Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luftgevær og kronograf
#1
Jeg forsøgte i weekenden at skyde over min kronograf (en Chrony Beta Master), men jeg kunne ikke få den til at vise noget som helst. Er sådan et 4,5 mm hagel bare for lille til at man kan forvente en måling???
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Det har jeg da gjort med held, så du må på den igen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Tja jeg har endda forsøgt 2 gange. Første gang en dag efter arbejde hvor jeg blev enig med mig selv om at der nok ikke var lys nok, men anden gang var klokken 10 om formiddagen under en helt blå himmel... Jeg prøvede både med og uden de der plastik stykker monteret.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Min chronograf er også en chrony, så du må altså bare skyde noget mere, når den kan registrere hagl fra haglbøssen så kan den selvfølgelig også måle et hagl på 4,5mm. Jeg bruger kun plastpladerne når lyset er alt for stærkt. Det er ihvertfald det jeg har forstået de skal bruges til. Prøv og prøv og prøv igen. Jeg har målt min kammerats gamoèr og udgangshastigheden som de opgiver passede faktisk rimeligt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Jeg har lige hørt at jeg nok skal tættere på sensorerne. Jeg glæder mig allerede til at se et lille 305 lyse op i displayet...
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Hej Yeti

Der kommer ikke ret meget lys fra en helt blå himmel. Prøv en dag hvor det er overskyet, så skal det nok virke.Det diffuse lys fra skyerne giver bedre kontrast som baggrund for det mørke hagl. Ellers kan man vist forbedre ydeevnen med eksterne lyskilder, men det har jeg ingen erfaring med.

De virkeligt seriøse kronografører bruger et luftgevær til lige at varme kronografen op og teste at den viser rigtigt, da luftgeværer som regel holder en meget stabil udgangshastighed, så når du kender den, kan du bedømme om kronografen er i orden den dag.

...så selvfølgelig kan du måle på haglet fra et luftgevær.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

De virkeligt seriøse kronografører bruger et luftgevær til lige at varme kronografen op og teste at den viser rigtigt, da luftgeværer som regel holder en meget stabil udgangshastighed, så når du kender den, kan du bedømme om kronografen er i orden den dag.



Det er jeg bange for at naboerne bliver kede af [8D] Og skydekassen holder nok slet ikke til noget der er større end 4,5 mm
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)