Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Finland: Ny skolemassakre - ti dræbt.
#1
[V][V][V][V][V][V][V]

Jeg så lige på nyhederne at Finland er blevet ramt af endnu en skolemassakre. I byen Kauhajoki blev ti elever her til formiddag dræbt af en 22 årig medstuderende, der havde haft tilladelse til sin halvautomatiske pistol i cirka en måned. Han havde lagt nogen sindsforvirrede videoer ud på nettet og var så sent som i går i politiforhør, men våbnet blev ikke inddraget. Gerningsmanden skød sig selv efter massakren.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Som sædvanlig er politikernes løsning at stramme våbenloven, den nemme og umiddelbare populære løsning.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
"The Dunblane Massacre" som blev den direkte årsag til at Englænderne ikke længere må have pistoler og revolvere, var lidt det samme... Galningen der skød og dræbte 16 skolebørn og lærere gjorde det med de legale våben han ejede.

På trods af mange klager over manden om trusler (med våben!!!) og pædofile tendenser blev hans våben ikke konfiskeret i tide.... han havde ejet dem i årevis... Det lokale politi sov over sig... våbnene og andre legale våbenejere må bøde for sløseri hos dem der burde tage sig af det, og politikerne indfører strammere lovgivning uden virkning.... Trist... trist.... øv....[xx(][Sad]

Vi har dem selv i blandt os... våbentosserne... vi SKAL være opmærksom på det og VI SKAL gøre ordensmagten opmærksom på dem hvis vi ser dem i vores kreds af våben-enthusiaster... uanset om vi risikerer dårlig stemning i klubben eller på skydebanen eller jagten...

Tænk lige over hvor dårlig en "stemning" det ville give hvis en af klubmedlemmerne eller en jæger vi kender fandt på at gå amok på den måde...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Nogen er begyndt at lære det

3 anholdt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#5
Den finske løsning.

En 22 årig skyder 10 så nu skal man være 18 år før man kan købe en skyder.

Det hjælper sikkert.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#6
I finland har man som 16 årig kunne købe cal 22 pistoler, hvis man blot kunne fremvise en kvittering for betalt kontingent til en skytteklub.

I en sådan situation mener jeg klart, at der er behov for en stramning af våbenloven deroppe - uanset om der har fundet en massakre sted... for det hører bare ingen steder hjemme. en 16-årig, der er styret mere af hormoner, der ræser rundt i kroppen, er periodisk utilregnelig, og bør ikke have uhindret adgang til håndvåben.

Uanset om der er nogle søsyge skvulp fra politikernes side herhjemme omkring militærlignende våben etc., så mener jeg nu nok, at våbenloven herhjemme er ret så fornuftig.

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Strammere regler

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)