Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæftning af Alfred Field
#1
[Image: DSC01666.jpg]
Hej
Velvidende at VTF pt er mere eller mindre affolket p.g.a særlige omstændigheder, poster jeg alligevel et indlæg.Jeg er privilegeret med en efterårsferie, som ikke skal bruges til at bjærge kartofler i. Der er selvfølgelig, som altid, mere eller mindre overbooked på en del af dagene.
Jeg håber på, at jeg kan få skudt Englænderprojektet i gang. Jeg har været ude i overvejelser om, hvor meget "gas"/ økonomi jeg skal give projektet.Våbenskabet er pænt fyldt op, og det er selvfølgeligt fint. Omvendt har jeg det også sådan, som det også andre steder fra jævntlig udtrykkes, at ting skal bruges. Derfor vil denne Englænder formodentlig blive averteret til salg et eller andet sted. Det er så i den forbindelse, at økonomiske kalkuler rykker tættere på. Skal der være bare lidt for det store timeforbrug, lander en sådan skyder i området minimum 13-15.000kr.Afhængigt af hvor meget andet end skæftning ,der skal laves. Det er så spørgsmålet, om der findes større publikum til det.Vi er så oppe i området "ny bøsse til den pris"
Den bliver under alle omstændigheder lavet, fordi jeg bliver godt underholdt, får mere erfaring osv.
Mvh Walnut
Svar
#2
[Image: DSC01671.jpg]
Jeg skulle på skolen i dag for at stille ting frem til en naturvidenskabelig uge. Jeg benyttede lejligheden til at skille et stykke dyrt Valnød i mindre dele.Måtte omkring den lille skole, hvor den bedste båndsav står.
Af de skæftestykker, jeg pt har liggende, valgte jeg "Blondie". Den blev i sin tid valgt for den gule tone.
Selve skæftedelen er meget spændende og i stærk kvalitet.
Forskæftestudier: Forskæftestykket, der mindst rummer 3 forskæfter, vil kaste mindst 2 af sig i en meget høj grade.Det er så en balancegang og afvejning, hvor det egentlige forskæfte skal placeres.
Mvh Walnut
Svar
#3
Jeg vidste at den ville komme i kærlige hænder hos dig [Smile][Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane