Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rio steel - hastighed
#1
Jeg har en stak Rio haglpatroner liggende (32 gram), som jeg aldrig har fået brugt. Jeg købte dem for 4-5 år siden, lige efter jeg havde fået jagttegn, men har altid valgt at putte andre og i dyrere patronmærker i patronbæltet, når jeg skulle på jagt... måske fordi jeg syntes krudtet lugtede træls sødligt, når de var skudt af...[xx(]

Nu kommer der så regler fra udgangen af denne jagtsæson med minimumskrav til mundingshastigheder, hvorfor jeg bliver nødt til at forhold mig til hvad jeg vil stille op med dem...

Er der nogen herinde, der har målt hastigheden på Rio Steel patroner i haglstørrelse 3 og 1?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Der var for en 4-5 år siden problemer med rio,noget med fænghætten ikke tændte rigtig og mange af dem sagde PUF kender mange der ikke var tilfreds med dem, jeg var ude for at haglen faldt ned blandt mine lokker...jeg har siden ikke brugt rio jagtpatroner.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#3
Ja, jeg burde nok bare kassere dem... eller skyde dem af, om ikke andet så bare for knaldets skyld.... [:o)]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Køb dog en kasse lerduer og brug dem der.
Du kommer af med patronerne og har det sjovt og lærerigt samtidigt [^]

JPL
JPL
Svar
#5
Ja, hvorfor ikke.. :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)