Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny Salonriffel???
#1
Hej,
Jeg går og overvejer køb af salonriffel. Der er ikke ubegrænsede midler. Kan nok finde 5-6000,-
Hva skal jeg købe? Jeg har kigget på en Marlin, prisen tiltaler mig men jeg ved ikke hvordan den skyder eller hvordan mekanikken holder.
den skal primært bruges til træning og ellers lidt fugle jagt...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
For 5-6.000 ville jeg nok vælge en Anschutz eller en CZ452.
I prisklassen 2-3.000 ville jeg vælge en Toz over Marlin.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#3
Eller hvad med en Sako Quad? det spiller også ret godt, og så har du muligheden for at skifte mellem 4 Kalibre, .22 LR, .22 Mag, 17 Mach 2 og .17 HMR.

Jeg har selv en i Composit udgaven, og til den har Jeg et .22 LR og et .17 HMR løb til , og den er er jeg bare glad for!!

Composit udgaven kan du få her til 5.800,- og der kan garanteret handles lidt også [Big Grin]

http://www.jaegeren-og-lystfiskeren.dk/jagt/jagtvaben/rifle/riffel.html

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Anschutz og skal det være med magasin så kig på den http://www.skyttebutik.dk har til biathlon Den er lige over dit budget, men så skal der ikke ændres noget ved den.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Tak for de hurtige svar. Jeg skylder lige at indskyde at de 5-6000 skal inkludere optik og montage...
Jeg har set på denne http://www.marlinfirearms.com/Firearms/1...917vst.asp
en marlin med thumbhole, den havde en optisan viper og bipod. jeg kunne ikke prøve aftrækket, da der ikke var bundstykke i. (ekspidienten havde for travlt til lille mig) Hvad er erfaringerne med marlin virker det eller er det skrammel???
der er også en anden mulighed, den er sikkert ikke populær, men jeg ejer en bl... og kunne invistere i et vekselpibe sæt. dette er over buget, men så passer min zeiss og min bipod allerede...desuden kan jeg træne billigt med "den samme" riffel...var det noget???
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#6
Min Marlin virker upåklageligt... Det er på ingen måde en lækker "wauw-fornemmelse", men den er præcis og pålidelig

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#7
Der er stor forskel på en alm. 22 og en .17HMR. Hvis det er en .17, der tiltaler dig, så ligner den beskrevne Marlin et godt bud. Jeg har ingen erfaring med .17, men hvis du vil vælge en .22 (og billigere ammunition), så mener jeg stadig, at du vil stå dig bedst med en anschutz. Optikken er et kapitel for sig - ligesom med riflerne. Hvis du bare vil skyde for sjov, stoppes der nok ikke et rør til 6.000 plus på...
Hvis det bare skal være til alm. moro, kan meget mindre gøre det - og det er stadig sjovt. Men, hvis du vil lave noget seriøst skiveskydning, er .17 absolut noget at gå efter. Men så skal der vel også et seriøst rør på?
Marlin i .22 har vist haft lidt problemer med aftrækket iflg. de amerikanske nørder. Prøv at søge på rimfire central.
Panthera.

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)