Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taxi fra Rusland til Värmland
#1
Fandt lige denne her.

High Octane fuel på Ulve debatten i Sverige

http://www.youtube.com/results?search_qu...type=&aq=f

Ved ikke lige om den havnede i den rigtige kategori,
men så håber jeg at Muggeratoren flytter den.[^]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Tja, gad vide hvad de ville gøre i Norge og Svetige, hvis det blev bevist at ulvebestanden var udsat....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Tja, gad vide hvad de ville gøre i Norge og Svetige, hvis det blev bevist at ulvebestanden var udsat....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Efter mange jægere, landmænd og naturbrugere, forhåbentligt precist det samme som vi klandre SNS for med de kære grissebasser[Wink]

jbn
Svar
#4
Den påstand/mistanke/konstatering har dem jeg jager elg sammen med på et område der begynder ved den sydlige grænse for Värmland længe argumenteret for. Et af de mest overbevisende argumenter imod en indvandring over land fra Finland er Samerne der helt sikkert ville have skudt og begravet eventuelle ulve i deres område. Om ulven så kan være kommet over isen - tja det kan jeg ikke vurdere, men det er pudsigt at den pludseligt dukker op i Midtsverige. Og når sådan en pudsighed opstår så skal der jo komme en god konspirationsteori ud af det - og nogle af disse teorier viser sig jo at være i overensstemmelse med virkeligheden eller endda blive overhalet af virkeligheden.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
For min egen del, er jeg temmelig overbevist om, at en stor del af ulvene er udsatte.
De dumper sgu ikke lige ned fra himlen i faldskærm, lige netop i Värmland og Dalarne.
At de skulle være indvandret fra Finland/Rusland, er efter min bedste overbevisning, rent
blændværk. Jeg savner overbevisende argumenter/beviser for dette. Bl.a. i form af nogle af samernes rensdyr, der skulle være taget, da de indvandrede. Der blev ikke taget nogle og man kan ikke bilde mig ind, at ulven går forbi et veldækket tag selv bord, uden at røre det.
Gået over isen? Det kan da godt lade sig gøre, men jeg tror mere på at det er et røgslør der
bliver lagt ud.
Jeg husker endnu da jeg kørte som sælger i Norge, og pludselig hører i radioen, at der er blevet skudt en ulv ulovligt ved Vegårdshei, ikke langt fra Kristiandsand. Den var pludselig dukket op fra ingenting. Det var omkring 1990.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)