Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præmiere 1/10-08 Hvad har I oplevet?
#1
Der er ikke meget liv herinde i dag... helt forventeligt....
Jeg er heldigvis sengeliggende og har derfor en undskyldning for ikke at være ude i det gode vejr i dag... [xx(]

Jeg er sikker på alle I andre har været ude i regnen og skyde en helt masse...

fortæl fortæl...[:I]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Regn???

det har da været suverænt vejr til at sidde i stigen og nyde morgenen i skoven og se på alle de fasaner vi forgåbentlig også skal kigge på på søndag.

Den eneste malurt i bægeret er det sædvanlige riffelskud man hører 15 min. før tid [V]
Svar
#3
Jeg havde en smuk morgen med fint vejr.

Umiddelbart var jeg lidt depri, da "min bondemand" lige har pløjet den gamle lucerne, græs og ukrudtsmark om, og sået korn.
Nå pyt, den har fungeret som en uovertruffen råvildtmagnet i de sidste 6-7 år, så det er jo nok på tide at prøve noget andet.

På den anden side var det da lidt spændende at sidde og kigge 3-400 meter ud over terrænet, og være helt sikker på at kunne se alt.

Efter en halv time kom der to rådyr løbende.
Op med kikkerten - hovsa! Den bagerste var jo en pæn buk.
Ned med kikkerteten og op med riflen.

Da de stoppede op, tænkte jeg, at nu måtte jeg hellere udnytte chancen, inden de løb videre (der var jo intet at spise eller gemme sig i).

[Image: IMAG0004lille.jpg]

Billedet er taget i modlys med mobilen, så i må undskylde at det ikke er bedre.

Den løb ca. 40 meter efter et skud der sad lidt lavt - den var lidt længere ude, end jeg havde regnet med.

Kai

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...avatar.gif[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#4
Tillykke med bukken, Kai!

Var det derude ved træet nær søen, du skød den?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ja, tillykke med bukken... jeg er SLET IKKE misunderlig!

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Tillykke med bukken, Kai!

Var det derude ved træet nær søen, du skød den?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Mojn M@X

Selvfølgelig var det fra den legendariske formandsstige, ved træet nær søen[Wink]
For os dovne, er det jo så nemt at sidde der og drikke kaffe, og tænke store tanker.[8D]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...avatar.gif[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#7
Jeg havde en smuk morgen med masser af vildt desværre var en af de andre uheldigt og anskyde en rå som mine hunde ikke fik fat i straks, så jeg fik dem kaldt ind og vi ringede til en hundeføre, men efter 3 km. opgave vi/han. bort set fra det ulykkelig i at vi nu har et anskydt dyr gående rundt så var det en stor oplevelse af se ham arbejde det skulle næste være en del af riffelprøven at være med på en eftersøgning.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#8
Jeg var også ude fra morgenstunden af,men så ikke andet en een gammelrå,og hende havde jeg ikke lyst til at skyde.
I eftermiddags var jeg lige kortvarigt i due-skjulet i pausen mellem to regnbyger,der kom to duer forbi,og dem fik jeg. Så alt i alt en rolig start på sæsonen.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
startede med at smide sidevind i hovedet på 5 krondyr[:I] ( de plejer da ikke at gå på den side af stien).

så derefter 2 bukke, 3 råer og 5 lam[Smile]

kl 0830 kom der hind med kalv og en smalhind, så nu hænger der en nydelig smalhind i køleskabet - slet ikke en dårlig morgen.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Jamen så siger du bare til Strøm. Tror bestemt at der er et par formænd der vil komme med rødvin[Big Grin] Tillykke med den pæne buk, Kaj.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#11
Jeg har været på arbejde, det var dejligt.

Har monteret et par radiatorer og trukket rør til dem. Bagefter var det en olietank, der skulle tilsluttes.

Var tidligt hjemme og kørte min yngste datter til gymnastik.

Til aften lavede vi pandekager, det har været en hyggelig dag.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Jeg har hele dagen gået rundt og set på ny plantninger, mens der i baggrunden har lydt skud fra diverse jagter[}Smile]

Mig og en kammerat gik og snakkede om det var sidste år vi mødte op en 1 okt i stedet for at gå på jagt!

Første gang jeg skal på jagt i denne efterårs sæson bliver på søndag. Jeg glæder mig som et lille barn[:p]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#13
Hej

Jeg har også bare passet mit job som taxa chauffør, med skønne kunder og mine handicappede børn som jeg dagligt har i bilen - dejlig dag alligevel.

Min start på sæsonnen var da jagten gik ind på agerhøns, min ruhår beviste at hun nu kan sit kram og fandt dem, fik skudt nogle få stykker og hunden apporterede sikkert som om hun ikke havde lavet andet - dejligt.

Ellers har jeg en lille jagt på mit eget jagt lørdag og søndag er det en tur i Dronninglund Storskov med min jagtterrier. Og med de invitationer der allerede er løbet ind til mine hunde skal det nok blive en dejlig sæson med mange gode oplevelser.

Jeg glæder mig!
Troels Gundlach
Svar
#14
Hej

Jeg var på havjagt vi stod ud fra bønnerup (norddjursland)

jeg og makker i min baracuda

en skøn dag det blev til 20 edderfugle og 17 store måger

lørdag og søndag står den på landjagt

Knæk og bræk der ude

Bo
Svar
#15
Endelig er jeg hjemme til at gå på jagt. Jeg har arbejdet hårdt i 2 måender og ikke været hjemme før nu. Har ordnet grejet til i morgen tidlig hvor den står på råvildtjagt lige her rundt om hjørnet og søndag er der drivjagt i Sverige. Så jeg er edder spændt og glæder mig til i morgen tidlig som et lille barn juleaften.

Tro det eller ej det er ikke løgn.
Tro det eller ej det er ikke løgn.
Svar
#16
Der sker ikke en snus.... måske en gang i næste uge... men ellers på næste lørdag [Smile]står den på jagt og så videre til Wärmland i en uge[Smile]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#17
Så fik vi hul på sæsonen i vores lille slyngeljagtkonsortie.
Det var en af de bedre dage. Vi så 12 stykker råvildt og to krondyr.
Vi skød på tre stykker råvildt, og de blev alle leveret, to bukkelam og en lille spidsbuk.
Hundene opførte sig eksemplarisk, også en 5mdr. gammel F.T spaniel som var med for første gang.
Selv vejret var godt, selvom meterologerne havde lovet noget andet hele ugen.
Skønt at sæsonen ligger foran èn igen.
Knæk og bræk til jer andre.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#18
Ja, jeg fik også godt hul på sæsonen med den første jagt i weekenden, hvor jeg fik ram på et rådyr. Det gik en æresrunde på 3 meter rundt om sig selv og lagde sig så ned....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#19
D.01/10: Duer, 5 stk kun - Men en herlig morgen var det!
Svar
#20
En dejlig morgen, 4 brunnakker og en gråbasse. Gæssene ville ikke helt ned[V].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)