Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det bedste skud
#7
Der har været nogle få gode skud, men det jeg husker bedst var med riflen.

Jeg var på bukkejagt en aften sidst i maj og sidder og nyder to råer, den ene med 2 lam. Ud af hegnet bagerst i brakmarken, dukker der et stykke råvildt op. Sidder og studerer det lidt og opdager at det halter. I håndkikkerten kan jeg ikke se hvad det er og riffelkikkerten bliver skruet op på x12. Efter et stykke tid hvor den har haft hovedet oven over det høje græs et par gange, kan jeg se at det er en knopbuk.

Ny er jeg lidt i problemer da jeg ikke kan komme nærmere p.g.a. de to råer med lam. Da situationen er overvejet et par gange beslutter jeg at forsøget må gøres, da den måske er anskudt.

Jeg får mig pakket sammen i en god og stabil skydestilling, opad en lille Røn. Da bukken har haft hovedet oppe over græsset, som kroppen er totalt dækket af, et par gange og jeg på den måde har fået lokaliseret den igen, tager jeg riflen op, afsikrer og gør klar, efter kort tid dukker hoved og lidt af halsen op, sigtet findes og skuddet går og bukken forsvinder.

Jeg sidder lidt og funderer over situationen, men har en rigtig god følelse af at skuddet er godt. Da jeg kommer frem til stedet hvor bukken stod ligger den på pletten,, ramt perfekt på halsen fra min 6,5x55 med en 120 grains Ballistic Tip.

Grunden til at bukken haltede var, at det ene forløb var skudt over, en skade der formentlig var en 8-10 dage gammel. Dejligt at man fik den udfriet for flere lidelser.

Som sædvanlig var der ingen naboer der der kendte noget til det[xx(]
Skudafstanden blev ugen efter målt op med afstandsmåler - 207 mtr.[8D]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Beskeder i denne tråd
Det bedste skud - af .376 Steyr - 03-10-2008, 08:35 PM
Det bedste skud - af yeti - 03-10-2008, 11:04 PM
Det bedste skud - af Kim Richter - 03-10-2008, 11:29 PM
Det bedste skud - af Walnut - 04-10-2008, 12:05 AM
Det bedste skud - af ULG - 04-10-2008, 12:53 AM
Det bedste skud - af dravis - 04-10-2008, 12:54 AM
Det bedste skud - af Schönauer - 04-10-2008, 01:32 AM
Det bedste skud - af halvautomat - 04-10-2008, 02:15 AM
Det bedste skud - af Buffalo - 08-10-2008, 05:34 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)