Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korsholm Skydearena
#1
Jeg skal til vestjylland i uge 42 og kunne godt tænke mig at prøve "skydebiografen" hos Korsholm.Dog syntes jeg,at det er i overkanten at leje banen alene (800 kr i timen) Er der nogen herinde der har tid i uge 42 og som har lyst til at mødes og skyde lidt[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg kan kun anbefale det. Vi var 4 formænd og 4 wannabees der lejede banen i 2 timer sidste fredag. Jeg nåede 92 skud og det gjorde de fleste af de andre vist osse.

Jeg ville ellers gerne komme og skyde sammen med dig, men jeg har en aftale med en stor elgtyr oppe i Dalerne.[^]

Et tip er at skyde med Aimpoint eller drivjagtskikkert.
Afstanden er kun 25 meter og mange kikkerter kan ikke stille skarpt på så kort afstand. Det er jo uden betydning at filmen er optaget på 100 meter. Det er stadig på de 25 meter at kikkerten skal være skarp.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Afstanden er kun 25 meter og mange kikkerter kan ikke stille skarpt på så kort afstand. Det er jo uden betydning at filmen er optaget på 100 meter. Det er stadig på de 25 meter at kikkerten skal være skarp.
evt foranhold skal også være som på 25 meter

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
En kikkert med 2,5 x går også meget godt...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Kan teknikken ikke programmeres til "kunstigt" foranhold ?

JPL
JPL
Svar
#6
Øhh - jeg synes nu at det føltes realistisk mht hastigheder - man oplever jo dyrene som man ser dem. Husker at jeg bl.a skød på en fandens masse svin langt inde mellem nogle træer - havde det været 25 meters afstand så havde jeg skudt forbi på lærredet for at få sving nok på [8D]

Citat:quote:

Originally posted by STROM

Afstanden er kun 25 meter og mange kikkerter kan ikke stille skarpt på så kort afstand. Det er jo uden betydning at filmen er optaget på 100 meter. Det er stadig på de 25 meter at kikkerten skal være skarp.
evt foranhold skal også være som på 25 meter

mvh
Strom



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Afstanden er kun 25 meter og mange kikkerter kan ikke stille skarpt på så kort afstand. Det er jo uden betydning at filmen er optaget på 100 meter. Det er stadig på de 25 meter at kikkerten skal være skarp.
evt foranhold skal også være som på 25 meter

mvh
Strom



Nej. Foranholdet er lagt ind elektronisk, så det svarer til den afstand dyrene har fra fotografen. Er de langt væk og hurtige, så skal du bruge laaangt foranhold og selvfølgelig mindre foranhold jo tættere og langsommere de er.

Husk at det er en skrøne at man bare skal holde lige på, hvis de er meget tæt på. Så længe målet bevæger sig og kuglen har en flyvetid, så skal der holdes foran.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
må man være nøgen?
Svar
#9
Det tror jeg ikke ULGen har noget imod.[:I] Der er jo mørkt i det rum man skyder i......

Hva øøhhh, må han det? ULG

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Hvis "Poulsen" er af han-køn,må svaret nok blive et "Nej tak" Dueh-Poulsen,vil du meget gerne være nøgen på en skydebane........[?][?][:0][:0]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Poulsen er vist bare glad for jern og store skydere [:X]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg kan kun anbefale det. Vi var 4 formænd og 4 wannabees der lejede banen i 2 timer sidste fredag. Jeg nåede 92 skud og det gjorde de fleste af de andre vist osse.



hvad lavede i den sidste time M@X? Vi var 5 friske skovfogedelever der lejede den i 2 timer i forsommeren. vi skød mellem 200 og 240 skud hver og nåede stadig 2-3 rygepauser[Big Grin] Hvor jagt relevant vores skydning var ved jeg ikke[Wink]

Citat:quote:

Et tip er at skyde med Aimpoint eller drivjagtskikkert.
Afstanden er kun 25 meter og mange kikkerter kan ikke stille skarpt på så kort afstand. Det er jo uden betydning at filmen er optaget på 100 meter. Det er stadig på de 25 meter at kikkerten skal være skarp.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



jeg har med vekslende hæld benyttet aimpoint, Zeiss Diavari Z 3-12x56 og Zeiss Victory 6-24x56. Det vekslende hæld havde nu mest at gøre med min skydeteknik. Jeg har ikke oplevet problemer med kikkert ikke viste et skarpt billed.

Jeg ville gerne med men jeg er "desværre" i skotland.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#13
@7 eleven
Grunden til at jeg ikke nåede at brænde flere patroner var at der var 5-6 nybegyndere med som ikke havde lært at repetere med riflen ved skulderen. Den ene af dem havde en gammel Rasleby mævser, der klemte patronen hver gang der skulle en ny op fra magasinet, men han bliver måske ikke inviteret næste gang...[B)]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Tak for input's....
Vi er,indtil videre,2 der kommer på banen for at skyde,A-bolt og undertegnede(og måske Poulsen[:0])

Er der virkelig ikke andre der har tid og lyst[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Desværre

Jeg har solgt den riffel jeg brugte sidste gang - de andre er jeg for glade for til at brænde piben så varm. Skæfteolien begynder at koge eller plasticskæftet smelter[Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)