Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronhjortjagt i Polen
#1
Hej

Nu skal i se hvad undertegnede og 2 andre lige har bedrevet i Øst-Pommern i Polen.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: IMG_2249_1.jpg]

Han vejde 161 kg. i slagtet vægt og var den tnungeste som de havde skudt i revirret i de sidste 6 år.
Trofæet var på 6,75 kg og en regelmæssig 14-ender.
De var sidst i brunsten, men ham her rendte rundt med 4 hinder og 3 kalve og gjorde særdelses opmærksom på sig selv. På et tidspunkt måtte han sætte en mindre 12-ender på porten, som dog fik en hind med sig.
Herefter havde vi pürshet os ind på 150 meter og han faldt for en 210 grains Rhino fra min 338´er.

Mine 2 jagtkammerater var også heldige og den ene af dem var en ulige 20-ender - der dog var 400 gram lettere end min.

[Image: IMG_2287_1.jpg]

Den ulige 10-ender blev skudt med en perfekt bladkugle fra hans 6,5x55 med 10,1 gram vulcan, og den gik 30 meter.
Kuglen sad i skindet på den anden side og jeg tog selvfølgelig nogle billeder til forummet.....[Smile]

[Image: IMG_2305.jpg]
[Image: IMG_2306.jpg]

Vi rejste med Diana, og turen var bare iorden[Wink][Wink][Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Hej Asbjoern

Tillykke med hjortene til dig og kammeraterne.

Ved du hvilken afstand den ulige 10-ender blev skudt på? Det er imponerende at kuglen har holdt så godt sammen.
Svar
#3
Fine hjorte, stort tillykke herfra[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Damn nice jagttur og billeder Asbjoern !!Smuk kronhjort i fotos[:p][:p][^].tillykke om din Polen kronhjortjagt.

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Renegade

Hej Asbjoern

Tillykke med hjortene til dig og kammeraterne.

Ved du hvilken afstand den ulige 10-ender blev skudt på? Det er imponerende at kuglen har holdt så godt sammen.



Tak skal i ha´, jeg sidder også med et smøret smil der går fra øre til øre.....[^][^]

Mht. kuglen fra den ulige 10-ender så var det på 75 meters afstand og hjorten sprang som en buk ramt af en hjertekugle.
Hjorten var dog ikke kropsmæssigt helt så stor og vejede "kun" 101 kg slagtet (uden hoved, klove og skind).

Men det var en feeeeeeed tur!

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Tillykke med den flotte medaljehjort. Glæder mig til, at høre om din opmåling. Der er 23 klip tilbage på mit centimetermål. Så står den på 4 dages drivjagt i Polen[^][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by prethom

Tillykke med den flotte medaljehjort. Glæder mig til, at høre om din opmåling. Der er 23 klip tilbage på mit centimetermål. Så står den på 4 dages drivjagt i Polen[^][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]



Der er ni dage på mit centimetermål...[Big Grin]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Fine Hjorte, stort tillykke - hvaaae på det første billede kan jeg se, at de har været tøjret til et træ - så er det jo nemt nok
!!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
Det er vel ikke det der hedder "Trofæindkøb"?[Big Grin]

Du skulla ha'været dektiv Anders!

Spøg til side, tillykke med de flotte dyr!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Det er vel ikke det der hedder "Trofæindkøb"?[Big Grin]

Du skulla ha'været dektiv Anders!

Spøg til side, tillykke med de flotte dyr!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk

Ikke uden grund, at manden har valgt dette brugernavn[Big Grin]



mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Fine Hjorte, stort tillykke - hvaaae på det første billede kan jeg se, at de har været tøjret til et træ - så er det jo nemt nok
!!!

Mvh. AB



Ja han løb hele tiden så vi blev nød til at binde ham for at få et sikkert skud ud af situationen.....[:o)][:o)]

Nej.... forklaringen er at de var 4 til at slæbe ham hen til et hjulspor bla. vha. tovet, og min jagtkammerat mente at jeg absolut ikke kunne få for mange billeder så derfor tog han nogle flere.......

Det undrede mig faktisk lidt at de herre var så længe om at komme med en kvik bemærkning....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Så har jeg lige fået målt ham op af Sten Breith fra Nordisk Safariklub, under Diana´s og Buhl´s jagtmesse i Ringsted.

Han fik 182,30 point og en Bronzemedalje....[Big Grin][8D]

Sten var dybt betaget af hjortens perler, og påstod at han aldrig havde set noget lignende...... det er s.. da ikk´ så ringe endda.[8)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
Næh det er ej [Big Grin]

Tillykke Asbjoern [Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)