Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.270 Win: Hornady Interlock 150 gr vs. Hammerhead
#1
Har brug for lidt hjælp. Hvilken kugle kugle skal jeg bruge til bukkejagten? Har i efteråret brugt Hammerhead og egentlig været godt tilfreds. Men nu har jeg ikke flere og mit budget er rimeligt stramt da jeg er under udannelse.
Bagerst i våbenskabet har jeg nogle patroner ladet med Hornady Interlock 150 gr. Er der nogen der har erfaringer med disse til råvildt??? Kan de bruges?? Jeg skal nok lige sige at eventuelle bukke skal sælges, så kødødelæggelsen (eller manglen på samme [Smile]) er vigtig!
Svar
#2
Tjaaee...

Jeg ville nu nok vælge en anden kaliber end .270[Big Grin]

Ellers er det vel om at få så tung og langsom en kugle som muligt, og gerne en der expanderer lidt trægt.

Jeg har ikke erfaring med Hdy Interlock i .270, men i 308 er 150 grains Spirepoint interlock lidt for voldsomt expanderende efter min mening. En .270'er smider vel en 150 grains med ca. samme hastighed?

Har du prøvet Lapua? Mon ikke der er en Mega til rimelige priser til .270 ???

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Lapua laver ikke kugler til 270 win mere. Speer grand slam er et godt valg.
Svar
#4
ahhhh jeg havde helt glemt et af mine favorit-projektiler, men mon den kære "willhuntforfood" er hjemmelader???
Kan man finde Speer ammo/ færdigbagt m. Grandslam herhjemme?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hvis det ikke er hjemmerullet kniber det nok med at finde gs kugler i DK.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kento

Hvis det ikke er hjemmerullet kniber det nok med at finde gs kugler i DK.


Off Topic!

Hej Kento.
Det kneb osse med at finde dig i Ulfborg området igår. Regnede det for meget?[Wink]

--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
hej hr willhuntforfood
jeg har ladet er del med hornady`s 140grs sp interlock
og de virker perfekt til råvild går ned i knaldet og uden at ødelægge
for meget kød

hilden hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej hr willhuntforfood
jeg har ladet er del med hornady`s 140grs sp interlock
og de virker perfekt til råvild går ned i knaldet og uden at ødelægge
for meget kød

hilden hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Hej Hatting

Det glæder mig - da jeg lige har ladet ca. 200 bønner med Hornady SP i 150 grains/308..[8D].....man skla jo være klar til bukkejagten[Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Hej Max

Jeg var meget svag Søndag, hele dagen.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Har brug for lidt hjælp. Hvilken kugle kugle skal jeg bruge til bukkejagten? Har i efteråret brugt Hammerhead og egentlig været godt tilfreds. Men nu har jeg ikke flere og mit budget er rimeligt stramt da jeg er under udannelse.
Bagerst i våbenskabet har jeg nogle patroner ladet med Hornady Interlock 150 gr. Er der nogen der har erfaringer med disse til råvildt??? Kan de bruges?? Jeg skal nok lige sige at eventuelle bukke skal sælges, så kødødelæggelsen (eller manglen på samme [Smile]) er vigtig!



Jeg har skudet en del råvildt med 150gr Hornady intl. i 270Win. Den virker efter min ringe mening, som en Nosler. Lidt for meget kødødelæggelse i fuld fabriksladet hasitighed. MED MINDRE! Kuglen sættes en anelse bagved hjertet i noget der er meget tæt på eller rent sideskud. (med andre ord.... prøv om du kan undgå at genneskyde bovene. Endnu bedre.... Begynd at lade dem selv, så kan du opnå en passende hastighed for den kugle til råvildt.

K&B
Niels

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar
#11
Jeg er ikke hjemmelader, men de Interlock jeg har, er ladet af en bekendt! Kender ikke hastigheden! MEN jeg har skudt en tjur og der var næsten ingen kødødelæggelse!

Til Niels: jeg må nok indrømme at jeg helst vil holde "midt i kassen", tror ikke jeg er cool nok i situationen til at tænke for meget over at placere skuddet bag bovene...[Smile]
Hvad er forøvrigt en passende hastighed til råvildt med dén kugle, efter din mening??

Jeg bor i øjeblikket på Bornholm, så kugleudvalget er lidt sparsomt, da der kun 2 våbenhandlere og .270 Win ikke er den mest udbredte kaliber. Går***nok tilbage til Sako's Hammerhead, så må budgettet holde eller la vær.
Svar
#12
Tja det var s'gu' en smutter du for jeg har faktisk ikke målt hastigheden på lige præcis den ladning og jeg er ellers ret nøjeregnende med den slags. MIn ladning er 47 grs. N 165 Hornady opgiver ca. 2500FPS V0 ved 46,6gr. så det er vel deromkring.
Jeg har tilgengæld noteret at ladningen gav en egensprednig på 4,1mm. [Big Grin] for 4 skud.

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)