dr vil være med, så er det jo ikke en økonomisk belastning.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Lyder fornuftigt med et par baner..
Bare ikke fra 3.10 - 25.10 hvor jeg er på jagt i Zimbabwe[Big Grin]
Svar
#23
Hej Ulrik!

Hvis du ellers tager nogen af dine STORE rifler med, så lægger vi det på en dato hvor vi er sikre på at du har tid[8D]

Er .375 en passende minimums kaliber? eller skal vi forbarme os over 9,3-erne .....[?]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#24
Hej Rune godt initiativ. Jeg vil da straks melde mig under fanen. Kan måske også give en hånd med til skydningen hvis det skulle blive nødvendig [Smile]

Hilsen
Palle

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej Ulrik!

Hvis du ellers tager nogen af dine STORE rifler med, så lægger vi det på en dato hvor vi er sikre på at du har tid[8D]

Er .375 en passende minimums kaliber? eller skal vi forbarme os over 9,3-erne .....[?]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



.366[?]
NAAAAAAJJJJ blev der sagt.
Og folk skal selv samle deres messing op, jeg har stadig ondt i ryggen efter sidste omgang[Wink]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...avatar.gif[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#26
Øj, vi er ved at være mange! Super. Og hej Palle og Kai!

Tjaa.. Hvis Ulrik kommer med "Langsværdet", er alt andet jo alligevel lidt fimset, så skal vi ikke bare ta' 9'3´erne med også?[Smile]

Lad os leje er par korte baner.
Hvad siger folket til midt i november? Er alle i landet til den tid?
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Cola

Øj, vi er ved at være mange! Super. Og hej Palle og Kai!

Tjaa.. Hvis Ulrik kommer med "Langsværdet", er alt andet jo alligevel lidt fimset, så skal vi ikke bare ta' 9'3´erne med også?[Smile]

Lad os leje er par korte baner.
Hvad siger folket til midt i november? Er alle i landet til den tid?



Midt november??????????????????????
Er du tosset[?][?][?][?][xx(][Sad][V]

Da har rigtige juletræspushere jo INGEN (ABSOLUT INGEN) tid[V][xx(][Sad]
Det er et beskidt job, men nogen skal jo gøre det[:o)]

Måske skal vi alligevel åbne for .366 - så kan vi jo få Post'en med, hvis han eller kan få snittet sit skæfte færdig.[8D]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...avatar.gif[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#28
Hej Kai.

Når ja.. Den havde jeg glemt. Her på egnen er juletræer jo noget man køber for 8-900 kroner den 23. Dec. Til gengæld er det næsten grønt og delvist intakt. I flere tilfælde endda lavet af træ..

Hvornår regner du med at være færdig med at vælte skov?
Svar
#29
Nå drenge..
Lad mig høre nogle datoer som passer! Dog helst ikke i begyndelsen af december, for dér er jeg i Ungarn..[Smile]

Rune
Svar
#30
Jeg mener at Bigbore er Amerikansk og betyder .400+

Det stammer fra bilmotorer, hvor de først er store når boringen er over 4 inches. Og naturligvis kun når der er 8 af dem.

Altså drenge med .400+ rifler[^]

Piger skyder med .375, .366 ect.ect.

Don't be a "bore", buy a bigbore.....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#31
Mjaa, som ret ny indehaver af en .416 taylor lavet af Hatting melder jeg mig gerne under fanerne hvis der kan findes en passende dato. Apropros "big bore" så er jeg pt. ved at læse John Taylors "African Rifles and Cartridges" - på mange måder meget munter underholdning, herunder hans definition af en "ignorant".

Han skriver: "...Large Bores were defined as rifles the caliber of which was not smaller than .600; Medium Bores as rifles the caliber of which was not greater than .600 nor less than .400 and anything less than .400 as a Small Bore."

[Big Grin][Big Grin][Big Grin] - Det må da være en definition der vil noget!

Desværre fortsætter han:

"But as black powder weapons became obsolete, it obviously became neccesary to revise the definitions of sporting rifles. For instance, if you would refer to a .600 in Africa as a medium bore, your listeners would gape at you and ask what on earth was your idea of a large bore..."

Han behandler derfor vore dages rifler således:
Large Bore: > .450
Large Medium Bore: > .400 < .450
Medium Bore: > .318 < .400
Small Bore: < .318

Med tiden har nyere forfattere - sådan læser jeg i hvert Craig Boddington m.fl. i American Rifleman - slået Large Bore og Large Medium Bore sammen til en fælles definition.

Så hvis sortkrudtskytter skulle melde sig under fanen, må vi vel fastholde, at large bore definitionen hos dem er lidt større...[Big Grin]

I øvrigt en herlig bog - fra en mand som mener at man skal have "enough gun" når man jager - hans førstevalg som PH er .577 NE dobbeltriffel, men i øvrigt anser .416 for (d)et optimalt(e) "big five" caliber når man ikke er PH (og det er i 1948, det er et par år før .416 blev moderne).

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)