Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
USA : Ny "service" for andejægere, telefonsex
#1
Jamen skat, jeg sværger på at det er mit jagttegn og ikke et visitkort fra[:I][B)][Big Grin]
Forkert nr.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Typical for the US Government...thats minor compared to the current money mess with the US Gov,t and Wall Street. US could be headed for a depression if more big banks fail.[Sad!][V][xx(]

Obama...the messiah...will save us[Big Grin][Big Grin]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Sorry Eric, McCain and Palin sure won't. Did you see her with Katie Couric on her foreign policy experience? "But I am the executine officer of a state next to Russia!" as if that qualifies her. Gag me with a spoon.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Heksejagt - normalt ville jeg have troet at en overskrift om hekstjagt ville have handlet om at en eller anden journalist havde været for grov overfor Palin, men tilsyneladende så har Palin ladet sig rense for hekse og djævle.

Det er sq flot. Den ene visepræcidentkandidat fare out (målt efter danske standarder, men vel også temmelig lang væk fra midten efter US standarder) og den anden skal bedes om at tænke før han taler af præcidentkandidaten. Det tegner ti len morsom kampange...
Mvh.

Yeti
Svar
#5
OK...what ever...Henrik [Big Grin]

The US press stille thinks Obama,s the messiah if you listen their broadcasts...They almost piss their pants when they interview him.[:0][Big Grin][Big Grin]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
C'mon Eric, you can't be serious that you'd stake your future on that monochromatic, monotone relic McCain with Palin at his side. Just imagine her as president. So, she knows a joke about lipstick and can shoot an M16, that ain't gonna get her far in DC.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Duck stamp, now known as the 'fuck stamp' [:I]

Den var vist ikke gået i lille Danmark?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#8
Damn - it doesn't work from my Swedish phone!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

C'mon Eric, you can't be serious that you'd stake your future on that monochromatic, monotone relic McCain with Palin at his side. Just imagine her as president. So, she knows a joke about lipstick and can shoot an M16, that ain't gonna get her far in DC.
Hogmeister


Thanks for showing me the "errors of my ways"[Sad]]

Alle the directors at VHA share your anti firearm opinions[?] Surely you must have checked(Obama) his voting record on proposed US firearms laws.

And as a 1st term US senator with most of his 1st term running for POTUS..he must really have alot more experience than Palin.

Also for your info..I've been self employed most all of my adult life...so don't tell me some limp wristed politician is going stake my future out for me. Its always been...sink or swim time for me...[Sad!][Sad!]I kinde of take that as an insult from you.
I could go on but my blood pressure is rising[Sad!]

reguards..Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#10
As far as I know political affiliation is not a pre requisite to become an AC with Varminthunters, and as I hope you know we have neither Republicans nor Democrats here in Canada. And who said anything about gunlaws? If your only qualification for president is wether you are for or against guns, you are in deep Doo doo.
Now, don't forget you brought up the subject, and I would hope that with free speech and all that stuff you'd respect another person's opinion without prejudice. Otherwise, if you live in a glass house, do not throw stones.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Okay, both of you[Wink], I brought the contribution as a joke,not in order to start a heated up political discussion.

You are welcome to discuss, but I don`t wanna see more personalities.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#12
Sorry Kim...went a little over on some of the replies...

I get "carried away" sometimes as a long time US taxpayer and what I see with our politicians actions here at home.

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#13
Sorry Eric, but you won't know REAL taxing until you have lived in DENMARK...[Big Grin]

I'm only in my mid 40'ies but I'll wager anything that I have already paid more taxes than you ever will[V] in your entire life...

How about last year alone: 200.000 dkr tax on 1 (one) USED Car (2002 Audi)and that had to come out of my wages AFTER I paid around 300.000 in income TAX...

I just DO NOT want to hear people from the richest and most petrol and goods consuming nation in the world piss&moan about paying taxes[Big Grin]

Now go and vote for anyone you like, only stop talking about paying taxes....[Big Grin]

Please don't take this as a personal attack on you and your political opinions, I't just p**ses me off to hear US citizens "with means" using the old "They're squandering the taxes I have paid all my life" The truth is that a lot of the taxes you paid, has gone into putting petrol into the tanks of V8 government engines....[Big Grin]
(Thus, in sad fact, some of your taxes paid Osama Bin Ladens education...so did some of mine...[xx(][V])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Hej dravis....point taken...I,ll not complain about taxes again[Big Grin] everything is wonderful in America...[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#15
Hej dravis.... for en gangs skyld så er det noget BS du kommer med. Du kan ikke bare sammenligne skatteprocenter på tværs af landegrænser uden at se på det store sammenhæng. Bl.a. se på hvad en dansk borger får ud af sine skattepenge. gratis skolegang, uddannelse, sygehuse, bistandshjælp, pension...osv osv osv.....

Det er for min del ok at du måske synes at USA forvalter deres resourser forkert, men hvad har det at gøre med den enkelte amerikaner der skal få tingene til at løbe rundt i deres lille husholdning ?

Hvad ved du egentlig om hvordan det er at bo i Michigan eller andre steder i USA lige nu, hvor krisen kradser ???

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#16
Sorry Dravis. Jeg levede 35 år i DK. Pragtfuldt land tænkte på at købe en landejendom eller skovejendom, men så undersøgte jeg om mit jagttegn, kørekort, reloading tilladelse stadigvæk var gyldigt.
Nå, jeg forstår ikke hvor I får den indstilling fra at vi ikke betaler skat. Jeg skifter mine privat biler ud hver andet år, kost Ca. $200000, skat 8.5% plus en 8% ondt i røven tax. Det løber op til $33000x6= kr198000. Min Property Tax er $45000 x 6 = 270000KR om året. Min Selskab skat løber op i 40%, Jeg betaler omkring $200000 til $500000 om året i House hold skat. Skole gang er fri til det 12år. PS. Mine to sønner gik i skole hjemme i Dk, kom først til USA da de var 12 og 18 år, så vi kender både til det danske skole system og det amerikanske. Hvis jeg bosatte mig i Dk. ville jeg stadigvæk beholde min syge forsikring her i USA, Just in case jeg blev virkelig syg.

Med venlig Hilsen Bo
Svar
#17
Aye Bo,
Skal du ikke lige kigge paa dine nuller. Der er da vist et for meget med hvergang. $ 200.000 for en bil?? Korer du i en Masserati?? $ 45.000 property skat? $200.000 - $500.000 i household skat??
Hvis du trak et nul fra ville det lyde mere reimeligt
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#18
Ok... Ok..[:I]

Den smule jeg ved om at leve i Michigan stammer fra min familie derovre, og har nogle år på bagen...

Jeg er ikke i tvivl om at man også betaler skat i USA, og at man nok medregnet alle "Health insurances" o.s.v. nok skal finde "huller" at putte dollars i [Big Grin]

Men... der er altså noget der hedder "skattetryk" og det beregnede gennemsnitlige skattetryk er altså tæt på det dobbelte i DK i forhold til USA.... Heri er der jo så ikke indberegnet "hvad man så får for skattekronerne"

Mange glemmer ganske enkelt at lægge sammen.. når jeg skal ud og købe en almindelig vare i DK, så skal jeg betale for den ud af de måske 60% jeg ikke lægger i skat, og samtidig skal jeg betale 25% i moms...

Skal jeg ud og købe en bil... ja så bliver det jo direkte grotesk sammenlignet med alle andre steder i verden... lad os lige lave et lille regnestykke:
Jeg vil gerne købe mig en bil som i USA koster $20.000..
Med den nu gældende Dollar-kurs bliver det ca. 110.000,- Dkr...
Med "Registreringsafgift og moms" bliver det ca. 300.000 Dkr
For at kunne lægge 300.000,- skal jeg med min trækprocent tjene 500.000,- d.v.s det samlede skattetryk på indkøb af en bil er altså 450%[:0]
Der ville vist ikke blive solgt mange biler i USA hvis det også var tilfældet derovre....En ting er da helt sikkert.. bilerne ville være en hel del mindre.....

Og at udskifte bilen hvert andet år bliver der helt sikkert IKKE tale om[xx(]

Så selvfølgelig betaler man da skat i USA, det er bare ikke en faktor der overhovedet kan sammenlignes med Danmark... her i DK har vi vel ikke set 1-cifrede "beskatningsprocenter" i årevis...

Meeen bare vent... uanset hvem der bliver "POTUS", så skal i nok komme til at betale mere skat[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Men dravis, du kan jo ikke bare sige at fordi vi betaler det dobbelte i skat, så er det dobbelt så hårdt at være dansker som amerikaner. selvom mange ting er meget billigere i usa end i dk, så er gennemsnitslønningerne også lavere.

Man må se på hvilken levestandardt der er gældende i de enkelte lande for at sammenligne, og jeg vil gerne understrege at detjeg siger nu udelukkende er en opfattelse jeg har fra medier og lign., men jeg tror at den gennemsnitlige levestandard er højere i DK, end i usa.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#20
Hej Lani,

Selvfølgelig er det da ikke hårdere at eksistere i DK fordi vi betaler høje skatter.... Men det man skal huske på er jo at det netop er et gennemsnit vi kigger på.
Den gruppe af mennesker vi ville kalde fattige er MEGET større i USA end i DK, også procentvis, virkelige lavtlønnede, med meget ringe socialt sikkerhedsnet sammenlignet med DK. Denne store gruppe trækker gennemsnittet i USA nedad.
Middelklasse-USA er indtægtsmæssigt ca. på et niveau der gør at det stort set passer med det lavere skattetryk, hvorved de får en levestandard der meget ligner vores middelklasse.

Det man skal være opmærksom på er at forbrugsmønstret er ekstremt meget styret af beskatningen.
der er slet ingen tvivl om at vores høje skattetryk i DK lægger en dæmper på vores forbrug og dermed vores opfattelse af hvor velhavende vi føler os.

I Dk betaler en almindelig "kernefamilie" gerne 300.000,- for en Skoda Roomster, det svarer til hvad man skal give for en næsten ny Porsche Cayenne i USA[:0]
Men det betyder jo ikke at en almindelig kernefamilie med 2 indtægter kører Cayenne i USA, de køber jo nok en Ford stationcar i stedet... til hvad der svarer til 70000 - 100000 i danske kr...
Resten af en ellers teoretisk set "tilsvarende" indtægt går til sygeforsikring og børnenes skolegang og college. (som vi betaler af skatten

Resultatet af et skattetryk som det danske er at vi allesammen går rundt og føler os meget fattigere end vi egentligt er... DET synes jeg er kritisabelt for det giver et samfund der er gennemsyret af småtskårethed og misundelse, selvom vi har det bedre end de fleste og i virkeligheden ER svinerige!!!!

Det jeg KAN sammenligne direkte med er min familie og bekendte her i DK og i USA (Iowa og Michigan)

Både her og i USA har jeg bekendte med præcis samme uddannelse (faglært tømrer, med eget firma med 2-3 ansatte) og der er slet ingen tvivl om at min bekendte i USA er mere velhavende og har haft meget lettere ved at opbygge sit firma i USA end min onkel i DK.

Det vi altid hører om fra dem er at de ikke har den samme opfattelse som os af at deres skat bliver brugt "fornuftigt" og synligt af hverken staten eller "forbundsregeringen" (Federal government)

De har ikke den samme fornemmelse af HVAD deres skattepenge reelt går til og derfor bliver der god grobund for at mene at staten og regeringerne "skalter og valter" med skatteydernes penge.

Og SÅ skal vi vist have den her tråd tilbage på sporet, eller hvad[Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)