Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Patronemballage med SAS
#1
Jeg skal til slovenien næste weekend. Vi skal flyve med SAS til Milano og køre resten af vejen. Men jeg er kommet i tvivl om det er den rigtige emballage, jeg bruger til patronerne. Det er de gængse plastboxe, med seperat rum til hver patron. De findes i forskellige farver og i forskellige størrelser.
Men nu ser jeg at Guntex har en alubox til hængelås. Er det virkelig nødvendig?

Er der nogle der har nyere erfaringer.

jes
Svar
#2
ja

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
for 2 år siden blev mine scirocco i .300 win konfiskeret fordi de IKKE var i en aflåst metalbox[Sad!][Sad!][Sad!]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

for 2 år siden blev mine scirocco i .300 win konfiskeret fordi de IKKE var i en aflåst metalbox[Sad!][Sad!][Sad!]

mvh
Strom


Sammen her, i Canada hos Regina,Sask. lufthavn..nej korrekt metalbox eller ammo beholder.[xx(]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Det fatter jeg ikke en sk.. af, jeg har rejst utallige gange med ammmo i fly, og det
er aldrig blevet påtalt, at ammo transporteres i uaflåst plastbox.

Men hvis det er sådan, så skal jeg da også have en metalbox !!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Det fatter jeg ikke en sk.. af, jeg har rejst utallige gange med ammmo i fly, og det
er aldrig blevet påtalt, at ammo transporteres i uaflåst plastbox.

det går vel også godt 99 % af gangene, lige indtil man render ind i en securityofficer der ikke kan fordrage bambimordere[B)]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Guns and Firearms
Note: Firearms sent as checked baggage shall be suitably packed, free from ammunition and when possible, the bolt shall be separated from the weapon.
Ammunition (cartridges for weapons) for sporting purposes. Small arms ammunitions for personal use must be securely packed in fiber, wood or metal boxes or other packaging specifically designed to carry small amounts of ammunition. Quantities must not exceed 5 kg (11 lb) gross weight per person for that person’s own use.

Kilde:
http://www.flysas.com/en/Travel_info/Bag...ted_items/
Svar
#8
Tja, så er vores tur ændret/aflyst. Den italiensk jagtmafia har opskudt kvoten på kronhjorte, hvor vi skulle jage. Det er self også deres jagtområde og vi var bare gæster, men det er jo surt at stå med biletter og håret i postkassen.Leder efter noget andet dernede.....

Ja, jeg har også set den beskrivelse hos SAS. Og det går jo nok ikke helt at sige at de plastic boxe er "fiber"
Må hellere købe en på mandag.
Tak for jeres svar

Jes
Svar
#9
Surt med jagten.

Dine plastik kasser falder ind under other packaging specifically designed to carry small amounts of ammunition og det gør original embalagen også. Der er altså ingen generel regel om at ammunitionen skal transporteres i en metalkasse.
Dette er internationalt vedtagne regler, som er bekræftet af CAA (Civil Aviation Authority). Reglerne siger dog også at flyselskaberne er frit stillet overfor selv at lave strammere regler.

Så når nogen har oplevet at få deres ammunition konfiskeret kan det skyldes to ting.
Enten at man flyver med et selskab med strengere regler.
Eller man er rendt ind i en sikkerheds person, som ikke er sat ordentligt ind i jobbet.
Svar
#10
Der står da heller ikke noget om at kassen skal være låst. De kasser man bruger når man genlader bør falde ind under den beskrivelse, men som Renegade skriver så skal man nok tjekke med det selskab man skal ud at flyve med - og så få noget på skrivt man kan vise en eventuel kasket-konge.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Nu er jeg kommet helt i tvivl om jeg skal investere i sådan en anordning. Sidste år på vej til skotland var der intet problem i vi ikke ejer sådan en fætter. Men det ville nu være træls hvis de snuppede de ca. 100 skud jeg regner med mig og min far skal have med der over.

Nogen der ved hvor meget der kan være i den?(jeg har set målne, tænkte mere på praktisk erfaring)

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#12
Apropos Låse... Er der ikke noget med at bagage i dagens terrorlandskab netop IKKE må være låst?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#13
Citat:quote:

Sidste år på vej til skotland var der intet problem i vi ikke ejer sådan en fætter. Men det ville nu være træls hvis de snuppede de ca. 100 skud jeg regner med mig og min far skal have med der over.



Jeg troede ikke man kunne få lov til at have mere end 40 skud med hver...[?]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Ville det ikke vare nemmere at sporge fly selskabet og saaledes faa ren besked fremfor dette her gatteri??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Jeg har efterhånden rejst til Skotland mange gange og det eneste der er sikkert, er at proceduren er anderledes end sidste år!
Man kan da godt spørge flyselskabet, men det eneste svar man kan bruge er vel, at man skal bruge aflåst metalkasse - alle andre svar kan jo undervejs ændres hertil!

Vi har aldrig benyttet det og har aldrig fået konfiskeret ammonition, men har i enkelte tilfælde været tvunget til at pakke det om. Det, de efter min mening er mest nervøse for er, at det bliver spredt rundt i kufferten.
Svar
#16
Det er helt afgjort det bedste at få det skriftligt fra flyselskabet, for som sagt, så kan det nemt variere fra selskab til selskab.

Man skal jo alligevel oplyse, at man rejser med våben, så ved samme lejlighed kan man sige, at man har læst deres regler på deres website og man forstår det på den måde at ammunitions plastboksene falder in under anden indpakning til ammunition, er denne opfattelse korrekt?
Det svar man får kan man printe ud og tage med, sammen med et udskrift fra deres website.

Det med at sikkerheds personalet ikke ved hvad de taler om er beklageligvis meget udbredt.
Sidste gang jeg fløj ud af Glasgow, sad der en ny pige ved check-in desken og hun vidste så sandeligt hvad det drejede sig om og forlangte at ammunitionen skulle være i en metalbox.
Det varede dog ikke længere end til sidemanden, så min grønne plastbox og sagde, at der intet problem var med den.

Til ran
Du må have ligeså meget ammunition med, som din sponsor har søgt om og fået anført på din Visitor's Firearms Permit.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Sidste år på vej til skotland var der intet problem i vi ikke ejer sådan en fætter. Men det ville nu være træls hvis de snuppede de ca. 100 skud jeg regner med mig og min far skal have med der over.



Jeg troede ikke man kunne få lov til at have mere end 40 skud med hver...[?]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



På min Firearms Certifikat oplyses det at jeg har lov til at have max 60 patroner på mig og at jeg kan købe en mængde på max 40 patroner så vidt jeg husker. Så de 100 skud er for både mig og min far

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#18
StromBig Grinet fatter jeg ikke en sk.. af, jeg har rejst utallige gange med ammmo i fly, og det
er aldrig blevet påtalt, at ammo transporteres i uaflåst plastbox.

Heller ikke jeg!!!Min uaflåste plast box var god nok hos SAS eller mere præsist CHP sikkerhed d. 21, for SAS var ikke ved sikkerheds checket (det koster 115 Dkr, som skal betales ved SAS Ticket Sales). Pigebarnet i sort havde talt antallet af patroner da den gik igennem x-ray[Big Grin], ingen problemer - heller ikke i Dublin d. 27 var der problemer. Trofæerne derimod, der var en lille grønsags ædende skrankepave(selv om man ikke må for Ignoranten), der var ved at gå i selv sving, men faldt ned som en klud, da han fik at vide at kassen indehold "bones and horn only, no meat", bonde..v[}Smile]

MEN, hvis du er i tvivl kontakt både København Lufthavs Sikkerhed og SAS, eller hvem du vil flyve med, for aktuel information!!! Der løber så og for meget sladder rundt[Sad!]


Det samme gælder plaseringen af bundstykket og omtalte ammo, og er en rygsæk sikker nok? Hvad er en godkendt riffelkuffert, hvis du taler med din lokale våben pusher så er det den dyreste, min er den letteste med 2 stk. låse... og vi kan blive ved!

God tur og knæk og bræk. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#19
Jeg kan fortælle, hvad vi har fået at vide af British Midlands, som vi skal flyve med fra Kastrup om små to uger....

Riffel i riffelkuffert, der skal kunne låses - og låses op for kontrol - derfor dur det ikke at forsegle med alle mulige forskellige aggregater - da du selv kommer til at åbne kufferten ved check in etc.... (Ingen yderligere krav)

Patroner i en ammoboks uden særlige anordninger - blot må ammoen ikke transporteres i original kartonemballage. En standard plasticbok er OK.

Bundstykke, jagtknive og patroner i en aflåst kuffert. (Hængelås på lynlåsen er OK)

Riffel uden budstykke i riffelkufferten.

...og KUN det antal patroner med i flyet, som er anført på din tilladelse... HVis du ahr tilladelse til 40 patroner, så er det ikke 39 eller 41 - men 40 - og KUN 40!

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#20
halløj Ran
min affære med security var i Stansted.
at jeg fløj med Easy Air og overholdt deres krav, var security´en bedøvende ligeglad med: hans opfattelse af sikkerhed var ikke til diskussion.
da lufthavnschefen blev blandet ind i sagen efter en times tid, bakkede han sin ansatte op, så hvis jeg ville med flyet til Kastrup var det uden min ammo.

så min morale er: selvom du har tjekket selskabets normer kan man sagtens støde ind i en vagthavende som strammer kravene, og der er intet at gøre, det er hans ret.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)