Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af kliktårn på Leupold
#1
Jeg har fundet et andet kliktårn som angiveligt passer til min Leupold 4,5-14x50 LR
De skriver i en mail, at man blot tager en klud og placerer om det nuværende kliktårn, og så kan man med en tang tage kliktårnet af[:0]

Er der nogen som har prøvet denne stunt, og dermed kan erklære den som ufarlig for min iøvrigt gode kikkert[?]

Alternativt kan jeg sende kikkerten til Sverige (Leupold service) men hvad koster det inkl. nyt højt kliktårn.. er der nogen som har prøvet det[?]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#2
Hmm...på min VX-III 6,5-20x40 EFR er der en lille umbrakkoskrue der kan løsnes (bruges også til at "nulstille" kliktårnet når man har fundet sit zero. Med denne fjerner man det oprindelige og installerer det andet der fulgte med... det med en tang har jeg ikke hørt noget, men prøv evt. at skrive til Gyttorp i Sverige (Leupold) de svarer ret hurtigt og er meget flinke!!!

Jamo
Svar
#3
@Jamo - sådan ser mit kliktårn ikke ud - jeg har også en anden Leupold kikkert som kan justeres som din...
Jeg vil egentlig helst have det uorg kliktårn sat på.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Don't fuck with it!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Hej Hogmeister

På baggrund af dine fine pædagogiske formuleringer har jeg nu rettet en henvendelse til Gyttorp i Sverige om hvad en udskiftning til et M1 kliktårn andrager[Wink]

Så jeg må nøjes med at f... med konen [8D]

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Don't fuck with it!
Hogmeister



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Halvautomat:
Du vil garanteret blive glad for resultatet, og din livsgaranti paa kikkerten forbliver intakt.
Padagogik, hvad er det for noget? Der er tider hvor den slags ting kun hammer fremskridt, og det galder om at komme direkte til kernen hurtigts muligt. Det ville jo vare synd om du havde odelagt din fine Leupold.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Hej Jamo

De meget "flinke" folk synes jeg ikke rigtig svarer på mine mails - er det ikke denne her mailadresse du har benyttet[?]
'optikservice@hdf-gyttorp.se'

Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hmm...på min VX-III 6,5-20x40 EFR er der en lille umbrakkoskrue der kan løsnes (bruges også til at "nulstille" kliktårnet når man har fundet sit zero. Med denne fjerner man det oprindelige og installerer det andet der fulgte med... det med en tang har jeg ikke hørt noget, men prøv evt. at skrive til Gyttorp i Sverige (Leupold) de svarer ret hurtigt og er meget flinke!!!

Jamo



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Hvis du benytter hotmail, gmail etc. er der stor risiko for det ryger i spam filteret og de slet ikke modtager din mail

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#9
Vi "Sonderjuden" sender vores Leupolds til Tyskland når vi vil skifte kliktårn. Hvis det har interesse, skal jeg finde adressen til dig.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Hej
@Skovfogedelev christensen - jeg har mit eget domæne, og har aldrig haft problemer med at sende-modtage mails - alt kommer frem og tilbage ... dem som er suspekt bliver parkeret - men jeg kan stadig se dem før jeg sletter...
@M&X - det lyder interessant - er det et Leupold anerkendt tyskerfirma? nu Hogmeister taler om garanti på pollen...?

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Nu kan jeg ikke lige hitte det, men du kan sende en mail via denne her:

LEUPOLD PRODUCT SERVICE – GERMANY
Harald Ros
Coburger Strasse 71
8673 Eisfeld
Tel: 011 49 3686 371 231
Fax: 011 49 3686 371 230
E-mail: Harald_Ros@t-online.de

LEUPOLD PRODUCT SERVICE – SWEDEN
HDF Gyttorp Jakt Mr. Anders Karlsson
Riksvagen 15
36044 Ingelstad
Tel: +46-35-154410
Fax: +46-470-30362
E-mail: optikservice@hdf-gyttorp.se

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Tak M@X

Jeg forsøger mig med nogle Tyske vendinger - nu I har gode erfaringer med det pågældende firma - det skal nok blive underholdende læsning når jeg er færdig med noget sollen vollen an auf hinter unter... :-)
Ja det er jo den mailadresse i Sverige jeg har forsøgt mig med...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#13
Jeg kan se at regningen var 63€ + versand for targetturrets.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Jeg har brugt Gyttorp i Sverige - god service, og det gik snappy...10 dage fra jeg sendte den til jeg havde den retur!

J.
Svar
#15
@M@X Skiftede du begge til den pris. Jeg tænkte egentlig at nøjes med "højderoret" - idet man vel typisk nøjes med at holde til højre eller venstre i forhold til en given vind.
Man kommer vel også nemmere til uforvarende at dreje på kliktårnet på siden oder was?

@Jamo - som du kan se af mit skribleri så er der ingen kontakt til Sverige.... hvis ikke de gider svare på mail så kan det være det samme..

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg kan se at regningen var 63€ + versand for targetturrets.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#16
@ ½auto

Det var for 1 kliktårn.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Så var der hul igennem til Harald :[Wink]

Så nu kommer der elevation knops (M1) på min lille LEUUUPOL - er det ikke sådan det udtales [Wink]

Dear Mr. XXXXXXXXXXXX,
the costs are EUR 68,25 plus postage.
Time: about 3 weeks
Best regards
Harald Ros

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#18
Nej, det udtales Lupold med et stumt 'd'
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#19
Så er Sako Varmint færdigmonteret med Leupold 4,5-14x50 med M1 kliktårn.

Tak til Hogmeister og M@X for god vejledning [Big Grin]

Et rigtig fint sæt efter min mening...

[Image: IMG_3341.jpg?t=1227350348]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)