Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nå, men det blev så en Labber....
#1
Som skrevet i en anden tråd, søgte jeg lidt oplysninger om en Chesapeak, og blev da også tændt på racen. Men der var desværre for lang ventetid på en hvalp.
Jeg har så i dag købt en dejlig 10 ugers sort labberhvalp, hvor moderen er formel 1'er og faderen er gammeldags Labrador.
Sagt i al fortrolighed (til dem der gider at læse det) jeg glæder mig som et lille barn til jeg skal hente ham jeg på søndag. [Smile]

Svar
#2
Det kan jeg godt forstå. Livet sammen med sådan en lille hvalp er herligt, og som tiden går bliver oplevelserne jo bare større og større - men pas nu på at det samme ikke kommer til at gælde for hunden. Hvad skal den hedde?
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Hej Yeti, navnet "på den lille ny" er en af de ting jeg som en gal spekulerer over.
Da jeg hoppede ind hos hvalpene for at vælge en ud, løb han lige hen til mig, tog fat i mit ærme - han trak og knurrede som en gal. Da vi havde leget et stykke tid gik jeg væk fra ham og han fulgte stadig med. Han er godt nok frembrusende. Det var også derfor jeg valgte ham.
Jeg tror faktisk navnet Tyson, ville passe godt på ham [Smile]
Men, konen synes at navnet Hunter var bedre.... Tjae, men som sagt, jeg har ikke besluttet mig endnu.

Svar
#4
Prøv at råbe navnene op inden i vælger.
Det er godt, hvis et hundenavn kan råbes højt..[Big Grin]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Tillykke med valget af en lab....[Smile]
Jeg har selv to,begge hanner,den ene en std.og den anden en Formel 1

"Det er godt, hvis et hundenavn kan råbes højt.."

Ja,og hvis det evt.rimer på "for satan"[Big Grin][Big Grin][8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by marcus

Hej Yeti, navnet "på den lille ny" er en af de ting jeg som en gal spekulerer over.
Da jeg hoppede ind hos hvalpene for at vælge en ud, løb han lige hen til mig, tog fat i mit ærme - han trak og knurrede som en gal. Da vi havde leget et stykke tid gik jeg væk fra ham og han fulgte stadig med. Han er godt nok frembrusende. Det var også derfor jeg valgte ham.
Jeg tror faktisk navnet Tyson, ville passe godt på ham [Smile]
Men, konen synes at navnet Hunter var bedre.... Tjae, men som sagt, jeg har ikke besluttet mig endnu.



Min nabos labra hedder tyson - hvilket sønnike hurtigt lærte. Det er en rigtig hyggelig, men meget gammel godmodig hund. Men når der nu er F1 i den kunne den jo også hedde Isman, Hamilton, Shuemaker eller ligende...
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Tillykke med valget af en lab....[Smile]
Jeg har selv to,begge hanner,den ene en std.og den anden en Formel 1

"Det er godt, hvis et hundenavn kan råbes højt.."

Ja,og hvis det evt.rimer på "for satan"[Big Grin][Big Grin][8D]

Hilsen Ulrik



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]ikke dårlig![Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#8
Yeti,ran,UlG og Walnut, tak for jeres interesse, det er altid rart når man kan dele sin glæde med andre.
Mht. hundenavnet, Jeg skal nok finde et navn til ham inden søndag - det bliver et der kan råbes højt, og muligvis rimer det på "for satan" [Big Grin]

Apropos hundenavne, jeg kommer lige i tanker om en gammel vittighed -i har sikkert hørt den før.

2 hunde møder hinanden, den ene siger;

Hvad hedder du ?

Jeg hedder Karo!......Hvad hedder du så!?

DÆK!!! din møgkøter..

Svar
#9
Nu har jeg gået på jagt sammen med hunde (kleiner münsterländere) der hed Køter, Lusk og Laban... Nå der var også en Sherif og en Snaps.

Hvad med Iceman.... for satan - og så vil vi se den med solbriller som en anden Kimi :-)
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Hej

Tillykke med valget af en ny hund, jeg husker stadig hvordan det var at vente på min ruhår da jeg først havde valgt hende i kuldet - ikke til at holde ud!

Et navn jeg synes er godt til en hanhund er Bosse, men der er jo mange navne at vælge i mellem.
Troels Gundlach
Svar
#11
Hej. Hvad er en formel 1 lab? Er det en pointing lab?

Bo
Svar
#12
"Hej. Hvad er en formel 1 lab? Er det en pointing lab?"

En "Formel 1" labrador er en Field Trail Labrador. Typisk mindre og hurtigere end en traditionel labrador.Den er af rene jagt-linier,hvor en standart lab.typisk er lige så meget en familiehund(men stadig en god jagthund)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
F1 et en lab hvor man har skåret lidt af benene og så giver man den ikke så meget mad... :-) På den måde kan den bedre få snuden ned i sporet.

Nej det er vel en endnu mere jagtrelevant udgave af den fantastiske appotør som en normal lab jo allerede er.
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Tillykke med den lille ny! Husk at tage nogle billeder af den det første halve år. De vokser utroligt hurtigt, og det er altid sjovt at se tilbage på, hvor små de var i starten.

Mht. navn så har jeg ind imellem i dén grad været fristet til at give Jake navneforandring til "Møghund". Han har en ubændig trang til at pisse op ad alt, inklusive mine bare ben, når vi går tur... Utroligt hvad en hund kan gøre uden at stoppe op. Nå, den vane har han så IKKE længere efter en lille kammeratlig samtale.

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#15
Tak, tak. Nå jeg får labberen hjem smider jeg lige et foto op.......... Hvis jeg kan finde u'aet.

Svar
#16
Definitionen på begrebet "Formel 1" står på hjemmesiden for Labrador Retriever. En "Formel 1"er ganske simpelt en hund der er avlet på engelske/irske markprøvelinier, og man kan ikke være sikker på at en formel-1 hund er specielt lille.
Udtrykket "klassisk", "almindelig" eller for den sags skyld "gammeldags" type om en særlig stor og bred Lab er egentlig også ganske misvisende, da Formel 1’er faktisk kan dateres tilbage til 1850'erne, og i den forstand må de jo siges at repræsentere det "klassiske" om noget.
En Labrador skal kunne bevæge sig med høj fart og god stil i et jagtterræn, og den skal kunne holde til en fuld dags arbejde.

Svar
#17
[Image: HPIM0888.jpg]

Nu vil jeg håbe, at jeg har held med at sætte foto ind ??

Men billedet er af min nye hvalp, som har fået navnet Aiko

Svar
#18
Hvor er han fin og et skønt navn...

Hvordan er træningen af ham gået???

Mvh

Rikke
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)