Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint
#1
Jeg overvejer at indkøbe et aimpoint-rødpunktssigte, og er blevet tilbudt et til kr. 3.000,- hos en lokal forhandler. Hvad er en fair pris for et sådant sigte ?

Mvh.
Steen S
Svar
#2
Det kommer så sandeligt afhængig af model osv. Og er det, det originale svenske aimpoint?? Der er mange efterligninger, og jeg selv ville kun gå op til 3000 og over, hvis det er anerkendte mærker. Noget andet du måske skulle overveje, er et hollo-sigth fra Bushnell.

Håber det kan bruges??

G.D.
Great Dane

Svar
#3
Hej GD
Ja det er et orig. svensk aimpoint. Jeg går ud fra at Aimpoint er et reg. trademark, og at der ikke laves kopier med samme navn. Modelnavnet fik jeg ikke. Årsagen til jeg har kigget efter Aimpoint, er at jeg kunne tænke mig at prøve den på en haglspreder som det blev foreslået i en anden tråd (og i denne tråd fik jeg indtrykket af, aimpoint var det rigtige, da det var paralakse-frit). Hvis det så viser sig haglspreder-ideen ikke lige er mig, kan jeg bruge den til drivjagt istedet.

Mvh.

Steen S
Svar
#4
Hej Steen

Godt du ved at det er et registreret varemærke, der er blot mange der bruger navnet i flæng, lidt lige som Jacuzzi[Big Grin]

Jeg mener uden at ville lægge hovedet på blokken, at det plejer at være dyrere (den seneste model) Og det er jo kendt for at være i særdeles god kvalitet. Så helt galt er det nok ikke!

G.D.
Great Dane

Svar
#5
Lad nu være med at lade jer forblænde af Aimpoint - de var en af de første der lavede dotsights, men der er senere kommet andre mærker som er fuldt ud lige så gode (om ikke bedre) til en overkommelig pris - ja GD jeg sidder og sælger, men jeg har stået med et Aimpoint og et Kassnar i hånden og det sidste er fuldt ud på højde med Aimpoint til næsten den halve pris.

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#6
Jeg har testet lidt med reddot sigte og på korthold op til ca. 70 meter er det ok, men meget lig med en kikkertsigte. Jeg har kun anvendt det på bane, både løbe og fastmål, men både på riffel og kombi. Jeg er i vildrede med hvad jeg skal anvende til min kombi, men til riffel er det kikkert.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)