Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pindsvine unger
#21
Nu har jeg ikke skudt flere stykker vildt end jeg stadig synes det er tragisk når et et rålam ryger i majetærskeren, at dyreunger dør meningsløst, specielt nogle små forsvarsløse unger der aldrig fik chancen for livet.

Jeg synes absolut jagt er sjovt, men jeg skyder heller ikke unger der aldrig har fået chance for at opleve verden. At det ikke bliver verdens længste liv har jeg accepteret men de fik stadig chancen.

Nu har jeg aldrig skudt en bambi fordi de er så søde jeg ikke kan få mig selv til at trykke på aftrykkere... Eller skal vi ikke bare sige at bambi efter mit bedste skøn er en whitetail og jeg har hverken har været i Finland eller USA på jagt endnu[Smile]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#22
Korrektion: Bambi ER et rålam - I Disneys amerikanificerede version er rollen skrevet om til en whitetailhjort.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#23
Bambi er da en Dåhjort der vokser op som kronhjort og dermed bryder den sociale arv... live the American dream - you can be everything you want to be.
Mvh.

Yeti
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Bambi er da en Dåhjort der vokser op som kronhjort og dermed bryder den sociale arv... live the American dream - you can be everything you want to be if you have lots of money


money talks and bullshit walks[Big Grin][Big Grin]

For unge 7-11....købt en .204 riffel og blive varmitjæger....Exploding Varmits..dele 5..sted...Danmark....pindsvin møder Sierra 32 gr blitzking kugle ved 10 meters afstand...ingenting men...red mist på grund....da fone PETA..[}Smile][Big Grin][Big Grin]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Leo
Lasse er du klar over, at du faktisk opfordrer eleven til krybskytteri. Jagten på bambier starter først om en uges tid[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Men jeg skal da lade det være usagt, om han får det bedre af det!



Så kender du ikke tricket... at snige sig ud i jagtreviret for at træne med riflen.. og tragisk nok måtte skyde bambien i selvforsvar.

Sådanne bambier kan være farlige på tæt hold......

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#26
Citat:quote:

tja, hvis det skal være moderne at være kold og baggårdsbarsk er det da et strålende indlæg.
hvis man på den anden side mener at det at være jæger er at glæde sig over oplevelser i naturen, er indlægget under lavmålet

mvh
Strom


For mig er der ikke tale om enten eller.

Ligesom jeg både kan fryde mig over en engelsk sidelåsbøsse med udsøgt skæftetræ og en varmintriffel lakeret med stars and stripes, kan jeg også glæde mig over naturens mangfoldighed og rive en barsk joke af i ny og næ, vi befinder os trods alt "off topic" hvor det er tilladt at tage lidt strom på hinanden ([Big Grin]).

Jeg kan også fryde mig over et velrettet skud med øjeblikkelig død til følge, og så føle et stik af sorg når jeg ser det smukke dyr som nu er dødt fordi jeg valgte at dræbe det.

Det opfatter jeg som rummelighed, og det bevirker, at jeg aldrig har haft behov for at opdele folk i "de rigtige" og "dem der er under lavmålet".

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#27
Som min tidligere samlever sgade, en dag jeg kom hjem med et lam skudt om efteråret.

Hvordan fanden kunne du dog få dig selv til det[?]
Den har sgu da ikke prøvet at få det frække endnu[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#28
[quote][i]Originally posted by Schönauer

Som min tidligere samlever sgade, en dag jeg kom hjem med et lam skudt om efteråret.

Hvordan fanden kunne du dog få dig selv til det[?]
Den har sgu da ikke prøvet at få det frække endnu[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
[/quote][/i]

Hun bander godt nok meget!!!
Svar
#29
Hej Skovfogedelev Christensen.
For at du ikke skal være i tvivl om mine spilopper i denne Topic vil jeg slå fast, at jeg selv og formodentlig alle, der har kommenteret din pindsvine case og dine øvrige kommentarer i forbindelse med denne, mener det godt i en drillende indpakning[Wink] Jeg har selv både som barn og voksen forsøgt at redde forskellige trængte dyr.Jeg bliver altid ramt af vemod, når jeg står bøjet over en fældet buk. Synes at han er utrolig flot, og vemodet har for mit vedkommende med tiden op til skuddet at gøre.Skuddet er uigenkaldeligt afslutningen på oplevelsen, man har haft sammen med dyret.Den skal jævnligt vendes med kone, der ikke forstår, hvorfor jeg vil slå dyret ihjel.
Du får et kram og en tak fordi, du prøvede at redde de små piggede.
Mvh Walnut
Svar
#30
G. D. kan gi' dig en krammer fra mig ... og et nysser fra M@x.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

G. D. kan gi' dig en krammer fra mig ... og et nysser fra M@x.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Til Skovfogedeleven
Jeg trækker med øjeblikkelig virkning min krammer tilbage i et forsøg på at undgå, at du ender nederst i en bunke af stikkende og befamlende mænd[xx(].
Mvh Walnut
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Høgh

G. D. kan gi' dig en krammer fra mig ... og et nysser fra M@x.

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Til Skovfogedeleven
Jeg trækker med øjeblikkelig virkning min krammer tilbage i et forsøg på at undgå, at du ender nederst i en bunke af stikkende og befamlende mænd[xx(].
Mvh Walnut



[Image: 2393_kiss_on_the_cheek.gif]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg takker for den moralske opbakning, specielt den uden stikkende skæg og befamlende mænd[^]
Mvh
Christensen
Svar
#33
Stikkende og befamlende mænd [:0] Tag dog jeres medicin - hvordan kan I finde på at sætte sådan nogle billeder ind på min nethinde [:0][:I]
Nu bliver jeg jo nødt til at tage MIN medicin [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)